Martin Prokop a jeho rivalové v boji o titul S-WRC

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
iAdam 23. září 2010 16:19
Sdílej:

Vítěz prvního ročníku mistrovství světa vozů S2000 (S-WRC) by mohl být známý již příští týden po Francouzské rally, předposledním podniku šampionátu. Jedním z adeptů na zisk titulu je i český jezdec Martin Prokop.

Martinu Prokopovi jsou největšími rivaly v boji o titul S-WRC Xevi Pons a Jari Ketomaa, ovšem šanci zasáhnout do soubojů o nejvyšší příčky mají i Patrik Sandell a Eyvind Brynildsen. Všichni jmenovaní mají oproti českému jezdci výhodu v tom, že budou bodovat v obou zbývajících závodech šampionátu, ve Francouzské i Britské rally. Martin Prokop má šanci ještě si vylepšit bodové skóre pouze při jednom startu, a to ve Francii. Do Francouzské rally budou Martin Prokop i Xevi Pons startovat s šestadevadesáti body na kontě, průběžně třetí Jari Ketomaa na ně ztrácí třináct bodů. Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) letos pětkrát vystoupil na stupně vítězů, to se žádnému jinému jezdci S-WRC dosud nepodařilo. Druhé místo z Japonska jej vyneslo na první místo v průběžném hodnocení šampionátu, které drží společně s Ponsem. Jeho nevýhodou v boji o titul je, že mu narozdíl od dalších adeptů zbývá jediný podnik, ve kterém si může připsat body. Martin Prokop: „Francouzská rally pro nás bude klíčová. Potřebujeme tu zvítězit a získat 25 bodů, abychom se udrželi v boji o nejvyšší příčky. Na internetu jsme shlédli několik videí, abychom si udělali představu, co nás v této nové soutěži čeká, a vypadá to na hodně rychlou rally. V Německu jsme viděli, že Škodovky jsou velmi rychlé, ale my máme za sebou test a já věřím, že jsme dobře připravení. Pojedeme naplno od začátku, chceme ze sebe vydat to nejlepší.“ Xevi Pons (Ford Fiesta S2000) předvedl zkraje sezony 2010 raketový start, když zvítězil v Mexiku i Jordánsku. Také jeho další výkony byly vydařené a španělský jezdec se držel na čele tabulky. Pons bude o body do S-WRC bojovat ještě ve dvou podnicích, což je jeho nespornou výhodou oproti Prokopovi, kterému zbývá je Francouzská rally. Xevi Pons: „Vynechal jsem jediný podnik a už je na čele velmi, velmi těsno. Francouzská rally bude extrémně důležitou soutěží a já pojedu naplno od samého začátku. Při poslední asfaltové soutěži v Německu se mi nedařilo, stále jsem nemohl najít rytmus, tak doufám, že se to nebude opakovat. V pondělí budu ve Francii testovat auto. Chci se hlavně ujistit, že jsem připraven, jak nejlépe je to možné.“ Jari Ketomaa (Ford Fiesta S2000) v Japonské rally získal třetí vítězství v řadě, a to jej přiblížilo na rozdíl třinácti bodů od vedoucích jezdců. Jari Ketomaa: „Musím zajet co nejlépe a v tuto chvíli si celkem věřím. Auto funguje dobře, máme optimální nastavení, takže můžeme myslet na vítězství. Rychlostní zkoušky jsou rychlé, ale to pro nás je výzva. Se set-upem, který máme, můžeme myslet na vítězství.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.