Francouzský pilot Pierre Campana se udržel na průběžném druhém místě Renault Clio R3 Trophy i přes frustrující konec na Barum Czech rally Zlín. 25 – letý Korsičan měl obrovskou smůlu, v poslední vložce soutěže urazil kolo.
Do velmi náročné asfaltové soutěže, devátého podniku IRC vstoupil mladík jako vedoucí muž Renault Clio R3 Trophy a odbyl si premiéru na českém „uskákaném“ asfaltu. To ještě netušil, jaké peklo připraví počasí. Od začátku soutěž provázely dešťové přeháňky, které ze soutěže učinili pneumatikovou loterii. Pilot Clia R3 týmu Munaretto podporován společností Ellip6 musel od začátku bojovat s příliš tvrdým nastavením což pro české „kočičí hlavy“ nebylo vhodné. Přesto dokončil první etapu na průběžném třetím místě značkového poháru.
Do nedělní etapy si Pierre a jeho co-driver, sympatická Sabrina de Castelli rozhodli, že se budou snažit dostat za každou cenu do cíle a získat co možná největší počet bodů. Bohužel štěstěna se od smíšené posádky odvrátila zády. Campana odstoupil smolně v poslední vložce, ve které urazil kolo. Ale i po takto smolném konci soutěže mladík tvrdí, že druhé místo v prestižním poháru je také dobré. On ani nemá moc času na přemýšlení o svém výpadku, již o nadcházejícím víkendu odstartuje do rally Alpi Orientali, která mu poslouží jako ostrý test před rally San Remo.„Barum Czech rally Zlín nedopadla podle mých představ. Samozřejmě, je to frustrující, ale co teď mohu dělat. Jedině hodit tento neúspěch za hlavu a maximálně se z něho poučit. Nikdy jsem v takto náročných podmínkách nejel, ale hodně jsem se zde naučil. V poháru jsme druzí, není nic ztraceno. Po rally Alpi Orientali nás čeká, San Remo, kde jsme v loňském roce vyhráli třídu, před startem jsem optimistický," řekl Campana.
foto: pierrecampana.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?