Předposlední podnik premiérové sezony S-WRC se uskuteční o nadcházejícím víkendu ve francouzském Alsasku. Posádka Czech Ford National Teamu ve složení Martin Prokop - Jan Tománek potřebuje s Fordem Fiesta S2000 zvítězit, aby se udržela ve hře o titul.
Francouzská rally bude devátým z deseti podniků, které tvoří premiérový ročník mistrovství světa vozů kategorie Super 2000 (S-WRC). Při předchozí soutěži v Japonsku vybojovali Prokop s Tománkem druhé místo a v průběžném pořadí šampionátu se dotáhli na vedoucího Xaviera Ponse, jenž v Japonsku nestartoval. Martin Prokop patří po celou sezonu do úzké špičky S-WRC a jeho formu potvrzuje také fakt, že je jediným z účastníků šampionátu, který se může pochlubit bilancí pěti umístění na stupních vítězů.Všichni účastníci S-WRC museli před sezonou nominovat sedm podniků, na kterých mohou získat body do tabulky jezdců. Pons zatím absolvoval jen pět nominovaných závodů, zatímco pro Prokopa bylo Japonsko už šestou soutěží, na níž bodoval. Úřadující juniorský mistr světa tak může své bodové konto rozšířit už pouze ve Francii, zatímco Pons může bodovat jak v Alsasku, tak při závěrečné soutěži sezony ve Velké Británii. Proto Martin Prokop potřebuje ve Francii zvítězit a získat maximální počet 25 bodů, aby posílil své šance na zisk titulu. Ani tak by ovšem neměl situaci jen ve svých rukách a musel by čekat, jak ve Walesu dopadne Pons. Navíc pokud by Španěl porazil jihlavského závodníka ve Francii, přišel by jezdec Czech Ford National Teamu o naději na zisk titulu už nyní.Pokud jde o samotnou Francouzskou rally, čekají její účastníky zásadní změny. Od roku 1973, kdy byl poprvé vypsán světový šampionát v automobilových soutěžích, hostil rally ostrov Korsika. Letos se ale bude poprvé o body do mistrovství světa bojovat v Alsasku ležícím nedaleko hranic s Německem. Centrem soutěže bude historické město Štrasburk, jednotlivé etapy zavedou posádky do různých částí Alsaska a jedna od druhé by se měly svým charakterem výrazně lišit. Martin Prokop: "Francouzská rally pro nás bude klíčovým podnikem. Potřebujeme vítězství a 25 bodů, abychom měli šanci na celkové vítězství v šampionátu. Viděli jsme nějaké videa na internetu, abychom si udělali představu o charakteru soutěže. Zdá se, že to bude hodně rychlé. Jak jsme viděli při Německé rally, Škodovky byly hodně rychlé, ale my za sebou máme dobrý test a já věřím, že jsme dobře připravení. Od začátku chci jet úplně naplno a vydat ze sebe na této rally maximum."Francouzská rally startuje v pátek 1. října 2010 v 7:30 hod ve Štrasburku. Na posádky čeká celkem téměř 352 měřených kilometrů rozdělených do 20 rychlostních zkoušek. Na cílové rampě se nejúspěšnější posádky objeví v neděli 3. října po 15. hodině.Půlhodinové sestřihy jednotlivých etap Francouzské rally můžete sledovat ve vysílání SPORT 5, první české satelitní a kabelové televize zaměřené výhradně na motorismus a motoristický sport, od soboty 2. října do pondělí 4. října v premiéře vždy od 8 hodin.Průběžné pořadí S-WRC 2010 po 8 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 96, 3. J. KETOMAA (FIN) 83, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 48...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?