Vítěz prvního ročníku mistrovství světa vozů S2000 (S-WRC) by mohl být známý již příští týden po Francouzské rally, předposledním podniku šampionátu. Jedním z adeptů na zisk titulu je i český jezdec Martin Prokop.
Martinu Prokopovi jsou největšími rivaly v boji o titul S-WRC Xevi Pons a Jari Ketomaa, ovšem šanci zasáhnout do soubojů o nejvyšší příčky mají i Patrik Sandell a Eyvind Brynildsen. Všichni jmenovaní mají oproti českému jezdci výhodu v tom, že budou bodovat v obou zbývajících závodech šampionátu, ve Francouzské i Britské rally. Martin Prokop má šanci ještě si vylepšit bodové skóre pouze při jednom startu, a to ve Francii. Do Francouzské rally budou Martin Prokop i Xevi Pons startovat s šestadevadesáti body na kontě, průběžně třetí Jari Ketomaa na ně ztrácí třináct bodů. Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) letos pětkrát vystoupil na stupně vítězů, to se žádnému jinému jezdci S-WRC dosud nepodařilo. Druhé místo z Japonska jej vyneslo na první místo v průběžném hodnocení šampionátu, které drží společně s Ponsem. Jeho nevýhodou v boji o titul je, že mu narozdíl od dalších adeptů zbývá jediný podnik, ve kterém si může připsat body. Martin Prokop: „Francouzská rally pro nás bude klíčová. Potřebujeme tu zvítězit a získat 25 bodů, abychom se udrželi v boji o nejvyšší příčky. Na internetu jsme shlédli několik videí, abychom si udělali představu, co nás v této nové soutěži čeká, a vypadá to na hodně rychlou rally. V Německu jsme viděli, že Škodovky jsou velmi rychlé, ale my máme za sebou test a já věřím, že jsme dobře připravení. Pojedeme naplno od začátku, chceme ze sebe vydat to nejlepší.“ Xevi Pons (Ford Fiesta S2000) předvedl zkraje sezony 2010 raketový start, když zvítězil v Mexiku i Jordánsku. Také jeho další výkony byly vydařené a španělský jezdec se držel na čele tabulky. Pons bude o body do S-WRC bojovat ještě ve dvou podnicích, což je jeho nespornou výhodou oproti Prokopovi, kterému zbývá je Francouzská rally. Xevi Pons: „Vynechal jsem jediný podnik a už je na čele velmi, velmi těsno. Francouzská rally bude extrémně důležitou soutěží a já pojedu naplno od samého začátku. Při poslední asfaltové soutěži v Německu se mi nedařilo, stále jsem nemohl najít rytmus, tak doufám, že se to nebude opakovat. V pondělí budu ve Francii testovat auto. Chci se hlavně ujistit, že jsem připraven, jak nejlépe je to možné.“ Jari Ketomaa (Ford Fiesta S2000) v Japonské rally získal třetí vítězství v řadě, a to jej přiblížilo na rozdíl třinácti bodů od vedoucích jezdců. Jari Ketomaa: „Musím zajet co nejlépe a v tuto chvíli si celkem věřím. Auto funguje dobře, máme optimální nastavení, takže můžeme myslet na vítězství. Rychlostní zkoušky jsou rychlé, ale to pro nás je výzva. Se set-upem, který máme, můžeme myslet na vítězství.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.