Martin Prokop se ve Francii rozloučil s letošní sezonou S-WRC

Prokop, Martin - Tománek, Jan
Prokop, Martin - Tománek, Jan, foto: www.fiestas2000.com
BPA 4. října 2010 18:50
Sdílej:

Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem se při Francouzské rally rozloučili s letošní sezonou S-WRC. V Alsasku absolvovali poslední ze sedmi podniků, v nichž mohli získat body do šampionátu. Závěrečnou soutěž sezony ve Velké Británii proto nepojedou.

Czech Ford National Team nasadil do premiérové sezony šampionátu S-WRC, který bylvypsán pro vozy kategorie Super 2000 vůz Ford Fiesta S2000 a osvědčenou posádkuMartin Prokop - Jan Tománek. Úřadující juniorský mistr světa se mohl pochlubit výbornoubilancí, když v Mexiku, Německu a Japonsku obsadil druhé místo v hodnocení S-WRC, veŠvédsku a na Novém Zélandu byl třetí a ve Finsku čtvrtý. Před Francouzskou rally se takse Španělem Ponsem dělil o vedení v tabulce šampionátu.Účastníci S-WRC mohou bodovat pouze v sedmi z deseti podniků, které jsou zahrnutyv kalendáři šampionátu. Sedmičku soutěží, na kterých chtějí bojovat o body musínominovat před sezonou. Martin Prokop zvolil trochu jinou strategii než jeho hlavnísoupeři v boji o titul, proto pro něj byla Francie poslední nominovanou soutěží, zatímcoostatní se o rozhodující body poperou až při poslední rally sezony ve Walesu. Jihlavskýzávodník tak potřeboval ve Francii zvítězit, aby soupeřům bodově utekl. Bohužel užv úvodní etapě se u jeho Fordu porouchal posilovač řízení. Prokop tak většinu etapyabsolvoval s tímto handicapem a s výraznou časovou ztrátou se propadl až na šestémísto. To mu nakonec patřilo i v cíli soutěže. Martin Prokop s Janem Tománkem tak přišlio možnost navázat na loňské vítězství v J-WRC triumfem v S-WRC, přesto hodnotí celousezonu pozitivně.Martin Prokop: „Bohužel i nedělní etapa se nesla ve stejném duchu jako předchozíprůběh Francouzské rally. Opět to byl organizační chaos. Na startu předposlední erzetyjsme dlouho čekali, kvůli neukázněným divákům byl test nakonec zrušen, takže jsme sepřesunuli do Hagenau a tam čekali znovu. My jsme to dnes už jen odjeli a čekali, jestli senáhodou něco nestane před námi. I když na posledních čtyřech, resp. nakonec jen třechtestech, už se toho moc stát nemohlo.“„Francie pro nás byla poslední soutěží letošní sezony S-WRC. Do Británie už nepojedeme.I když sezona dopadla trochu jinak, než jsme si přáli, jsme s ní celkově spokojení. Až nasmůlu při poslední soutěži se nám dařilo dosahovat dobrých výsledků a neustále jsme bylive hře o mety nejvyšší. Šampionát S-WRC pro nás byl před sezonou jasnou volbou. Pronás byl jediným zajímavým šampionátem kvůli konkurenci, jaká se v něm sešla, i kvůlisoutěžím, které do něj byly zařazené. Teď si potřebujeme trochu odpočinout, ale ažpřijde na řadu rozhodování o další sezoně, S-WRC určitě bude jednou z hlavníchmožností.“„Spokojený jsem také s Fordem Fiesta S2000, na který jsme před sezonou vsadili. Bylo toopravdu špičkové auto a závodění s ním bylo neuvěřitelně zábavné. Jediné, co mě mrzí,je to, že jsme neměli dostatek času na testování, hlavně na asfaltu. V tomto ohledu bylaletošní sezona trochu zbrklá. Pokud bychom s Fiestou pokračovali i příští rok, určitě bychchtěl mít víc času a klidu na přípravu. Pokud nemáte správné nastavení, nebo ho hledáteaž během závodu, pak se nikdy nezávodí snadno. Celkově byla ale spolupráce s Fordemvelice příjemná a já děkuji všem, kteří nám v průběhu letošní sezony pomáhali.“Půlhodinové sestřih závěrečné etapy Francouzské rally 2010 můžete sledovat v pondělí 4.října na televizním programu SPORT 5. Stejná televizní stanice přinese ve středu 6. říjnahodinový sestřih celé soutěže a o týden později pak magazín Rally World, který sepodrobněji věnuje kategorii S-WRC.Výsledky Francouzské rally 2010 v hodnocení S-WRC:1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA FABIA S2000) 3:23:01.6 hod2. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) + 1:56.0 min3. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA FABIA S2000) + 3:07.0 min4. PONS - HARO (FORD FIESTA S2000) + 3:08.0 min5. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA FABIA S2000) + 9:36.1 min6. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 10:02.1 min7. SOUSA - DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + + 19:45.5 min8. MAURIN - THIMONNIER (FORD FIESTA S2000) + 36:56.6 min9. LLOVERA - MARTÍ (FIAT ABARTH GRANDE PUNTO S2000) + 46:59.6 min

Průběžné pořadí S-WRC 2010 po 9 z 10 podniků:1. X. PONS (SPA) 108 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 104, 3. J. KETOMAA (FIN) 101, 4. P.SANDELL (SWE) 99, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 64, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 63, 7. N.AL-ATTIYAH (QAT) 34, 8. B. SOUSA (POR) 32, 9. P.-G. ANDERSSON (SWE) 25, 10. J.HANNINEN (FIN) 25...

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.