Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem se při Francouzské rally rozloučili s letošní sezonou S-WRC. V Alsasku absolvovali poslední ze sedmi podniků, v nichž mohli získat body do šampionátu. Závěrečnou soutěž sezony ve Velké Británii proto nepojedou.
Czech Ford National Team nasadil do premiérové sezony šampionátu S-WRC, který bylvypsán pro vozy kategorie Super 2000 vůz Ford Fiesta S2000 a osvědčenou posádkuMartin Prokop - Jan Tománek. Úřadující juniorský mistr světa se mohl pochlubit výbornoubilancí, když v Mexiku, Německu a Japonsku obsadil druhé místo v hodnocení S-WRC, veŠvédsku a na Novém Zélandu byl třetí a ve Finsku čtvrtý. Před Francouzskou rally se takse Španělem Ponsem dělil o vedení v tabulce šampionátu.Účastníci S-WRC mohou bodovat pouze v sedmi z deseti podniků, které jsou zahrnutyv kalendáři šampionátu. Sedmičku soutěží, na kterých chtějí bojovat o body musínominovat před sezonou. Martin Prokop zvolil trochu jinou strategii než jeho hlavnísoupeři v boji o titul, proto pro něj byla Francie poslední nominovanou soutěží, zatímcoostatní se o rozhodující body poperou až při poslední rally sezony ve Walesu. Jihlavskýzávodník tak potřeboval ve Francii zvítězit, aby soupeřům bodově utekl. Bohužel užv úvodní etapě se u jeho Fordu porouchal posilovač řízení. Prokop tak většinu etapyabsolvoval s tímto handicapem a s výraznou časovou ztrátou se propadl až na šestémísto. To mu nakonec patřilo i v cíli soutěže. Martin Prokop s Janem Tománkem tak přišlio možnost navázat na loňské vítězství v J-WRC triumfem v S-WRC, přesto hodnotí celousezonu pozitivně.Martin Prokop: „Bohužel i nedělní etapa se nesla ve stejném duchu jako předchozíprůběh Francouzské rally. Opět to byl organizační chaos. Na startu předposlední erzetyjsme dlouho čekali, kvůli neukázněným divákům byl test nakonec zrušen, takže jsme sepřesunuli do Hagenau a tam čekali znovu. My jsme to dnes už jen odjeli a čekali, jestli senáhodou něco nestane před námi. I když na posledních čtyřech, resp. nakonec jen třechtestech, už se toho moc stát nemohlo.“„Francie pro nás byla poslední soutěží letošní sezony S-WRC. Do Británie už nepojedeme.I když sezona dopadla trochu jinak, než jsme si přáli, jsme s ní celkově spokojení. Až nasmůlu při poslední soutěži se nám dařilo dosahovat dobrých výsledků a neustále jsme bylive hře o mety nejvyšší. Šampionát S-WRC pro nás byl před sezonou jasnou volbou. Pronás byl jediným zajímavým šampionátem kvůli konkurenci, jaká se v něm sešla, i kvůlisoutěžím, které do něj byly zařazené. Teď si potřebujeme trochu odpočinout, ale ažpřijde na řadu rozhodování o další sezoně, S-WRC určitě bude jednou z hlavníchmožností.“„Spokojený jsem také s Fordem Fiesta S2000, na který jsme před sezonou vsadili. Bylo toopravdu špičkové auto a závodění s ním bylo neuvěřitelně zábavné. Jediné, co mě mrzí,je to, že jsme neměli dostatek času na testování, hlavně na asfaltu. V tomto ohledu bylaletošní sezona trochu zbrklá. Pokud bychom s Fiestou pokračovali i příští rok, určitě bychchtěl mít víc času a klidu na přípravu. Pokud nemáte správné nastavení, nebo ho hledáteaž během závodu, pak se nikdy nezávodí snadno. Celkově byla ale spolupráce s Fordemvelice příjemná a já děkuji všem, kteří nám v průběhu letošní sezony pomáhali.“Půlhodinové sestřih závěrečné etapy Francouzské rally 2010 můžete sledovat v pondělí 4.října na televizním programu SPORT 5. Stejná televizní stanice přinese ve středu 6. říjnahodinový sestřih celé soutěže a o týden později pak magazín Rally World, který sepodrobněji věnuje kategorii S-WRC.Výsledky Francouzské rally 2010 v hodnocení S-WRC:1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA FABIA S2000) 3:23:01.6 hod2. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) + 1:56.0 min3. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA FABIA S2000) + 3:07.0 min4. PONS - HARO (FORD FIESTA S2000) + 3:08.0 min5. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA FABIA S2000) + 9:36.1 min6. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 10:02.1 min7. SOUSA - DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + + 19:45.5 min8. MAURIN - THIMONNIER (FORD FIESTA S2000) + 36:56.6 min9. LLOVERA - MARTÍ (FIAT ABARTH GRANDE PUNTO S2000) + 46:59.6 min
Průběžné pořadí S-WRC 2010 po 9 z 10 podniků:1. X. PONS (SPA) 108 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 104, 3. J. KETOMAA (FIN) 101, 4. P.SANDELL (SWE) 99, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 64, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 63, 7. N.AL-ATTIYAH (QAT) 34, 8. B. SOUSA (POR) 32, 9. P.-G. ANDERSSON (SWE) 25, 10. J.HANNINEN (FIN) 25...
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?