Nadcházející soutěž šampionátu IRC, Rally Sanremo, jedoucí se příští týden, slibuje velmi zajímavé jezdecké pole. Pojďme se podívat na dvě velká překvapení.
Tovární tým Proton angažoval Gillese Panizziho
Tovární tým Protonu se rozhodl pro další asfaltovou soutěž, které se zúčastní, angažovat dalšího jezdce. Je jím Gilles Panizzi, pro něhož je Rally Sanremo dalo by se říci osudovou soutěží. Francouz totiž dokázal v minulosti slavnou rally třikrát vyhrát. Jeho poslední start na nějaké větší soutěži se datuje do roku 2007 a odehrál se taktéž na Rally Sanremo.
I když by mohl věk 45 let, který za nedlouho Gilles dosáhne, vzbuzovat u některých fanoušků rozporuplné reakce, je vysoce pravděpodobné, že právě na Rally Sanremo bude Francouz patřit k nejrychlejším. Druhý vůz Proton Neo Satria S2000 bude pilotovat, stejně jako ve Zlíně, Niall McShea.
Renato Travaglia zpět v Abarthu Grande Punto S2000, tentokrát v továrním
Renato Travaglia byl dlouho věrný značce Abarth, až před letošní sezonou se rozhodl pro změnu sportovního náčiní a vyměnil zaostávájící Punto za perspektivnější Peugeot 207. V dosavadním průběhu sezony startoval na všech soutěžích s Peugeotem, ale teď přišla zajímavá nabídka přímo od továrního týmu Abarth. Ten totiž nabídl Renatovi aktuální specifikaci Punta (stejnou mají momentálně k dispozici pouze Rossetti a Basso).
Aktuální specifikace Punta byla, podobně jako Škoda Fabia S2000 EVO2, rozšířena na 1 820 mm. Podle informací týmu by se mělo jednat o kompletně přepracovaný vůz. Renato pojede za tovární tým hned tři soutěže: San Remo, Costa Smeralda a Como. Ital byl nabídkou mile překvapen a s radostí přijal.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?