Nadcházející soutěž šampionátu IRC, Rally Sanremo, jedoucí se příští týden, slibuje velmi zajímavé jezdecké pole. Pojďme se podívat na dvě velká překvapení.
Tovární tým Proton angažoval Gillese Panizziho
Tovární tým Protonu se rozhodl pro další asfaltovou soutěž, které se zúčastní, angažovat dalšího jezdce. Je jím Gilles Panizzi, pro něhož je Rally Sanremo dalo by se říci osudovou soutěží. Francouz totiž dokázal v minulosti slavnou rally třikrát vyhrát. Jeho poslední start na nějaké větší soutěži se datuje do roku 2007 a odehrál se taktéž na Rally Sanremo.
I když by mohl věk 45 let, který za nedlouho Gilles dosáhne, vzbuzovat u některých fanoušků rozporuplné reakce, je vysoce pravděpodobné, že právě na Rally Sanremo bude Francouz patřit k nejrychlejším. Druhý vůz Proton Neo Satria S2000 bude pilotovat, stejně jako ve Zlíně, Niall McShea.
Renato Travaglia zpět v Abarthu Grande Punto S2000, tentokrát v továrním
Renato Travaglia byl dlouho věrný značce Abarth, až před letošní sezonou se rozhodl pro změnu sportovního náčiní a vyměnil zaostávájící Punto za perspektivnější Peugeot 207. V dosavadním průběhu sezony startoval na všech soutěžích s Peugeotem, ale teď přišla zajímavá nabídka přímo od továrního týmu Abarth. Ten totiž nabídl Renatovi aktuální specifikaci Punta (stejnou mají momentálně k dispozici pouze Rossetti a Basso).
Aktuální specifikace Punta byla, podobně jako Škoda Fabia S2000 EVO2, rozšířena na 1 820 mm. Podle informací týmu by se mělo jednat o kompletně přepracovaný vůz. Renato pojede za tovární tým hned tři soutěže: San Remo, Costa Smeralda a Como. Ital byl nabídkou mile překvapen a s radostí přijal.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.