Posádka Czech Ford National Teamu ve složení Martin Prokop - Jan Tománek vybojovala při Německé rally druhé místo v hodnocení účastníků šampionátu S-WRC. V tabulce mistrovství tak Prokop zůstává třetí, snížil však odstup na vedoucí dvojici.
Závěrečná etapa Německé rally byla nejkratší z celé soutěže. Na posádky čekalo jen 85 měřených kilometrů rozdělených do čtyř klasických rychlostních zkoušek a jedné městské superspeciálky. Prokop s Tománkem a s Fordem Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu startovali do posledního dne soutěže ze třetího místa v hodnocení S-WRC, ovšem s minimální ztrátou na dvojici vedoucích Švédů. Od prvního Anderssona dělilo úřadujícího juniorského mistra světa v neděli ráno jen 5,8 sekundy, na druhého Sandella ztrácel 1,2 s. Bylo jasné, že se o vítězství rozpoutá tvrdá bitva, ve která pojedou všichni zcela naplno. Stát se mohlo cokoliv.A velké věci se děly už na prvním testu dne. Andersson tvrdě dopadl za jedním z horizontů a poškodil ráfek kola svého vozu. Švéd musel zastavit, vyměnit kolo, ztratil přibližně tři minuty a vypadl z boje o vítězství. O to nadále bojoval Prokop se Sandellem. Na druhé nedělní rychlostní zkoušce ale Martin Prokop chyboval v jedné ze zatáček a musel couvat. Tím ztratil přibližně čtyři sekundy a jeho ztráta na vedoucího Sandella narostla na rovných pět sekund. Následující erzetu Prokop s Tománkem vyhráli a na poslední klasické vložce byli jen o desetinu sekundy pomalejší než Švéd, takže před superspeciálkou v centru Trieru na Sandella ztráceli jen 3,3 sekundy. Ovšem na čtyřkilometrovém testu byl i toto nepřekonatelný rozdíl a Czech Ford National Team se musel v Německu smířit s druhým místem.Martin Prokop: „Druhé místo samozřejmě není špatný výsledek, ale já jsem zklamaný. Do Německa jsme jeli vyhrát a to se nám nepodařilo. Před nedělní etapou bylo jasné, že do toho všichni tři půjdeme naplno a stát se mohlo cokoliv. P-G Andersson z nás měl největší smůlu a vypadl z boje hned na první erzetě. Na následujícím testu jsme trochu chybovali my, ztratili jsme přibližně čtyři sekundy a to rozhodlo, protože Sandell nechyboval.“„Sice jsme částečně splnili cíl, protože jsme porazili Ponse, ale chtěli jsme vyhrát, abychom získali ještě více bodů. Do konce sezony ale stále ještě zbývá několik závodů a my svůj boj o titul nevzdáváme. Naše situace rozhodně stále není beznadějná.“Šampionát S-WRC pokračuje osmým podnikem 10. až 12. září v Japonsku. Tuto soutěž ovšem Czech Ford National Team vynechává. Do seriálu se vrátí při následující Francouzské rally na počátku října.Sestřih třetí etapy Německé rally 2010 můžete sledovat v pondělí 23. srpna na televizní stanici SPORT 5. Ve středu 25. srpna nabídne stejný kanál hodinový sestřih celé soutěže a o týden později magazín Rally World, který kromě jiného mapuje podrobně dění v S-WRC.Konečné výsledky Německé rally 2010 v kategorii S-WRC:1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA Fabia S2000) 4:17:37.1 hod2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD Fiesta S2000) + 4.7 s3. ANDERSSON - FREDERIKSSON (ŠKODA Fabia S2000) + 3:12.6 min4. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA Fabia S2000) + 3:15.2 min5. PONS - HARO (FORD Fiesta S2000) + 6:00.1 min6. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA Fabia S2000) + 23:11.7 min7. SOUSA - DA SILVA (FORD Fiesta S2000) + 24:29.0 min8. LLOVERA - ROZADA (FIAT Grande Punto S2000) + 29:40.8 minPrůběžné pořadí S-WRC po 7 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. P.-G. ANDERSSON (SWE) 83, 3. M. PROKOP (CZE) 78, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. J. KETOMAA (FIN) 58, 6. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 7. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 8. N. AL-ATTIYAH (QAT) 34, 9. J. TUOHINO (FIN) 30, 10. B. SOUSA (POR) 26...
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.