Domácí favorit Kopecký vyhrál se Škodou tento prestižní domácí podnik již loni. Výhra mu značně pomohla v celkovém hodnocení šampionátu. Letos bude platit za jednoho z největším favoritů. Cítí se díky tomu pod tlakem?
"Necítím se pod tlakem kvůli tomu, že bych byl favoritem. Právě naopak," říká osmadvacetiletý tovární jezdec domácí automobilky. "Tak velká výzva jako tato mě velmi motivuje a toho využiji pozitivně. Je fantastické vidět všechny ty vlajky českých fanoušku, které vlají kolem trati. Chci jim ukázat, co umím."
Jan Kopecký, který usedne jako obvykle s Petrem Starým do Fabie S2000 EVO II, dokončil minulý týden na domácí půdě test před tímto podnikem.
"Pracovali jsme na zavěšení a našli jsme dobré nastavení," dodává Kopecký. "Samozřejmě doufám, že vyhraji, a také vím, že by mi to v průběžném hodnocení šampionátu velmi pomohlo. Ale vím, že je to hodně náročná rally, kde se jedou dost rychlé úseky velmi blízko stromům."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?