Čínský výrobce pneumatik DMACK doplní Michelin, který byl zveřejněn již dříve, v roli oficiálního dodavatele pneumatik pro vozy WRC v roce 2011.
Výše zmínění výrobci vzešli z rozhodnutí FIA, že zpřístupní šampionát více než jednomu výrobci gum. Na této pozici se v uplynulých třech letech hřálo italské Pirelli. Michelin v úterý oznámil, že byl FIA vybrán jako jeden z dodavatelů a značka Michelinu - BF Goodrich – se tak může do WRC vrátit poté, co se v roce 2006 musela stáhnout.Michelin je ve WRC známou firmou, když vozy na jejich gumách vyhrály 38 světových titulů. 20 titulů bylo mezi značkami, tedy v kategorii, která se začala bodovat v roce 1973. 18 titulů bylo mezi jezdci, tato kategorie se hodnotí od roku 1979.A teď k méně známému z dvojice dodavatelů. DMACK je ve WRC nová značka, která by ráda dodávala gumy privátním týmům a jezdcům s omezeným rozpočtem. Podle výrobce, který pochází z Číny, by jejich šotolinové gumy měly být připraveny pro testy od konce října.
Pirelli se rozhodlo se ve WRC od roku 2011 dále neangažovat. „Pirelli je hrdé na to, že mohlo být jediným dodavatelem pneumatik do WRC v uplynulých třech letec a rallysport budeme i nadále podporovat. Bohužel už ne na nejvyšší úrovni. Pravidla ohledně pneumatik se tam kompletně změnila. Kdyby se změnila pravidla, tak nemůžu vyloučit návrat Pirelli do World Rally Championship,“ říká Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?