Marcus Grönholm chce vědět, do čeho jde. Předtím, než by podepsal smlouvu s Mini na rok 2011, si Fin nového Countrymana WRC vyzkouší.
Prvně Mads Ostberg, pak Markko Märtin a Kris Meeke. Sotva byl nový Mini Countryman připraven k prvním testům, už se za jeho volantem střídá jeden TOP pilot za druhým. Každý by chtěl vědět, jak dobrý nový stroj, který pochází z dílen britského Prodrivu, je. Mini by se měl začít ve WRC objevovat již od příštího roku. U Madse Ostberga a Markko Märtina se jednalo spíše o jakési zkušební jízdy a jejich případné starty s Mini WRC by se uskutečnily spíše v nějakých soukromých týmech. Kris Meeke však s Prodrivem podepsal smlouvu a buď v následující sezoně nebo v roce 2012 by rád s Mini WRC startoval v MS. Do té doby by auto mělo být určitě konkurenceschopné. O konkurenceschopnost vozu by se mohl postarat i Marcus Grönholm. Dnes by se totiž za volant vozu měl posadit právě finský dvojnásobný šampión. Podle různých zvěstí, by si obě strany dovedly představit kontrakt na šest závodů sezony 2011, ve kterých by se Marcus s Mini objevil. I když se auto na prvních testech představilo zahalené do krycí fólie, tak již na autosalonu v Paříži, který se koná od 2. do 17. října, by se měl Mini Countryman WRC ukázat v celé své kráse.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?