Svůj premiérový start na náročné Japonské rally zakončil úřadující juniorský mistr světa v rally Martin Prokop ziskem důležitých bodů do hodnocení šampionátu S-WRC. Společně s navigátorem Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 vybojovali druhé místo v této klasifikaci.
Tratě Japonské rally jsou tradičně tvrdou prověrkou jak připravenosti posádek, takpředevším techniky. Závodní vozy dostaly hodně zabrat i v průběhu letošního ročníku aFiesta S2000 posádky Prokop - Tománek dojížděla v sobotu večer do servisu po druhéetapě s utrženým motorem. Mechanici týmu odvedli skvělou práci a vůz připravili tak, abybyl schopen absolvovat porci zbývajících 55 měřených kilometrů nedělní etapy.Martin Prokop s Janem Tománkem navíc dokázali vyhrát pět z osmi nedělních testů a vevýsledcích se tak přiblížili na rozdíl pouhé půlminuty za záda vítězné posádky Ketomaa -Sternberg.I body za druhé místo stačily Martinu Prokopovi, aby se v průběžném hodnoceníšampionátu S-WRC bodově dotáhl na vedoucího Španěla Xaviera Ponse. Oba jezdci majínyní na svých kontech po 96 bodech. Český závodník původně start v Japonskuneplánoval a využil až nabídky Nassera Al-Attiyaha, který měl Japonsko nominované, alemusel dát přednost účasti v Silk Way Rally v barvách továrního týmu Volkswagen. Prokoptak bude bodovat už jen v jediném ze dvou zbývajících podniků, konkrétně ve Francii.Naopak Pons může ještě získat body jak v Alsasku, tak ve Velké Británii.
Martin Prokop: „Japonsko pro mě byla fantastická zkušenost, i když šlo o neobyčejněnáročnou rally. Navíc jsme získali z pohledu vývoje šampionátu velice důležité body. Popátečních problémech jsem věděl, že dostihnout Jariho bude nemožné, proto bylodůležité, abychom neudělali zbytečnou chybu a dojeli si pro body za druhé místo.Samozřejmě je škoda, že jsme nemohli jet s Jarim v kontaktu a víc mezi sebou bojovat.Bylo by to určitě zajímavější.“Ve dnech 1. až 3. října pokračuje šampionát S-WRC předposledním podnikem vefrancouzském Alsasku.Konečné výsledky Japonské rally 2010 v hodnocení S-WRC:1. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) 3:25:13.5 hod2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 33.7 sPrůběžné pořadí S-WRC 2010 po 8 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 96, 3. J. KETOMAA (FIN) 83, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 7. N. ALATTIYAH (QAT) 34, 8. B. SOUSA (POR) 26, 9. P. ANDERSSON (SWE) 25, 10. J. HÄNNINEN (FIN) 25...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?