Martin Prokop: Poslední etapa bude boj o přežití

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
BPA 11. září 2010 19:48
Sdílej:

Martin Prokop s Janem Tománkem udrželi i po druhé etapě Japonské rally 2010 druhé místo v průběžném hodnocení účastníků S-WRC. Jejich Ford Fiesta S2000 ale dostal pořádně zabrat a třetí etapa tak bude pro Čechy velmi náročná.

Japonská rally, která je osmým z deseti podniků letošní sezony šampionátu S-WRC premiérově vypsaného pro vozy kategorie Super 2000, pokračovala v sobotu 11. září druhou etapou. Na posádky čekalo celkem 125 měřených kilometrů rozdělených do šesti klasických rychlostních zkoušek a dvou superspeciálek. Martin Prokop startoval do druhé etapy z druhé pozice v klasifikaci účastníků S-WRC, na vedoucí pozici, kterou držel Jari Ketomaa s další Fiestou S2000, ztrácel český závodník 55,3 sekundy.V sobotu dokázali Prokop s Tománkem vyhrát dvě klasické rychlostní zkoušky i obě superspeciálky a po celý den drželi s vedoucím Finem krok. Před závěrečnou etapou na něj na druhé pozici ztrácí 52,8 sekundy. Na rozbitých tratích Japonské rally ale dostala hodně zabrat technika a úřadující juniorský mistr světa dojížděl do večerního servisu s utrženým motorem. Třetí etapa proto bude pro českou posádku hlavně o tom, aby dokázala s poškozeným vozem dojet až do cíle a získala tak důležité body do hodnocení šampionátu.Martin Prokop: „Sobotní etapa byla prakticky stejná jako ta páteční. Tratě byly hodně rozbité a auto na nich dostalo neuvěřitelně zabrat. Hezkým svezením byla snad jen nejdelší vložka dne, kde se také podařilo Jariho porazit. Do druhé etapy jsme šli s tím, že se pokusíme Jariho udržet a případně využít nějakého jeho zaváhání. Ketomaa ale jel skvěle a my jsme od něj nedostali šanci. Mechanici našeho týmu měli ve večerním servisu hodně napilno, protože auto je opravdu dost poškozené. Všichni se modlíme, aby vydrželo až do cíle soutěže. Neděle proto nebude příliš o závodění, ale jen o tom, abychom dojeli až na cílovou rampu.“V neděli čeká na účastníky Japonské rally dalších 55,68 měřených kilometrů rozdělených do šesti klasických rychlostních zkoušek a dvou superspeciálek.Průběžné pořadí Japonské rally 2010 po 2. etapě (S-WRC):1. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) 2:40:19.4 hod2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 52.8 s3. SOUSA - RODRIGUEZ DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + 42:15.8 minPrůběžné pořadí S-WRC po 7 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. P.-G. ANDERSSON (SWE) 83, 3. M. PROKOP (CZE) 78, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. J. KETOMAA (FIN) 58, 6. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 7. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 8. N. AL-ATTIYAH (QAT) 34, 9. J. TUOHINO (FIN) 30, 10. B. SOUSA (POR) 26...

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.