Sobotní etapa Francouzské rally 2010 byla pro všechny účastníky nesmírně náročná. Jízdu komplikoval déšť a bláto vytahané na silnici. Martin Prokop s Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 figurují před posledním dnem na 6. pozici hodnocení S-WRC.
V sobotu čekalo na účastníky osm rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů, vřetně dvou průjezdů nejdelší vložkou celé soutěže. Dopolední sekci poznamenal déšť, celý den pak bláto, které vozy vytahaly na trať při zkracování průjezdů zatáčkami.Po pátečních problémech s posilovačem řízení figurovala posádka Czech Ford National Teamu ve složení Martin Prokop - Jan Tománek s výraznou časovou ztrátou na šestém místě v hodnocení účastníků šampionátu S-WRC, který je letos premiérově vypsán pro vozy kategorie Super 2000. Na náročných sobotních erzetách nijak zásadně nechyboval nikdo ze soupeřů jedoucích před českou dvojicí, proto šesté místo patřilo úřadujícímu juniorskému mistru světa i po dvou třetinách Francouzské rally 2010.Martin Prokop: „Po pátečních problémech s posilovačem řízení to v sobotu bylo peklo. Neuvěřitelně mě bolely ruce. Z našeho pohledu se ale ve druhé etapě nedalo už nic zkazit, ani vylepšit. Kvůli blátu se z tratě moc rozpoznat nedalo. Za deště bylo v zatáčkách hodně vytahaného bláta a celou trať pokrýval kluzký film. Bylo to hodně nepříjemné, i když my už jsme to chtěli více méně prostě projet. I tak jsem měli tolik krizovek, že jsem z toho byl až vystrašený. Hned na první vložce vedoucí skrz vinice jsme si udělali výlet do ryzlinku. Na poslední erzetě nám navíc znovu odešel posilovač. Užili jsme si své, ale rozhodně jsme nebyli jediní. S otrhanými a otlučenými auty dojížděl do servisu kde kdo.“„Musím říct, že jsem hodně rozčarovaný z organizace soutěže. A nejsem v tom sám. Ze začátku byli jezdci rozpačití, ale teď už si stěžují všichni včetně Loeba a Ogiera. Organizačně je tato soutěž příšerná. Obrovský propadák. Například poslední sobotní vložka se musela přerušit kvůli opilým fanouškům. Rozpoutala se velká diskuze mezi jezdci, kteří měli test ještě jet a organizátoři. Ze závodníků už nikdo nechtěl jet, protože hrozilo, že se na trati budou pohybovat diváci, všichni jsme měli studená auta a navíc se začalo stmívat. Pořadatelé ale byli neústupní, i když všichni jezdci byli naštvaní. Navíc kvůli špatnému zajištění se posouval harmonogram už v pátek. Tohle tu nikdo nečekal.“V neděli 3. října je na programu závěrečná etapa Francouzské rally. Na posádky v jejím rámci čeká ještě 56 měřených kilometrů rozdělených do čtyř rychlostních zkoušek. Na cílovou rampu vyjedou nejúspěšnější posádky okolo 15. hodiny.Půlhodinové sestřihy jednotlivých etap Francouzské rally můžete sledovat ve vysílání SPORT 5, první české satelitní a kabelové televize zaměřené výhradně na motorismus a motoristický sport, od soboty 2. října do pondělí 4. října v premiéře vždy od 8 hodin.Průběžné pořadí Francouzské rally 2010 v hodnocení S-WRC po 2. etapě:1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA FABIA S2000) 3:02:17.6 hod2. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA FABIA S2000) + 14.0 s3. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) + 1:50.9 min4. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA FABIA S2000) + 2:49.4 min5. PONS - HARO (FORD FIESTA S2000) + 2:53.9 min6. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 9:20.1 min7. SOUSA - DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + + 19:10.8 min8. MAURIN - THIMONNIER (FORD FIESTA S2000) + 35:05.3 min9. LLOVERA - MARTÍ (FIAT ABARTH GRANDE PUNTO S2000) + 43:56.4 minPrůběžné pořadí S-WRC 2010 po 8 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 96, 3. J. KETOMAA (FIN) 83, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 48...
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?