Pierre Campana: Ve Zlíně jsem se hodně naučil

Loga
Loga, foto: Archiv RallyZone.cz
Josef Janoušek 31. srpna 2010 20:23
Sdílej:

Francouzský pilot Pierre Campana se udržel na průběžném druhém místě Renault Clio R3 Trophy i přes frustrující konec na Barum Czech rally Zlín. 25 – letý Korsičan měl obrovskou smůlu, v poslední vložce soutěže urazil kolo.

Do velmi náročné asfaltové soutěže, devátého podniku IRC vstoupil mladík jako vedoucí muž Renault Clio R3 Trophy a odbyl si premiéru na českém „uskákaném“ asfaltu. To ještě netušil, jaké peklo připraví počasí. Od začátku soutěž provázely dešťové přeháňky, které ze soutěže učinili pneumatikovou loterii. Pilot Clia R3 týmu Munaretto podporován společností Ellip6 musel od začátku bojovat s příliš tvrdým nastavením což pro české „kočičí hlavy“ nebylo vhodné. Přesto dokončil první etapu na průběžném třetím místě značkového poháru.

Do nedělní etapy si Pierre a jeho co-driver, sympatická Sabrina de Castelli rozhodli, že se budou snažit dostat za každou cenu do cíle a získat co možná největší počet bodů. Bohužel štěstěna se od smíšené posádky odvrátila zády. Campana odstoupil smolně v poslední vložce, ve které urazil kolo. Ale i po takto smolném konci soutěže mladík tvrdí, že druhé místo v prestižním poháru je také dobré.  On ani nemá moc času na přemýšlení o svém výpadku, již o nadcházejícím víkendu odstartuje do rally Alpi Orientali, která mu poslouží jako ostrý test před rally San Remo.„Barum Czech rally Zlín nedopadla podle mých představ. Samozřejmě, je to frustrující, ale co teď mohu dělat. Jedině hodit tento neúspěch za hlavu a maximálně se z něho poučit. Nikdy jsem v takto náročných podmínkách nejel, ale hodně jsem se zde naučil. V poháru jsme druzí, není nic ztraceno. Po rally Alpi Orientali nás čeká, San Remo, kde jsme v loňském roce vyhráli třídu, před startem jsem optimistický," řekl Campana.

foto: pierrecampana.com

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.