Martin Prokop s Janem Tománkem udrželi i po druhé etapě Japonské rally 2010 druhé místo v průběžném hodnocení účastníků S-WRC. Jejich Ford Fiesta S2000 ale dostal pořádně zabrat a třetí etapa tak bude pro Čechy velmi náročná.
Japonská rally, která je osmým z deseti podniků letošní sezony šampionátu S-WRC premiérově vypsaného pro vozy kategorie Super 2000, pokračovala v sobotu 11. září druhou etapou. Na posádky čekalo celkem 125 měřených kilometrů rozdělených do šesti klasických rychlostních zkoušek a dvou superspeciálek. Martin Prokop startoval do druhé etapy z druhé pozice v klasifikaci účastníků S-WRC, na vedoucí pozici, kterou držel Jari Ketomaa s další Fiestou S2000, ztrácel český závodník 55,3 sekundy.V sobotu dokázali Prokop s Tománkem vyhrát dvě klasické rychlostní zkoušky i obě superspeciálky a po celý den drželi s vedoucím Finem krok. Před závěrečnou etapou na něj na druhé pozici ztrácí 52,8 sekundy. Na rozbitých tratích Japonské rally ale dostala hodně zabrat technika a úřadující juniorský mistr světa dojížděl do večerního servisu s utrženým motorem. Třetí etapa proto bude pro českou posádku hlavně o tom, aby dokázala s poškozeným vozem dojet až do cíle a získala tak důležité body do hodnocení šampionátu.Martin Prokop: „Sobotní etapa byla prakticky stejná jako ta páteční. Tratě byly hodně rozbité a auto na nich dostalo neuvěřitelně zabrat. Hezkým svezením byla snad jen nejdelší vložka dne, kde se také podařilo Jariho porazit. Do druhé etapy jsme šli s tím, že se pokusíme Jariho udržet a případně využít nějakého jeho zaváhání. Ketomaa ale jel skvěle a my jsme od něj nedostali šanci. Mechanici našeho týmu měli ve večerním servisu hodně napilno, protože auto je opravdu dost poškozené. Všichni se modlíme, aby vydrželo až do cíle soutěže. Neděle proto nebude příliš o závodění, ale jen o tom, abychom dojeli až na cílovou rampu.“V neděli čeká na účastníky Japonské rally dalších 55,68 měřených kilometrů rozdělených do šesti klasických rychlostních zkoušek a dvou superspeciálek.Průběžné pořadí Japonské rally 2010 po 2. etapě (S-WRC):1. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) 2:40:19.4 hod2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 52.8 s3. SOUSA - RODRIGUEZ DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + 42:15.8 minPrůběžné pořadí S-WRC po 7 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. P.-G. ANDERSSON (SWE) 83, 3. M. PROKOP (CZE) 78, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. J. KETOMAA (FIN) 58, 6. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 7. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 8. N. AL-ATTIYAH (QAT) 34, 9. J. TUOHINO (FIN) 30, 10. B. SOUSA (POR) 26...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.