Zpět do budoucnosti. Tak tímto heslem by se chtěl řídit prezident mezinárodní automobilové federace, Jean Todt. Světovou rally by měla čekat výrazná reformace, opět potvrdil Todt.
Během návštěvy Rally v Portugalsku letos na začátku léta dal Francouz jasně najevo, co si o světové rally myslí. Podle něj chybí jednotlivým soutěžím výraznější charakteristické jevy, všechny mají stejný formát. Tomu by mohly podle todtova návrhu pomoci zkoušky v noci. Světové rally by také měly být delší.„V Paříži na autosalonu jsem se zúčastnil společně se svými kamarády prezentace nového Mini Countrymanu WRC. Při představení měl Mini na kapotě motoru světelnou rampu. To ukazuje, že by se mělo jezdit více i za noci,“ odhaluje Todt.
Jean Todt dříve působil u Ferrari v F1
Další věcí, kterou se prezident dotkl, je formát zkoušek: „Neexistuje žádný sport, který by startoval už po snídani, kolem oběda byla menší pauza a končilo se v šest večer. Rally má svůj specifický časový harmonogram.“Letos mohli pořadatelé soutěží poprvé uspořádat pouze dvoudenní soutěž: „Nechtěl bych organizátory nutit k něčemu, co si myslím, že je správně. Jde o to, že chci, aby se mohly projevit přednosti různých soutěží.“ Kdyby došlo k prodloužení jednotlivých soutěží, pak by byl Todt ochoten soutěžní kalendář zredukovat. „Když bychom se bavili o rallych, které by byly těžší, tak bych si dokázal představit dvanáct závodů. Každopádně se musíme na situaci podívat a učinit nějaké rozhodnutí.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.