AKTUALIZACE V CÍLI; V dnešní odpolední sekci se na špici pořadí neměnilo, a tak vyhrál Andreucci. Zatímco na dalších pozicích došlo k několika změnám. Juho Hänninen si s předstihem zajistil letošní titul mistra IRC!
FOTOGALERIE ZDE.
Výsledky v cíli (RZ12):
Italskou Rally Sanremo vyhrál domácí jezdec Paolo Andreucii. Paolo se však o vítězství musel bát až do poslední zkoušky, která měla 29 km, protože jeho náskok nebyl nikterak velký. Nakonec druhý Hänninen ztratil pouhých 4,4s.
Na desáté zkoušce se do problémů dostaly oba tovární Abarthy. Basso měl problémy s převodovkou a Luca Rossetti měl defetk, a tak se domácí vozy musely poroučet z čelních příček. Třetí tak byl v cíli klasifikován Freddy Loix s tovární Fabií S2000. Ten se až v poslední zkoušce dostal před úřadujícího šampióna IRC, Krise Meekea.
Až pátý dojel Luca Rossetti. Jan Kopecký se až v poslední RZ dostal na šesté místo, když zde přeskočil domácího Giandomenica Bassa, jehož problémy s převodovkou přetrvávaly. Na osmou příčku se také až na poslední RZ dne posunul mladík Thiery Neuville s Peugeotem S2000, když přeskočil domácího Gianfranca Cuniciho.
Výsledky v cíli (RZ12):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 2:35:32,7 --- 2. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +4,4 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +34,1 4. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +38,3 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto +1:21,0 6. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:59,9 7. Basso G. - Dotta M. Fiat Abarth Grande Punto +2:17,9 8. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +2:35,0 9. Cunico G. - Pollet R. Peugeot 207 S2000 +2:42,8 10. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +2:43,9
Výsledky po první sobotní sekci (RZ8):
Dnes dopoledne byla na účastníky nachystána porce dvou RZ, obě měřící bezmála třicet kilometrů. Na té první navázal na včerejší pěkné výsledky Juho Hänninen, když tuto zkoušku vyhrál. 4,3 s za ním zaostal Brian Bouffier, důležitější však byl třetí čas Andrecciho se ztátou 8,6 s na Hänninena. Jeho sok v boji o celkové vítězství Basso totiž zajel až šestý čas se ztátou 17,3 s a "Ucci" se tak posunul opět do čela průběžného pořadí. V poměrně slabších časech pokračuje i Kopecký, který devátým časem ztratil okolo půl minuty.
Hänninen v rychlých časech pokračoval i na RZ8, kde však zaostal o 4,2 s za nejrchylejším Rossettim.Třetí čas bral Basso, čtvrtý Andreucci. Basso tak stáhl vedoucího Andreucciho na pohých 0,9 s! Velká smůla postihla Bouffiera, který píchnul a kolo měnil přímo na trati. Ztratil tím více než tři minuty a pořadím klesl až za první desítku. Defekt postihl i Kopeckého, ten však ztratil jen půl minut.
Výsledky po sobotní dopolední sekci (RZ8):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 1:57:55,1 --- 2. Basso G. - Dotta M. Fiat Abarth Grande Punto +0,9 3. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto +15,5 4. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +28,5 5. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +49,1 6. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +58,4 7. Cunico G. - Pollet R. Peugeot 207 S2000 +2:03,6 8. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +2:05,3 9. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +2:24,9 10. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +2:32,7
Výsledky po první etapě (RZ6):
V noci zaúřadovaly vozy italské stáje Abarth. Basso nadělil nejbližšímu pronásledovateli (Rossetti) přes 15s, což vyústilo v posun na vedoucí pozici po prvním dni. Díky druhému času zaznamenal posun pořadím vzhůru i Rossetti, který poskočil na místo třetí. Před RZ6 vedoucí Andreucci spadl na místo druhé. V tuto chvíli můžeme říci, že pokud se nestane nic neočekávaného, tak by si to právě tato trojice měla rozdat o vítězství v soutěži.
Nejbližší pronásledovatel, Kris Meeke (10. čas), totiž ztrácí více než 45s. Poslední RZ prvního dne se naopak vůbec nepovedla továrnímu týmu Škoda, Hänninen ztratil 50s, Kopecký dokonce 1:15. Čest značky tak musel zachraňovat Loix, který se díky 4. času posunul na páté místo a je tak nejlepším jezdcem s vozem Škoda.
Výsledky po první etapě (RZ6):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Basso G. - Dotta M. Fiat Abarth Grande Punto 1:15:50,6 --- 2. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +5,2 3. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto +17,5 4. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +46,9 5. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +48,2 6. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +49,1 7. Bouffier – Panseri Peugeot 207 S2000 +55,6 8. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:28,2 9. Cunico G. - Pollet R. Peugeot 207 S2000 +1:33,3 10. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +1:33,8
Výsledky po druhé sekci (RZ5):
Ital Andreucci podává na Rally Sanremo skvělé výkony, když dokáže držet v šachu kompletní špičku IRC. Ital se dostal před favorizovaného Meekea a dokázal si vytvořit už skoro 8s náskok. Ve druhé sekci zrychlily tovární Škodovky a také Abarthy. O čelo v jednotlivých RZ tak vždy bojují dva Peugeoty (Meeke, Andreucci), dvě Škodovky (Kopecký, Hänninen) a dva Fiaty (Basso, Rossetti).
Stále se nedaří Protonu Panizziho. Druhý vůz v soutěži již od první RZ nepokračuje, a tak je Gilles jediným zástupcem značky, ale jeho průběžně 20 příčka není nikterak lichotivá. Jeho ztráta (2:22,7) by však na některé méně vyrovnané soutěži znamenala lepší umístění.
Na RZ4 měl defet Renato Travaglia se třetím továrním Puntem S2000, dost ztratil a momentálně figuruje na 16. místě.
Výsledky po druhé sekci (RZ5):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 44:31,8 --- 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +7,8 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +10,0 4. Basso G. - Dotta M. Fiat Abarth Grande Punto +11,1 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto +13,1 6. Bouffier – Panseri Peugeot 207 S2000 +14,4 7. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +23,0 8. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +24,5 9. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +44,6 10. Longhi P. - Baggio L. Peugeot 207 S2000 +59,7
Výsledky po první sekci (RZ2):
Rally Sanremo je od samého začátku soubojem o desetinky sekund. O vyrovnanosti pole svědčí i fakt, že ve 20s je naskládáno hned 12 jezdců. Na čele je po dvou odjetých RZ úřadující šampión IRC, Kris Meeke (výsledky v RZ: 1., 5.). Záda mu kryje značkový kolega Andreucci (4., 1.), který už letos jednou špičce IRC pořádně zatápěl (na Rally Sardinia). Inovované Peugeoty si mezi sebe rozdělily oba nejrychlejší časy.
Výborně jede Juho Hänninen, který se na svém neoblíbeném asfaltu drží na krásné třetí příčce. Tovární Abarthy se podle očekávání drží nejužší špičky IRC, Basso je 4., Rossetti 6. Mezi ně se vklinil na prvních dvou testech první etapy Bryan Bouffier, který je s vozem velmi spokojený. Třetí tovární Abarth řízený Travagliou je na místě 12., což svědčí o nesmírné vyrovnanosti startovního pole.
Až na 22. místě se po dvou zkouškách drží bývalý asfaltový specialista, Gilles Panizzi s Protonem. Soutěž zatím nevychází úplně podle představ značce Ford. V TOP10 je pouze jedna Fiesta v rukou Scandoli. Nor Mikkelsen havaroval již na RZ 1 a třetí Ford, který by mohl bojovat o přední příčky s Navarrou za volantem je až 20.
Výsledky po první sekci (RZ2):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 15:44,7 --- 2. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +1,8 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +2,9 4. Basso G. - Dotta M. Fiat Abarth Grande Punto +3,8 5. Bouffier – Panseri Peugeot 207 S2000 +4,9 6. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto +7,7 7. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +9,8 8. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +11,5 9. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +14,8 10. Scandola U. - D'Amore G. Ford Fiesta S2000 +16,0
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.