Svůj premiérový start na náročné Japonské rally zakončil úřadující juniorský mistr světa v rally Martin Prokop ziskem důležitých bodů do hodnocení šampionátu S-WRC. Společně s navigátorem Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 vybojovali druhé místo v této klasifikaci.
Tratě Japonské rally jsou tradičně tvrdou prověrkou jak připravenosti posádek, takpředevším techniky. Závodní vozy dostaly hodně zabrat i v průběhu letošního ročníku aFiesta S2000 posádky Prokop - Tománek dojížděla v sobotu večer do servisu po druhéetapě s utrženým motorem. Mechanici týmu odvedli skvělou práci a vůz připravili tak, abybyl schopen absolvovat porci zbývajících 55 měřených kilometrů nedělní etapy.Martin Prokop s Janem Tománkem navíc dokázali vyhrát pět z osmi nedělních testů a vevýsledcích se tak přiblížili na rozdíl pouhé půlminuty za záda vítězné posádky Ketomaa -Sternberg.I body za druhé místo stačily Martinu Prokopovi, aby se v průběžném hodnoceníšampionátu S-WRC bodově dotáhl na vedoucího Španěla Xaviera Ponse. Oba jezdci majínyní na svých kontech po 96 bodech. Český závodník původně start v Japonskuneplánoval a využil až nabídky Nassera Al-Attiyaha, který měl Japonsko nominované, alemusel dát přednost účasti v Silk Way Rally v barvách továrního týmu Volkswagen. Prokoptak bude bodovat už jen v jediném ze dvou zbývajících podniků, konkrétně ve Francii.Naopak Pons může ještě získat body jak v Alsasku, tak ve Velké Británii.
Martin Prokop: „Japonsko pro mě byla fantastická zkušenost, i když šlo o neobyčejněnáročnou rally. Navíc jsme získali z pohledu vývoje šampionátu velice důležité body. Popátečních problémech jsem věděl, že dostihnout Jariho bude nemožné, proto bylodůležité, abychom neudělali zbytečnou chybu a dojeli si pro body za druhé místo.Samozřejmě je škoda, že jsme nemohli jet s Jarim v kontaktu a víc mezi sebou bojovat.Bylo by to určitě zajímavější.“Ve dnech 1. až 3. října pokračuje šampionát S-WRC předposledním podnikem vefrancouzském Alsasku.Konečné výsledky Japonské rally 2010 v hodnocení S-WRC:1. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) 3:25:13.5 hod2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 33.7 sPrůběžné pořadí S-WRC 2010 po 8 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 96, 3. J. KETOMAA (FIN) 83, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 7. N. ALATTIYAH (QAT) 34, 8. B. SOUSA (POR) 26, 9. P. ANDERSSON (SWE) 25, 10. J. HÄNNINEN (FIN) 25...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.