AKTUALIZOVÁNO: 15:40: Vítězem jubilejního 40. ročníku Barum rally Zlín se stala v neděli belgická posádka Freddy Loix - Frederic Miclotte s vozem Škoda Fabia S2000. O možné vítězství přišel čtyři rychlostní zkoušky před koncem závodu český pilot Jan Kopecký, který kvůli technické závadě odstoupil z prvního místa.
V cíli:
Dramatický poslední den Barum Rally, která se jela jako 9. díl seriálu IRC, přinesl nečekané zvraty, několik karambolů a také zklamání pro českou posádku Jan Kopecký - Petr Starý. Domácí favorit závodu zvládl výborně čtyři úvodní rychlostní zkoušky včetně obávané Pinduly a před závěrečnou fází závodu si připravil téměř půlminutový náskok.
V následné čtrnácté erzetě ale Kopecký musel odstoupit kvůli technické závadě a do čela se posunul Francouz Brian Bouffier s peugeotem. Nový lídr závodu ale psychicky nezvládl své postavení a ve dvou závěrečných měřených úsecích naprosto selhal. Nejdříve zajel až šestnáctý čas na jednodušší předposlední zkoušce a v závěrečném úseku, kdy doháněl odstup na vedoucího Loixe, vyletěl Bouffier z trati a do cíle dojel s více než šestiminutovou ztrátou.
Za vítězným Freddy Loixem se umístil s další škodovkou spolehlivě jedoucí lídr šampionátu IRC Fin Juho Hänninen, třetí místo v závěrečné etapě vybojoval skvělou jízdou Pavel Valoušek opět s vozem Škoda Fabia S2000.
Konečné výsledky: 1. Loix, Miclotte (Bel./Škoda Fabia S2000) 2:31:31,0, 2. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) +25,0, 3. VALOUŠEK, HRŮZA (Škoda Fabia S2000) +1:20,2, 4. Meeke, Nagle (Brit./Peugeot 207 S2000) +1:57,6, 5. Mikkelsen, Floene (Nor./Ford Fiesta S2000) +2:33,9, 6. PECH, UHEL (Mitsubishi Lancer Evo IX) +3:07,4, 7. Wilks, Pugh (Brit./Škoda Fabia S2000) + 3:41,1, 8. TARABUS, TRUNKÁT (ČR/Ford Fiesta S2000) + 5:18,0, 9. KOSTKA, HOUŠŤ (ČR/Škoda Fabia S2000) +6:13,1 10. Bouffier, Panseri (Fr./Peugeot 207 S2000) +6:52,2.Po prvním dniČeský závodník Jan Kopecký vede po sobotě Barum rallye, která je šestým podnikem Mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích. Kopecký jedoucí se Škodou Fabia S2000 má na prvním místě náskok necelých 29 sekund před Belgičanem Freddym Loixem.
Rallye Bohemia, šestý podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích a devátý díl seriálu IRC.
Výsledky, po 1. etapě: 1. KOPECKÝ, STARÝ (Škoda Fabia S2000) 1:22:12,7, 2. Loix, Miclotte (Bel./Škoda Fabia S2000) +28,2, 3. Bouffier, Panseri (Fr./Peugeot 207 S2000) +28,5, 4. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) +35,2, 5. Meeke, Nagle (Brit./Peugeot 207 S2000) +49,7, 6. PECH, UHEL (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:44,3, 7. VALOUŠEK, HRŮZA (Škoda Fabia S2000) +1:55,2, 8. Mikkelsen, Floene (Nor./Ford Fiesta S2000) +2:09,6.Barumka je tradičně největším závodem rally na našem území, ale i ve střední evropě. Ne jinak tomu bude i letos. Soutěž rozjel dnešní ranní shakedown jehož výsledky vám přinášíme. Spolu s nimi se můžete podívat i na fotogalerii Romana Turovského ze včerejší technické přejímky a dnešního shakedownu.
Fotogalerie Romana Turovského
Řekli před startem - AKTUÁLNĚ ZE ZLÍNA
Ve Zlíně panuje déšť,ale zatím teplo.
Jakub Koudela (Citroen C2R2 MAX): "Bude to velmi těžké, na vodě teď ještě těžší. Bude boj udržet vůz na trati, "
Lukáš Pndělíček (Citroen C2 S1600): "Na shakedownu jsme se párkrát svezli. Dlouho jsme nejeli, pačejova byl taky na vodě, tratě jsou rozbité. Kdo udrží auto na trati zvítězí,"
Martin Prokop (Jako divák): Ruce mě nesvrbí, užil jsem si Německo. Míra Tarabus je dobře připraven, auto taky. Je tady obrovská konkurence, bude to na vodě velmi těžké,"
Jakub Urban: "Na vodě, moc těžké, chceme dojet,"
Alexander Tamrazov," Moc jsme s Fiestou neujeli. Na shaku jsme provedli nastavení. Bude to náročný závod, Chceme dojet do cíle a najet hodně kilometrů, "
Guy Wilks," Malý problémek na shaku s převody a transmisemi, ale po výměně je vše ok. Na vodě umíme, bude to boj, "
Výsledky dnešního shakedownu:
1. Juho HÄNNINEN-Mikko MARKKULA (FIN, Škoda Fabia S2000) 2:54.22. Kris MEEKE-Paul NAGLE (GB/IRL, Peugeot 207 S2000) +0,73. Thierry NEUVILLE-Nicolas KLINGER (F, Peugeot 207 S2000) +1,74. Freddy LOIX-Frédéric MICLOTTE (B, Škoda Fabia S2000) +2.05. Bryan BOUFFIER-Xavier PANSERI (F, Peugeot 207 S2000) +2.36. Jan KOPECKÝ-Petr STARÝ (CZ, Škoda Fabia S2000) +3.07. Pavel VALOUŠEK jun.-Zdeněk HRŮZA (CZ, Škoda Fabia S2000) +3.78. Andreas MIKKELSEN-Ola FLOENE (N, Ford Fiesta S2000) +4.49. Guy WILKS-Philip PUGH (GB, Škoda Fabia S2000) +5.110. Tomáš KOSTKA-Vít HOUŠŤ (CZ, Škoda Fabia S2000) +5.3
Právě proto, že je Barumka tou nej soutěží na našem území, nebylo v našich silách udržet redakory Rallyzone.cz doma u počítačů. Proto vám nebudeme z průběhu soutěže přinášet klasický on line článek, jako z jiných soutěží. Budeme se však snažit vždy večer shrnout dění a výsledky po dané etapě. Pro ty méně šťastné z vás, kteří letos nemají možnost vyrazit přímo k tratím Barum Czech Rally Zlín máme alespoň odkaz na on line výsledky. Ty můžete sledovat na tomto odkazu.
Všem těm, kteří se na Barumku teprve chystají přejeme co nejlepší zážitek. Těm méně šťastným jen pevné nervy při neustálé aktualizaci stránek s výsledky.
Zdroj výsledků shakedownu: www.barum.rally.cz
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.