Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem se při Francouzské rally rozloučili s letošní sezonou S-WRC. V Alsasku absolvovali poslední ze sedmi podniků, v nichž mohli získat body do šampionátu. Závěrečnou soutěž sezony ve Velké Británii proto nepojedou.
Czech Ford National Team nasadil do premiérové sezony šampionátu S-WRC, který bylvypsán pro vozy kategorie Super 2000 vůz Ford Fiesta S2000 a osvědčenou posádkuMartin Prokop - Jan Tománek. Úřadující juniorský mistr světa se mohl pochlubit výbornoubilancí, když v Mexiku, Německu a Japonsku obsadil druhé místo v hodnocení S-WRC, veŠvédsku a na Novém Zélandu byl třetí a ve Finsku čtvrtý. Před Francouzskou rally se takse Španělem Ponsem dělil o vedení v tabulce šampionátu.Účastníci S-WRC mohou bodovat pouze v sedmi z deseti podniků, které jsou zahrnutyv kalendáři šampionátu. Sedmičku soutěží, na kterých chtějí bojovat o body musínominovat před sezonou. Martin Prokop zvolil trochu jinou strategii než jeho hlavnísoupeři v boji o titul, proto pro něj byla Francie poslední nominovanou soutěží, zatímcoostatní se o rozhodující body poperou až při poslední rally sezony ve Walesu. Jihlavskýzávodník tak potřeboval ve Francii zvítězit, aby soupeřům bodově utekl. Bohužel užv úvodní etapě se u jeho Fordu porouchal posilovač řízení. Prokop tak většinu etapyabsolvoval s tímto handicapem a s výraznou časovou ztrátou se propadl až na šestémísto. To mu nakonec patřilo i v cíli soutěže. Martin Prokop s Janem Tománkem tak přišlio možnost navázat na loňské vítězství v J-WRC triumfem v S-WRC, přesto hodnotí celousezonu pozitivně.Martin Prokop: „Bohužel i nedělní etapa se nesla ve stejném duchu jako předchozíprůběh Francouzské rally. Opět to byl organizační chaos. Na startu předposlední erzetyjsme dlouho čekali, kvůli neukázněným divákům byl test nakonec zrušen, takže jsme sepřesunuli do Hagenau a tam čekali znovu. My jsme to dnes už jen odjeli a čekali, jestli senáhodou něco nestane před námi. I když na posledních čtyřech, resp. nakonec jen třechtestech, už se toho moc stát nemohlo.“„Francie pro nás byla poslední soutěží letošní sezony S-WRC. Do Británie už nepojedeme.I když sezona dopadla trochu jinak, než jsme si přáli, jsme s ní celkově spokojení. Až nasmůlu při poslední soutěži se nám dařilo dosahovat dobrých výsledků a neustále jsme bylive hře o mety nejvyšší. Šampionát S-WRC pro nás byl před sezonou jasnou volbou. Pronás byl jediným zajímavým šampionátem kvůli konkurenci, jaká se v něm sešla, i kvůlisoutěžím, které do něj byly zařazené. Teď si potřebujeme trochu odpočinout, ale ažpřijde na řadu rozhodování o další sezoně, S-WRC určitě bude jednou z hlavníchmožností.“„Spokojený jsem také s Fordem Fiesta S2000, na který jsme před sezonou vsadili. Bylo toopravdu špičkové auto a závodění s ním bylo neuvěřitelně zábavné. Jediné, co mě mrzí,je to, že jsme neměli dostatek času na testování, hlavně na asfaltu. V tomto ohledu bylaletošní sezona trochu zbrklá. Pokud bychom s Fiestou pokračovali i příští rok, určitě bychchtěl mít víc času a klidu na přípravu. Pokud nemáte správné nastavení, nebo ho hledáteaž během závodu, pak se nikdy nezávodí snadno. Celkově byla ale spolupráce s Fordemvelice příjemná a já děkuji všem, kteří nám v průběhu letošní sezony pomáhali.“Půlhodinové sestřih závěrečné etapy Francouzské rally 2010 můžete sledovat v pondělí 4.října na televizním programu SPORT 5. Stejná televizní stanice přinese ve středu 6. říjnahodinový sestřih celé soutěže a o týden později pak magazín Rally World, který sepodrobněji věnuje kategorii S-WRC.Výsledky Francouzské rally 2010 v hodnocení S-WRC:1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA FABIA S2000) 3:23:01.6 hod2. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) + 1:56.0 min3. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA FABIA S2000) + 3:07.0 min4. PONS - HARO (FORD FIESTA S2000) + 3:08.0 min5. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA FABIA S2000) + 9:36.1 min6. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 10:02.1 min7. SOUSA - DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + + 19:45.5 min8. MAURIN - THIMONNIER (FORD FIESTA S2000) + 36:56.6 min9. LLOVERA - MARTÍ (FIAT ABARTH GRANDE PUNTO S2000) + 46:59.6 min
Průběžné pořadí S-WRC 2010 po 9 z 10 podniků:1. X. PONS (SPA) 108 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 104, 3. J. KETOMAA (FIN) 101, 4. P.SANDELL (SWE) 99, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 64, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 63, 7. N.AL-ATTIYAH (QAT) 34, 8. B. SOUSA (POR) 32, 9. P.-G. ANDERSSON (SWE) 25, 10. J.HANNINEN (FIN) 25...
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.