Vítěz prvního ročníku mistrovství světa vozů S2000 (S-WRC) by mohl být známý již příští týden po Francouzské rally, předposledním podniku šampionátu. Jedním z adeptů na zisk titulu je i český jezdec Martin Prokop.
Martinu Prokopovi jsou největšími rivaly v boji o titul S-WRC Xevi Pons a Jari Ketomaa, ovšem šanci zasáhnout do soubojů o nejvyšší příčky mají i Patrik Sandell a Eyvind Brynildsen. Všichni jmenovaní mají oproti českému jezdci výhodu v tom, že budou bodovat v obou zbývajících závodech šampionátu, ve Francouzské i Britské rally. Martin Prokop má šanci ještě si vylepšit bodové skóre pouze při jednom startu, a to ve Francii. Do Francouzské rally budou Martin Prokop i Xevi Pons startovat s šestadevadesáti body na kontě, průběžně třetí Jari Ketomaa na ně ztrácí třináct bodů. Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) letos pětkrát vystoupil na stupně vítězů, to se žádnému jinému jezdci S-WRC dosud nepodařilo. Druhé místo z Japonska jej vyneslo na první místo v průběžném hodnocení šampionátu, které drží společně s Ponsem. Jeho nevýhodou v boji o titul je, že mu narozdíl od dalších adeptů zbývá jediný podnik, ve kterém si může připsat body. Martin Prokop: „Francouzská rally pro nás bude klíčová. Potřebujeme tu zvítězit a získat 25 bodů, abychom se udrželi v boji o nejvyšší příčky. Na internetu jsme shlédli několik videí, abychom si udělali představu, co nás v této nové soutěži čeká, a vypadá to na hodně rychlou rally. V Německu jsme viděli, že Škodovky jsou velmi rychlé, ale my máme za sebou test a já věřím, že jsme dobře připravení. Pojedeme naplno od začátku, chceme ze sebe vydat to nejlepší.“ Xevi Pons (Ford Fiesta S2000) předvedl zkraje sezony 2010 raketový start, když zvítězil v Mexiku i Jordánsku. Také jeho další výkony byly vydařené a španělský jezdec se držel na čele tabulky. Pons bude o body do S-WRC bojovat ještě ve dvou podnicích, což je jeho nespornou výhodou oproti Prokopovi, kterému zbývá je Francouzská rally. Xevi Pons: „Vynechal jsem jediný podnik a už je na čele velmi, velmi těsno. Francouzská rally bude extrémně důležitou soutěží a já pojedu naplno od samého začátku. Při poslední asfaltové soutěži v Německu se mi nedařilo, stále jsem nemohl najít rytmus, tak doufám, že se to nebude opakovat. V pondělí budu ve Francii testovat auto. Chci se hlavně ujistit, že jsem připraven, jak nejlépe je to možné.“ Jari Ketomaa (Ford Fiesta S2000) v Japonské rally získal třetí vítězství v řadě, a to jej přiblížilo na rozdíl třinácti bodů od vedoucích jezdců. Jari Ketomaa: „Musím zajet co nejlépe a v tuto chvíli si celkem věřím. Auto funguje dobře, máme optimální nastavení, takže můžeme myslet na vítězství. Rychlostní zkoušky jsou rychlé, ale to pro nás je výzva. Se set-upem, který máme, můžeme myslet na vítězství.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.