Zpět do budoucnosti. Tak tímto heslem by se chtěl řídit prezident mezinárodní automobilové federace, Jean Todt. Světovou rally by měla čekat výrazná reformace, opět potvrdil Todt.
Během návštěvy Rally v Portugalsku letos na začátku léta dal Francouz jasně najevo, co si o světové rally myslí. Podle něj chybí jednotlivým soutěžím výraznější charakteristické jevy, všechny mají stejný formát. Tomu by mohly podle todtova návrhu pomoci zkoušky v noci. Světové rally by také měly být delší.„V Paříži na autosalonu jsem se zúčastnil společně se svými kamarády prezentace nového Mini Countrymanu WRC. Při představení měl Mini na kapotě motoru světelnou rampu. To ukazuje, že by se mělo jezdit více i za noci,“ odhaluje Todt.
Jean Todt dříve působil u Ferrari v F1
Další věcí, kterou se prezident dotkl, je formát zkoušek: „Neexistuje žádný sport, který by startoval už po snídani, kolem oběda byla menší pauza a končilo se v šest večer. Rally má svůj specifický časový harmonogram.“Letos mohli pořadatelé soutěží poprvé uspořádat pouze dvoudenní soutěž: „Nechtěl bych organizátory nutit k něčemu, co si myslím, že je správně. Jde o to, že chci, aby se mohly projevit přednosti různých soutěží.“ Kdyby došlo k prodloužení jednotlivých soutěží, pak by byl Todt ochoten soutěžní kalendář zredukovat. „Když bychom se bavili o rallych, které by byly těžší, tak bych si dokázal představit dvanáct závodů. Každopádně se musíme na situaci podívat a učinit nějaké rozhodnutí.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?