Sobotní etapa Francouzské rally 2010 byla pro všechny účastníky nesmírně náročná. Jízdu komplikoval déšť a bláto vytahané na silnici. Martin Prokop s Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 figurují před posledním dnem na 6. pozici hodnocení S-WRC.
V sobotu čekalo na účastníky osm rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů, vřetně dvou průjezdů nejdelší vložkou celé soutěže. Dopolední sekci poznamenal déšť, celý den pak bláto, které vozy vytahaly na trať při zkracování průjezdů zatáčkami.Po pátečních problémech s posilovačem řízení figurovala posádka Czech Ford National Teamu ve složení Martin Prokop - Jan Tománek s výraznou časovou ztrátou na šestém místě v hodnocení účastníků šampionátu S-WRC, který je letos premiérově vypsán pro vozy kategorie Super 2000. Na náročných sobotních erzetách nijak zásadně nechyboval nikdo ze soupeřů jedoucích před českou dvojicí, proto šesté místo patřilo úřadujícímu juniorskému mistru světa i po dvou třetinách Francouzské rally 2010.Martin Prokop: „Po pátečních problémech s posilovačem řízení to v sobotu bylo peklo. Neuvěřitelně mě bolely ruce. Z našeho pohledu se ale ve druhé etapě nedalo už nic zkazit, ani vylepšit. Kvůli blátu se z tratě moc rozpoznat nedalo. Za deště bylo v zatáčkách hodně vytahaného bláta a celou trať pokrýval kluzký film. Bylo to hodně nepříjemné, i když my už jsme to chtěli více méně prostě projet. I tak jsem měli tolik krizovek, že jsem z toho byl až vystrašený. Hned na první vložce vedoucí skrz vinice jsme si udělali výlet do ryzlinku. Na poslední erzetě nám navíc znovu odešel posilovač. Užili jsme si své, ale rozhodně jsme nebyli jediní. S otrhanými a otlučenými auty dojížděl do servisu kde kdo.“„Musím říct, že jsem hodně rozčarovaný z organizace soutěže. A nejsem v tom sám. Ze začátku byli jezdci rozpačití, ale teď už si stěžují všichni včetně Loeba a Ogiera. Organizačně je tato soutěž příšerná. Obrovský propadák. Například poslední sobotní vložka se musela přerušit kvůli opilým fanouškům. Rozpoutala se velká diskuze mezi jezdci, kteří měli test ještě jet a organizátoři. Ze závodníků už nikdo nechtěl jet, protože hrozilo, že se na trati budou pohybovat diváci, všichni jsme měli studená auta a navíc se začalo stmívat. Pořadatelé ale byli neústupní, i když všichni jezdci byli naštvaní. Navíc kvůli špatnému zajištění se posouval harmonogram už v pátek. Tohle tu nikdo nečekal.“V neděli 3. října je na programu závěrečná etapa Francouzské rally. Na posádky v jejím rámci čeká ještě 56 měřených kilometrů rozdělených do čtyř rychlostních zkoušek. Na cílovou rampu vyjedou nejúspěšnější posádky okolo 15. hodiny.Půlhodinové sestřihy jednotlivých etap Francouzské rally můžete sledovat ve vysílání SPORT 5, první české satelitní a kabelové televize zaměřené výhradně na motorismus a motoristický sport, od soboty 2. října do pondělí 4. října v premiéře vždy od 8 hodin.Průběžné pořadí Francouzské rally 2010 v hodnocení S-WRC po 2. etapě:1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA FABIA S2000) 3:02:17.6 hod2. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA FABIA S2000) + 14.0 s3. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) + 1:50.9 min4. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA FABIA S2000) + 2:49.4 min5. PONS - HARO (FORD FIESTA S2000) + 2:53.9 min6. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 9:20.1 min7. SOUSA - DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + + 19:10.8 min8. MAURIN - THIMONNIER (FORD FIESTA S2000) + 35:05.3 min9. LLOVERA - MARTÍ (FIAT ABARTH GRANDE PUNTO S2000) + 43:56.4 minPrůběžné pořadí S-WRC 2010 po 8 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 96, 3. J. KETOMAA (FIN) 83, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 48...
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.