Martin Prokop vybojoval v Německu druhé místo

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
iAdam 23. srpna 2010 08:32
Sdílej:

Posádka Czech Ford National Teamu ve složení Martin Prokop - Jan Tománek vybojovala při Německé rally druhé místo v hodnocení účastníků šampionátu S-WRC. V tabulce mistrovství tak Prokop zůstává třetí, snížil však odstup na vedoucí dvojici.

Závěrečná etapa Německé rally byla nejkratší z celé soutěže. Na posádky čekalo jen 85 měřených kilometrů rozdělených do čtyř klasických rychlostních zkoušek a jedné městské superspeciálky. Prokop s Tománkem a s Fordem Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu startovali do posledního dne soutěže ze třetího místa v hodnocení S-WRC, ovšem s minimální ztrátou na dvojici vedoucích Švédů. Od prvního Anderssona dělilo úřadujícího juniorského mistra světa v neděli ráno jen 5,8 sekundy, na druhého Sandella ztrácel 1,2 s. Bylo jasné, že se o vítězství rozpoutá tvrdá bitva, ve která pojedou všichni zcela naplno. Stát se mohlo cokoliv.A velké věci se děly už na prvním testu dne. Andersson tvrdě dopadl za jedním z horizontů a poškodil ráfek kola svého vozu. Švéd musel zastavit, vyměnit kolo, ztratil přibližně tři minuty a vypadl z boje o vítězství. O to nadále bojoval Prokop se Sandellem. Na druhé nedělní rychlostní zkoušce ale Martin Prokop chyboval v jedné ze zatáček a musel couvat. Tím ztratil přibližně čtyři sekundy a jeho ztráta na vedoucího Sandella narostla na rovných pět sekund. Následující erzetu Prokop s Tománkem vyhráli a na poslední klasické vložce byli jen o desetinu sekundy pomalejší než Švéd, takže před superspeciálkou v centru Trieru na Sandella ztráceli jen 3,3 sekundy. Ovšem na čtyřkilometrovém testu byl i toto nepřekonatelný rozdíl a Czech Ford National Team se musel v Německu smířit s druhým místem.Martin Prokop: „Druhé místo samozřejmě není špatný výsledek, ale já jsem zklamaný. Do Německa jsme jeli vyhrát a to se nám nepodařilo. Před nedělní etapou bylo jasné, že do toho všichni tři půjdeme naplno a stát se mohlo cokoliv. P-G Andersson z nás měl největší smůlu a vypadl z boje hned na první erzetě. Na následujícím testu jsme trochu chybovali my, ztratili jsme přibližně čtyři sekundy a to rozhodlo, protože Sandell nechyboval.“„Sice jsme částečně splnili cíl, protože jsme porazili Ponse, ale chtěli jsme vyhrát, abychom získali ještě více bodů. Do konce sezony ale stále ještě zbývá několik závodů a my svůj boj o titul nevzdáváme. Naše situace rozhodně stále není beznadějná.“Šampionát S-WRC pokračuje osmým podnikem 10. až 12. září v Japonsku. Tuto soutěž ovšem Czech Ford National Team vynechává. Do seriálu se vrátí při následující Francouzské rally na počátku října.Sestřih třetí etapy Německé rally 2010 můžete sledovat v pondělí 23. srpna na televizní stanici SPORT 5. Ve středu 25. srpna nabídne stejný kanál hodinový sestřih celé soutěže a o týden později magazín Rally World, který kromě jiného mapuje podrobně dění v S-WRC.Konečné výsledky Německé rally 2010 v kategorii S-WRC:1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA Fabia S2000) 4:17:37.1 hod2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD Fiesta S2000) + 4.7 s3. ANDERSSON - FREDERIKSSON (ŠKODA Fabia S2000) + 3:12.6 min4. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA Fabia S2000) + 3:15.2 min5. PONS - HARO (FORD Fiesta S2000) + 6:00.1 min6. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA Fabia S2000) + 23:11.7 min7. SOUSA - DA SILVA (FORD Fiesta S2000) + 24:29.0 min8. LLOVERA - ROZADA (FIAT Grande Punto S2000) + 29:40.8 minPrůběžné pořadí S-WRC po 7 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. P.-G. ANDERSSON (SWE) 83, 3. M. PROKOP (CZE) 78, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. J. KETOMAA (FIN) 58, 6. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 7. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 8. N. AL-ATTIYAH (QAT) 34, 9. J. TUOHINO (FIN) 30, 10. B. SOUSA (POR) 26...

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.