Vítěz prvního ročníku mistrovství světa vozů S2000 (S-WRC) by mohl být známý již příští týden po Francouzské rally, předposledním podniku šampionátu. Jedním z adeptů na zisk titulu je i český jezdec Martin Prokop.
Martinu Prokopovi jsou největšími rivaly v boji o titul S-WRC Xevi Pons a Jari Ketomaa, ovšem šanci zasáhnout do soubojů o nejvyšší příčky mají i Patrik Sandell a Eyvind Brynildsen. Všichni jmenovaní mají oproti českému jezdci výhodu v tom, že budou bodovat v obou zbývajících závodech šampionátu, ve Francouzské i Britské rally. Martin Prokop má šanci ještě si vylepšit bodové skóre pouze při jednom startu, a to ve Francii. Do Francouzské rally budou Martin Prokop i Xevi Pons startovat s šestadevadesáti body na kontě, průběžně třetí Jari Ketomaa na ně ztrácí třináct bodů. Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) letos pětkrát vystoupil na stupně vítězů, to se žádnému jinému jezdci S-WRC dosud nepodařilo. Druhé místo z Japonska jej vyneslo na první místo v průběžném hodnocení šampionátu, které drží společně s Ponsem. Jeho nevýhodou v boji o titul je, že mu narozdíl od dalších adeptů zbývá jediný podnik, ve kterém si může připsat body. Martin Prokop: „Francouzská rally pro nás bude klíčová. Potřebujeme tu zvítězit a získat 25 bodů, abychom se udrželi v boji o nejvyšší příčky. Na internetu jsme shlédli několik videí, abychom si udělali představu, co nás v této nové soutěži čeká, a vypadá to na hodně rychlou rally. V Německu jsme viděli, že Škodovky jsou velmi rychlé, ale my máme za sebou test a já věřím, že jsme dobře připravení. Pojedeme naplno od začátku, chceme ze sebe vydat to nejlepší.“ Xevi Pons (Ford Fiesta S2000) předvedl zkraje sezony 2010 raketový start, když zvítězil v Mexiku i Jordánsku. Také jeho další výkony byly vydařené a španělský jezdec se držel na čele tabulky. Pons bude o body do S-WRC bojovat ještě ve dvou podnicích, což je jeho nespornou výhodou oproti Prokopovi, kterému zbývá je Francouzská rally. Xevi Pons: „Vynechal jsem jediný podnik a už je na čele velmi, velmi těsno. Francouzská rally bude extrémně důležitou soutěží a já pojedu naplno od samého začátku. Při poslední asfaltové soutěži v Německu se mi nedařilo, stále jsem nemohl najít rytmus, tak doufám, že se to nebude opakovat. V pondělí budu ve Francii testovat auto. Chci se hlavně ujistit, že jsem připraven, jak nejlépe je to možné.“ Jari Ketomaa (Ford Fiesta S2000) v Japonské rally získal třetí vítězství v řadě, a to jej přiblížilo na rozdíl třinácti bodů od vedoucích jezdců. Jari Ketomaa: „Musím zajet co nejlépe a v tuto chvíli si celkem věřím. Auto funguje dobře, máme optimální nastavení, takže můžeme myslet na vítězství. Rychlostní zkoušky jsou rychlé, ale to pro nás je výzva. Se set-upem, který máme, můžeme myslet na vítězství.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.