Martin Prokop s Janem Tománkem udrželi i po druhé etapě Japonské rally 2010 druhé místo v průběžném hodnocení účastníků S-WRC. Jejich Ford Fiesta S2000 ale dostal pořádně zabrat a třetí etapa tak bude pro Čechy velmi náročná.
Japonská rally, která je osmým z deseti podniků letošní sezony šampionátu S-WRC premiérově vypsaného pro vozy kategorie Super 2000, pokračovala v sobotu 11. září druhou etapou. Na posádky čekalo celkem 125 měřených kilometrů rozdělených do šesti klasických rychlostních zkoušek a dvou superspeciálek. Martin Prokop startoval do druhé etapy z druhé pozice v klasifikaci účastníků S-WRC, na vedoucí pozici, kterou držel Jari Ketomaa s další Fiestou S2000, ztrácel český závodník 55,3 sekundy.V sobotu dokázali Prokop s Tománkem vyhrát dvě klasické rychlostní zkoušky i obě superspeciálky a po celý den drželi s vedoucím Finem krok. Před závěrečnou etapou na něj na druhé pozici ztrácí 52,8 sekundy. Na rozbitých tratích Japonské rally ale dostala hodně zabrat technika a úřadující juniorský mistr světa dojížděl do večerního servisu s utrženým motorem. Třetí etapa proto bude pro českou posádku hlavně o tom, aby dokázala s poškozeným vozem dojet až do cíle a získala tak důležité body do hodnocení šampionátu.Martin Prokop: „Sobotní etapa byla prakticky stejná jako ta páteční. Tratě byly hodně rozbité a auto na nich dostalo neuvěřitelně zabrat. Hezkým svezením byla snad jen nejdelší vložka dne, kde se také podařilo Jariho porazit. Do druhé etapy jsme šli s tím, že se pokusíme Jariho udržet a případně využít nějakého jeho zaváhání. Ketomaa ale jel skvěle a my jsme od něj nedostali šanci. Mechanici našeho týmu měli ve večerním servisu hodně napilno, protože auto je opravdu dost poškozené. Všichni se modlíme, aby vydrželo až do cíle soutěže. Neděle proto nebude příliš o závodění, ale jen o tom, abychom dojeli až na cílovou rampu.“V neděli čeká na účastníky Japonské rally dalších 55,68 měřených kilometrů rozdělených do šesti klasických rychlostních zkoušek a dvou superspeciálek.Průběžné pořadí Japonské rally 2010 po 2. etapě (S-WRC):1. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) 2:40:19.4 hod2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 52.8 s3. SOUSA - RODRIGUEZ DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + 42:15.8 minPrůběžné pořadí S-WRC po 7 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. P.-G. ANDERSSON (SWE) 83, 3. M. PROKOP (CZE) 78, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. J. KETOMAA (FIN) 58, 6. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 7. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 8. N. AL-ATTIYAH (QAT) 34, 9. J. TUOHINO (FIN) 30, 10. B. SOUSA (POR) 26...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.