Dnes začal autosalon v Paříži, na kterém se značka Ford rozhodla oficiálně představit svůj nový model pro kategorii WRC, Ford Fiesta RS WRC.
Od příštího roku totiž v MS v automobilových soutěžích platí nová pravidla, která umožňují nasazovat pouze vozy s objemem motoru 1,6l, pochopitelně podporované turbem. Poprvé uvidíme nové stroje na únorové Rally Sweden.
Motor Fiesty byl vyvíjen společností Pipo Moteur, která pro Ford dělá motory již dlouhou dobu. Pařížský autosalon předchází rozsáhlému testovacímu programu, který startuje již příští týden na šotolinových tratích ve Španělsku. K dispozici bude už i motor specifikace 2011. Auto zatím najezdilo v testech 3000km. Testy probíhaly v Británii a Francii a vůz poháněla v posledních týdnech provizorní varianta motoru 1,6l Ford EcoBoost turbo.
Těchto testů už by se také měli účastnit tovární jezdci, Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. Bude se pro ně jednat o první svezení s Fiestou RS WRC, doposud se o její vývoj staral Matthew Wilson.
Fiesta RS WRC nahradí stávající Focus RS WRC, se kterým americká značka bojuje v šampionátu i letos. Focus RS WRC získal tituly mezi konstruktéry v letech 2006 a 2007. Vítězství Latvaly letos na Novém Zélandu bylo pro značku již 75., což ji učinilo nejúspěšnějším výrobcem v historii MS.
FOTOGALERIE ZDE
zdroj foto: Ford
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?