Už jsou to dva roky, kdy se naposledy Gilles Panizzi postavil na start nějaké soutěže. Proto teď mírní naděje do něj vkládané.
Trojnásobný vítěz Rally Sanremo dnes po obědě odstartoval do legendární soutěže ve voze Proton Satria Neo. Jenže 45letý jezdec již dva roky neseděl v žádném soutěžním voze, proto také tým Proton naplánoval před soutěží dvoudenní testy. I přesto ale Panizzi od svého startu nic neočekává.„Auto je na mnohem vyšší úrovni, než jsem očekával. Má obrovský potenciál. Ale abych byl upřímný, od svého startu zde nic nečekám. Už dva roky jsem v žádném závodním voze neseděl. V IRC jsem navíc obklopený mladými piloty, kteří jsou hladoví po úspěchu. Kdyby se mi podařilo soutěž dokončit a na časech z jednotlivých RZ bylo vidět, že postupně zrychluji, tak bych byl spokojený,“ prohlásil před startem Francouz.
Panizzi startoval v MS v letech 1999 až 2003 pro značku Peugeot. Poté následovaly dva roky strávené v Mitsubishi a v roce 2006 přesedl do soukromého týmu Škoda Red Bull. Ve své kariéře zaznamenal dohromady sedm prvenství (všechny pro Peugeot). Dá se o něm říct, že býval vyhlášeným asfaltovým specialistou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.