Značka Mini se rozhodla vrátit po letech zpět do MS, kde v 70. letech nasazovala své vozy. Dnes došlo k oficiální prezentaci vozu Mini Countryman WRC, který značka bude do soutěží MS nasazovat.
Auto by se mělo ve World Rally Championship objevit v příští sezoně. Mini Countrymana WRC připravuje britský tým Prodrive, který je ve světě rally velmi známý. Mezi léty 1990 a 2008 se staral o nasazování vozů Subaru Impreza WRC do MS, v té době vyhrál tři jezdecké a tři konstrukterské tituly. Srdce, tedy motor, bude do vozu ladit a dodávat vlastník značky Mini, tedy německé BMW.
Zcela nové auto má za sebou již několik testů, videa z těchto zkoušek naleznete zde a fotografii ze shakedownu vozu zde. Jedničkou týmu pro příští sezonu bude Brit, Kris Meeke. Stále se řeší, kdo se objeví za volantem Mini WRC jako parťák Krise Meekea. Blízko podpisu smlouvy by měl údajně být velezkušený ex-mistr světa, Marcus Grönholm, mluví se však i o Madsi Ostbergovi.
FOTOGALERIE ZDE
zdroj foto: Prodrive
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?