Francie - Martin Prokop po dvou etapách šestý v S-WRC

Prokop, Martin - Tománek, Jan
Prokop, Martin - Tománek, Jan, foto: www.fiestas2000.com
BPA 3. října 2010 08:16
Sdílej:

Sobotní etapa Francouzské rally 2010 byla pro všechny účastníky nesmírně náročná. Jízdu komplikoval déšť a bláto vytahané na silnici. Martin Prokop s Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 figurují před posledním dnem na 6. pozici hodnocení S-WRC.

V sobotu čekalo na účastníky osm rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů, vřetně dvou průjezdů nejdelší vložkou celé soutěže. Dopolední sekci poznamenal déšť, celý den pak bláto, které vozy vytahaly na trať při zkracování průjezdů zatáčkami.Po pátečních problémech s posilovačem řízení figurovala posádka Czech Ford National Teamu ve složení Martin Prokop - Jan Tománek s výraznou časovou ztrátou na šestém místě v hodnocení účastníků šampionátu S-WRC, který je letos premiérově vypsán pro vozy kategorie Super 2000. Na náročných sobotních erzetách nijak zásadně nechyboval nikdo ze soupeřů jedoucích před českou dvojicí, proto šesté místo patřilo úřadujícímu juniorskému mistru světa i po dvou třetinách Francouzské rally 2010.Martin Prokop: „Po pátečních problémech s posilovačem řízení to v sobotu bylo peklo. Neuvěřitelně mě bolely ruce. Z našeho pohledu se ale ve druhé etapě nedalo už nic zkazit, ani vylepšit. Kvůli blátu se z tratě moc rozpoznat nedalo. Za deště bylo v zatáčkách hodně vytahaného bláta a celou trať pokrýval kluzký film. Bylo to hodně nepříjemné, i když my už jsme to chtěli více méně prostě projet. I tak jsem měli tolik krizovek, že jsem z toho byl až vystrašený. Hned na první vložce vedoucí skrz vinice jsme si udělali výlet do ryzlinku. Na poslední erzetě nám navíc znovu odešel posilovač. Užili jsme si své, ale rozhodně jsme nebyli jediní. S otrhanými a otlučenými auty dojížděl do servisu kde kdo.“„Musím říct, že jsem hodně rozčarovaný z organizace soutěže. A nejsem v tom sám. Ze začátku byli jezdci rozpačití, ale teď už si stěžují všichni včetně Loeba a Ogiera. Organizačně je tato soutěž příšerná. Obrovský propadák. Například poslední sobotní vložka se musela přerušit kvůli opilým fanouškům. Rozpoutala se velká diskuze mezi jezdci, kteří měli test ještě jet a organizátoři. Ze závodníků už nikdo nechtěl jet, protože hrozilo, že se na trati budou pohybovat diváci, všichni jsme měli studená auta a navíc se začalo stmívat. Pořadatelé ale byli neústupní, i když všichni jezdci byli naštvaní. Navíc kvůli špatnému zajištění se posouval harmonogram už v pátek. Tohle tu nikdo nečekal.“V neděli 3. října je na programu závěrečná etapa Francouzské rally. Na posádky v jejím rámci čeká ještě 56 měřených kilometrů rozdělených do čtyř rychlostních zkoušek. Na cílovou rampu vyjedou nejúspěšnější posádky okolo 15. hodiny.Půlhodinové sestřihy jednotlivých etap Francouzské rally můžete sledovat ve vysílání SPORT 5, první české satelitní a kabelové televize zaměřené výhradně na motorismus a motoristický sport, od soboty 2. října do pondělí 4. října v premiéře vždy od 8 hodin.Průběžné pořadí Francouzské rally 2010 v hodnocení S-WRC po 2. etapě:1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA FABIA S2000) 3:02:17.6 hod2. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA FABIA S2000) + 14.0 s3. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) + 1:50.9 min4. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA FABIA S2000) + 2:49.4 min5. PONS - HARO (FORD FIESTA S2000) + 2:53.9 min6. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 9:20.1 min7. SOUSA - DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + + 19:10.8 min8. MAURIN - THIMONNIER (FORD FIESTA S2000) + 35:05.3 min9. LLOVERA - MARTÍ (FIAT ABARTH GRANDE PUNTO S2000) + 43:56.4 minPrůběžné pořadí S-WRC 2010 po 8 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 96, 3. J. KETOMAA (FIN) 83, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 48...

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.