Kimi Raikkonen popisuje jak urazil kolo na shakedownu.
Shakedown se jel v hale Saporro dome, na kluzkém povrchu podobném asfaltu. Raikonnen v posledním kole trefil bariéru, která vytyčuje trať a vylomil pravé přední kolo na své cé čtyřce.
Mechanici zafixovali řízení a tlumič k vozu a takto opravený vůz dojel do servisu. Oprava ale znamenala, že Fin už do shakedownu nenastoupil. Raikonnen absolvoval pět průjezdů, ve svém nejrychlejším kole zaostával dvě vteřiny za vítězným krajanem Latvalou.
"Ten konkrétní panel který jsem trefil byl o něco více vystrčený do cesty," říká Raikkonnen a dodává "Kolo se vylomilo když bylo v plném rejdu. Bude velmi těžké zde na tomto povrchu, který je v hale extrémně kluzký při závodě neudělat chybu. Do závodu nás tahle kolize neomezí v boji o co nejlepší umístění,"
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.