Martin Prokop s Janem Tománkem udrželi i po druhé etapě Japonské rally 2010 druhé místo v průběžném hodnocení účastníků S-WRC. Jejich Ford Fiesta S2000 ale dostal pořádně zabrat a třetí etapa tak bude pro Čechy velmi náročná.
Japonská rally, která je osmým z deseti podniků letošní sezony šampionátu S-WRC premiérově vypsaného pro vozy kategorie Super 2000, pokračovala v sobotu 11. září druhou etapou. Na posádky čekalo celkem 125 měřených kilometrů rozdělených do šesti klasických rychlostních zkoušek a dvou superspeciálek. Martin Prokop startoval do druhé etapy z druhé pozice v klasifikaci účastníků S-WRC, na vedoucí pozici, kterou držel Jari Ketomaa s další Fiestou S2000, ztrácel český závodník 55,3 sekundy.V sobotu dokázali Prokop s Tománkem vyhrát dvě klasické rychlostní zkoušky i obě superspeciálky a po celý den drželi s vedoucím Finem krok. Před závěrečnou etapou na něj na druhé pozici ztrácí 52,8 sekundy. Na rozbitých tratích Japonské rally ale dostala hodně zabrat technika a úřadující juniorský mistr světa dojížděl do večerního servisu s utrženým motorem. Třetí etapa proto bude pro českou posádku hlavně o tom, aby dokázala s poškozeným vozem dojet až do cíle a získala tak důležité body do hodnocení šampionátu.Martin Prokop: „Sobotní etapa byla prakticky stejná jako ta páteční. Tratě byly hodně rozbité a auto na nich dostalo neuvěřitelně zabrat. Hezkým svezením byla snad jen nejdelší vložka dne, kde se také podařilo Jariho porazit. Do druhé etapy jsme šli s tím, že se pokusíme Jariho udržet a případně využít nějakého jeho zaváhání. Ketomaa ale jel skvěle a my jsme od něj nedostali šanci. Mechanici našeho týmu měli ve večerním servisu hodně napilno, protože auto je opravdu dost poškozené. Všichni se modlíme, aby vydrželo až do cíle soutěže. Neděle proto nebude příliš o závodění, ale jen o tom, abychom dojeli až na cílovou rampu.“V neděli čeká na účastníky Japonské rally dalších 55,68 měřených kilometrů rozdělených do šesti klasických rychlostních zkoušek a dvou superspeciálek.Průběžné pořadí Japonské rally 2010 po 2. etapě (S-WRC):1. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) 2:40:19.4 hod2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 52.8 s3. SOUSA - RODRIGUEZ DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + 42:15.8 minPrůběžné pořadí S-WRC po 7 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. P.-G. ANDERSSON (SWE) 83, 3. M. PROKOP (CZE) 78, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. J. KETOMAA (FIN) 58, 6. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 7. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 8. N. AL-ATTIYAH (QAT) 34, 9. J. TUOHINO (FIN) 30, 10. B. SOUSA (POR) 26...
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?