Vedení sportovního oddělení Volkswagenu oznámilo, že by jejich vozy mohli brázdit světové rally už v roce 2013. Pokud dostanou tyto plány příští měsíc zelenou.
Kris Nissen, který vede závodní oddělení automobilky VW, mluvil během Deutschland rally o zájmu společnosti na vývoji speciálu WRC podle nových předpisů. V současné době však automobilka vstupuje před jinou výzvu: uspět na Dakaru i s novým speciálem Race Touareg 3. I tak se ale na Deutschland rally neukazálo VW jen v roli pouhého diváka. Bývalý dvojnásobný světový šampion Carlos Sainz otevíral jako předjezdec tratě s vozem VW Scirocco Zero Car na biopalivo.
Plány Volkswagenu na vstup do světového rallyového šampionátu nejsou novinkou. Nyní se však o nich mluví stále častěji. Byl pro automobilku motivující vstup NIMI do šampionátu? "O toto téma se zajímáme již déle než rok," vysvětluje Nissen. "Myslíme, že je to pro nás velmi zajímavé a nikdy jsme se tímto zájmem netajili. Jsme velice šťastní, že se MINI přidalo a že tu nyní budou tři výrobci."
"Jsme velice spokojení se spoluprácí s Jeanem Todtem a s FIA. Během dvo tří let bude rally zajímavější jak pro diváky, tak i pro přímo zúčastněné. To jsou věci, které rádi slyšíme," pokračujue Kris Nissen.
Takový zájem by mohl vést značku VW k vývoji nového vozu WRC. Za základ vozu by mohl posloužit model Polo, Golf nebo Scirocco.
To by však nešlo hned, jak podotýká Nissen: "Pokud se celý projekt rozjede, budeme potřebovat tak dva roky na vývoj. Pokud se tedy příští měsíc rozhodneme, mohli bychom se zúčastnit už roku 2013 nebo 2014."
"Jsme velice potěšením tím, kam míří současná rallyová scéna, ale také myslíme na historii motorsportu. Měli jsme vždy vozy na okruzích, obzvláště ve formuli 1, vozy pro závody v Le Mans a rally. A já skutečně myslím, že světový šampionát v rally je jednou z nejzajímavějších součástí motoristické scény vůbec."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?