Vítěz prvního ročníku mistrovství světa vozů S2000 (S-WRC) by mohl být známý již příští týden po Francouzské rally, předposledním podniku šampionátu. Jedním z adeptů na zisk titulu je i český jezdec Martin Prokop.
Martinu Prokopovi jsou největšími rivaly v boji o titul S-WRC Xevi Pons a Jari Ketomaa, ovšem šanci zasáhnout do soubojů o nejvyšší příčky mají i Patrik Sandell a Eyvind Brynildsen. Všichni jmenovaní mají oproti českému jezdci výhodu v tom, že budou bodovat v obou zbývajících závodech šampionátu, ve Francouzské i Britské rally. Martin Prokop má šanci ještě si vylepšit bodové skóre pouze při jednom startu, a to ve Francii. Do Francouzské rally budou Martin Prokop i Xevi Pons startovat s šestadevadesáti body na kontě, průběžně třetí Jari Ketomaa na ně ztrácí třináct bodů. Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) letos pětkrát vystoupil na stupně vítězů, to se žádnému jinému jezdci S-WRC dosud nepodařilo. Druhé místo z Japonska jej vyneslo na první místo v průběžném hodnocení šampionátu, které drží společně s Ponsem. Jeho nevýhodou v boji o titul je, že mu narozdíl od dalších adeptů zbývá jediný podnik, ve kterém si může připsat body. Martin Prokop: „Francouzská rally pro nás bude klíčová. Potřebujeme tu zvítězit a získat 25 bodů, abychom se udrželi v boji o nejvyšší příčky. Na internetu jsme shlédli několik videí, abychom si udělali představu, co nás v této nové soutěži čeká, a vypadá to na hodně rychlou rally. V Německu jsme viděli, že Škodovky jsou velmi rychlé, ale my máme za sebou test a já věřím, že jsme dobře připravení. Pojedeme naplno od začátku, chceme ze sebe vydat to nejlepší.“ Xevi Pons (Ford Fiesta S2000) předvedl zkraje sezony 2010 raketový start, když zvítězil v Mexiku i Jordánsku. Také jeho další výkony byly vydařené a španělský jezdec se držel na čele tabulky. Pons bude o body do S-WRC bojovat ještě ve dvou podnicích, což je jeho nespornou výhodou oproti Prokopovi, kterému zbývá je Francouzská rally. Xevi Pons: „Vynechal jsem jediný podnik a už je na čele velmi, velmi těsno. Francouzská rally bude extrémně důležitou soutěží a já pojedu naplno od samého začátku. Při poslední asfaltové soutěži v Německu se mi nedařilo, stále jsem nemohl najít rytmus, tak doufám, že se to nebude opakovat. V pondělí budu ve Francii testovat auto. Chci se hlavně ujistit, že jsem připraven, jak nejlépe je to možné.“ Jari Ketomaa (Ford Fiesta S2000) v Japonské rally získal třetí vítězství v řadě, a to jej přiblížilo na rozdíl třinácti bodů od vedoucích jezdců. Jari Ketomaa: „Musím zajet co nejlépe a v tuto chvíli si celkem věřím. Auto funguje dobře, máme optimální nastavení, takže můžeme myslet na vítězství. Rychlostní zkoušky jsou rychlé, ale to pro nás je výzva. Se set-upem, který máme, můžeme myslet na vítězství.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?