Vedení sportovního oddělení Volkswagenu oznámilo, že by jejich vozy mohli brázdit světové rally už v roce 2013. Pokud dostanou tyto plány příští měsíc zelenou.
Kris Nissen, který vede závodní oddělení automobilky VW, mluvil během Deutschland rally o zájmu společnosti na vývoji speciálu WRC podle nových předpisů. V současné době však automobilka vstupuje před jinou výzvu: uspět na Dakaru i s novým speciálem Race Touareg 3. I tak se ale na Deutschland rally neukazálo VW jen v roli pouhého diváka. Bývalý dvojnásobný světový šampion Carlos Sainz otevíral jako předjezdec tratě s vozem VW Scirocco Zero Car na biopalivo.
Plány Volkswagenu na vstup do světového rallyového šampionátu nejsou novinkou. Nyní se však o nich mluví stále častěji. Byl pro automobilku motivující vstup NIMI do šampionátu? "O toto téma se zajímáme již déle než rok," vysvětluje Nissen. "Myslíme, že je to pro nás velmi zajímavé a nikdy jsme se tímto zájmem netajili. Jsme velice šťastní, že se MINI přidalo a že tu nyní budou tři výrobci."
"Jsme velice spokojení se spoluprácí s Jeanem Todtem a s FIA. Během dvo tří let bude rally zajímavější jak pro diváky, tak i pro přímo zúčastněné. To jsou věci, které rádi slyšíme," pokračujue Kris Nissen.
Takový zájem by mohl vést značku VW k vývoji nového vozu WRC. Za základ vozu by mohl posloužit model Polo, Golf nebo Scirocco.
To by však nešlo hned, jak podotýká Nissen: "Pokud se celý projekt rozjede, budeme potřebovat tak dva roky na vývoj. Pokud se tedy příští měsíc rozhodneme, mohli bychom se zúčastnit už roku 2013 nebo 2014."
"Jsme velice potěšením tím, kam míří současná rallyová scéna, ale také myslíme na historii motorsportu. Měli jsme vždy vozy na okruzích, obzvláště ve formuli 1, vozy pro závody v Le Mans a rally. A já skutečně myslím, že světový šampionát v rally je jednou z nejzajímavějších součástí motoristické scény vůbec."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.