Pro úřadujícího juniorského mistra světa v rally Martina Prokopa začala Francouzská rally 2010 smolně. Jezdec Czech Ford National Teamu absolvoval většinu první etapy bez posilovače řízení a po pátku tak figuruje s velkou ztrátou až na 6. místě hodnocení S-WRC.
Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem vstoupili do soutěže třetím nejrychlejším časem mezi účastníky S-WRC. Na druhém testu byly s odstupem necelých pěti sekund šestí, celkově však figurovali na čtvrté pozici, jenže už ne této vložce přišla pro Czech Ford National Team sportovní pohroma. U Fordu Fiesta S2000 se porouchal posilovač řízení a česká posádka začala ztrácet. Záchranu nenabídl ani dopolední servis. Na programu byl totiž pouze tzv. odloučený servis, v němž nemají posádky k dispozici plné servisní zázemí svého týmu a na vozech se může pracovat v podstatně omezenějším rozsahu než v klasické servisní zóně. Mechanici Czech Ford National Teamu tak nemohli porouchaný posilovač vyměnit a Prokop s Tománkem se museli s handicapem vypořádat i v odpolední sekci.Ztráta posádky Czech Ford National Teamu proto neustále narůstala. Po prvním dnu tak Martin s Jendou figurují až na šesté pozici průběžného pořadí S-WRC s obrovskou ztrátou více než šesti a půl minuty na vedoucího Brynildsena.Průběh první etapy tak uštědřil těžkou ránu nadějím Martina Prokopa na zisk mistrovského titulu. Narozdíl od Španěla Ponse a Fina Jariho Ketomaa už jihlavský jezdec nemůže bodovat v poslední soutěži sezony, která se pojede ve Velké Británii. Proto potřeboval v Alsasku zabodovat co nejvýrazněji - a pokud možno zvítězit. Pak by záleželo na výsledcích Xaviera Ponse a Jariho Ketomaa ve Francii a ve Walesu. Ponsovi ale po první etapě Francouzské rally patří pátá pozice s více než pětiminutovým náskokem před Prokopem, zatímco Ketomaa je dokonce čtvrtý. Do cíle rally však stále zbývá více než 200 měřených kilometrů a v rally se může stát cokoliv i na posledním z nich. Martin s Jendou proto bojují dál...Martin Prokop: „Máme za sebou opravdu dlouhý den. Organizátoři si za dnešek určitě pochvalu nezaslouží. Po celý den narůstal skluz harmonogramu, takže jsme celý den seděli v autě a čekali a čekali. Organizačně je to spíš národní mistrák než světový šampionát. Ale pokud jde o tratě, je Alsaská rally hezká. Charakterem mi připomíná novodobé Monte Carlo. V noci ale pršelo, takže se jelo hodně na blátíčku a šotolině. My jsme si ale svezení moc neužili, protože už na druhé erzetě nám praskal jedna hadice řízení a museli jsme pokračovat bez posilovače. V poledne byl na programu bohužel použe remote servis, ve kterém mohou mechanici použít pouze nářadí a vodu, ale vyměnit se na voze nesmí nic. Je to hrozná škoda, protože jde o banalitu, ale nemohli jsme s tím nic dělat. Byl to neskutečně vysilující den. Ruce mám jak orangutan, neskutečně pálí, tak jsem zvědavý, kolik na nich bude puchýřů. V podobné situaci by určitě někteří vzdali, ale my máme stále nějakou naději, proto bojujeme dál.“V sobotu 2. října je na programu druhá etapa Francouzské rally. Na posádky v jejím rámci čeká celkem 150 měřených kilometrů rozdělených do osmi rychlostních zkoušek.Půlhodinové sestřihy jednotlivých etap Francouzské rally můžete sledovat ve vysílání SPORT 5, první české satelitní a kabelové televize zaměřené výhradně na motorismus a motoristický sport, od soboty 2. října do pondělí 4. října v premiéře vždy od 8 hodin.Průběžné pořadí Francouzské rally 2010 v hodnocení S-WRC po 1. etapě:1. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA FABIA S2000) 1:26:34.9 hod2. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA FABIA S2000) + 4.6 s3. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA FABIA S2000) + 22.5 s4. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) + 27.7 s5. PONS - HARO (FORD FIESTA S2000) + 44.4 s6. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 6:32.3 min7. LLOVERA - MARTÍ (FIAT ABARTH GRANDE PUNTO S2000) + 8:37.5 minPrůběžné pořadí S-WRC 2010 po 8 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 96, 3. J. KETOMAA (FIN) 83, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 48...
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.