Zpět do budoucnosti. Tak tímto heslem by se chtěl řídit prezident mezinárodní automobilové federace, Jean Todt. Světovou rally by měla čekat výrazná reformace, opět potvrdil Todt.
Během návštěvy Rally v Portugalsku letos na začátku léta dal Francouz jasně najevo, co si o světové rally myslí. Podle něj chybí jednotlivým soutěžím výraznější charakteristické jevy, všechny mají stejný formát. Tomu by mohly podle todtova návrhu pomoci zkoušky v noci. Světové rally by také měly být delší.„V Paříži na autosalonu jsem se zúčastnil společně se svými kamarády prezentace nového Mini Countrymanu WRC. Při představení měl Mini na kapotě motoru světelnou rampu. To ukazuje, že by se mělo jezdit více i za noci,“ odhaluje Todt.
Jean Todt dříve působil u Ferrari v F1
Další věcí, kterou se prezident dotkl, je formát zkoušek: „Neexistuje žádný sport, který by startoval už po snídani, kolem oběda byla menší pauza a končilo se v šest večer. Rally má svůj specifický časový harmonogram.“Letos mohli pořadatelé soutěží poprvé uspořádat pouze dvoudenní soutěž: „Nechtěl bych organizátory nutit k něčemu, co si myslím, že je správně. Jde o to, že chci, aby se mohly projevit přednosti různých soutěží.“ Kdyby došlo k prodloužení jednotlivých soutěží, pak by byl Todt ochoten soutěžní kalendář zredukovat. „Když bychom se bavili o rallych, které by byly těžší, tak bych si dokázal představit dvanáct závodů. Každopádně se musíme na situaci podívat a učinit nějaké rozhodnutí.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?