Posádka Czech Ford National Teamu ve složení Martin Prokop - Jan Tománek vybojovala při Německé rally druhé místo v hodnocení účastníků šampionátu S-WRC. V tabulce mistrovství tak Prokop zůstává třetí, snížil však odstup na vedoucí dvojici.
Závěrečná etapa Německé rally byla nejkratší z celé soutěže. Na posádky čekalo jen 85 měřených kilometrů rozdělených do čtyř klasických rychlostních zkoušek a jedné městské superspeciálky. Prokop s Tománkem a s Fordem Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu startovali do posledního dne soutěže ze třetího místa v hodnocení S-WRC, ovšem s minimální ztrátou na dvojici vedoucích Švédů. Od prvního Anderssona dělilo úřadujícího juniorského mistra světa v neděli ráno jen 5,8 sekundy, na druhého Sandella ztrácel 1,2 s. Bylo jasné, že se o vítězství rozpoutá tvrdá bitva, ve která pojedou všichni zcela naplno. Stát se mohlo cokoliv.A velké věci se děly už na prvním testu dne. Andersson tvrdě dopadl za jedním z horizontů a poškodil ráfek kola svého vozu. Švéd musel zastavit, vyměnit kolo, ztratil přibližně tři minuty a vypadl z boje o vítězství. O to nadále bojoval Prokop se Sandellem. Na druhé nedělní rychlostní zkoušce ale Martin Prokop chyboval v jedné ze zatáček a musel couvat. Tím ztratil přibližně čtyři sekundy a jeho ztráta na vedoucího Sandella narostla na rovných pět sekund. Následující erzetu Prokop s Tománkem vyhráli a na poslední klasické vložce byli jen o desetinu sekundy pomalejší než Švéd, takže před superspeciálkou v centru Trieru na Sandella ztráceli jen 3,3 sekundy. Ovšem na čtyřkilometrovém testu byl i toto nepřekonatelný rozdíl a Czech Ford National Team se musel v Německu smířit s druhým místem.Martin Prokop: „Druhé místo samozřejmě není špatný výsledek, ale já jsem zklamaný. Do Německa jsme jeli vyhrát a to se nám nepodařilo. Před nedělní etapou bylo jasné, že do toho všichni tři půjdeme naplno a stát se mohlo cokoliv. P-G Andersson z nás měl největší smůlu a vypadl z boje hned na první erzetě. Na následujícím testu jsme trochu chybovali my, ztratili jsme přibližně čtyři sekundy a to rozhodlo, protože Sandell nechyboval.“„Sice jsme částečně splnili cíl, protože jsme porazili Ponse, ale chtěli jsme vyhrát, abychom získali ještě více bodů. Do konce sezony ale stále ještě zbývá několik závodů a my svůj boj o titul nevzdáváme. Naše situace rozhodně stále není beznadějná.“Šampionát S-WRC pokračuje osmým podnikem 10. až 12. září v Japonsku. Tuto soutěž ovšem Czech Ford National Team vynechává. Do seriálu se vrátí při následující Francouzské rally na počátku října.Sestřih třetí etapy Německé rally 2010 můžete sledovat v pondělí 23. srpna na televizní stanici SPORT 5. Ve středu 25. srpna nabídne stejný kanál hodinový sestřih celé soutěže a o týden později magazín Rally World, který kromě jiného mapuje podrobně dění v S-WRC.Konečné výsledky Německé rally 2010 v kategorii S-WRC:1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA Fabia S2000) 4:17:37.1 hod2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD Fiesta S2000) + 4.7 s3. ANDERSSON - FREDERIKSSON (ŠKODA Fabia S2000) + 3:12.6 min4. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA Fabia S2000) + 3:15.2 min5. PONS - HARO (FORD Fiesta S2000) + 6:00.1 min6. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA Fabia S2000) + 23:11.7 min7. SOUSA - DA SILVA (FORD Fiesta S2000) + 24:29.0 min8. LLOVERA - ROZADA (FIAT Grande Punto S2000) + 29:40.8 minPrůběžné pořadí S-WRC po 7 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. P.-G. ANDERSSON (SWE) 83, 3. M. PROKOP (CZE) 78, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. J. KETOMAA (FIN) 58, 6. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 7. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 8. N. AL-ATTIYAH (QAT) 34, 9. J. TUOHINO (FIN) 30, 10. B. SOUSA (POR) 26...
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.