Posádka Czech Ford National Teamu ve složení Martin Prokop - Jan Tománek vybojovala při Německé rally druhé místo v hodnocení účastníků šampionátu S-WRC. V tabulce mistrovství tak Prokop zůstává třetí, snížil však odstup na vedoucí dvojici.
Závěrečná etapa Německé rally byla nejkratší z celé soutěže. Na posádky čekalo jen 85 měřených kilometrů rozdělených do čtyř klasických rychlostních zkoušek a jedné městské superspeciálky. Prokop s Tománkem a s Fordem Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu startovali do posledního dne soutěže ze třetího místa v hodnocení S-WRC, ovšem s minimální ztrátou na dvojici vedoucích Švédů. Od prvního Anderssona dělilo úřadujícího juniorského mistra světa v neděli ráno jen 5,8 sekundy, na druhého Sandella ztrácel 1,2 s. Bylo jasné, že se o vítězství rozpoutá tvrdá bitva, ve která pojedou všichni zcela naplno. Stát se mohlo cokoliv.A velké věci se děly už na prvním testu dne. Andersson tvrdě dopadl za jedním z horizontů a poškodil ráfek kola svého vozu. Švéd musel zastavit, vyměnit kolo, ztratil přibližně tři minuty a vypadl z boje o vítězství. O to nadále bojoval Prokop se Sandellem. Na druhé nedělní rychlostní zkoušce ale Martin Prokop chyboval v jedné ze zatáček a musel couvat. Tím ztratil přibližně čtyři sekundy a jeho ztráta na vedoucího Sandella narostla na rovných pět sekund. Následující erzetu Prokop s Tománkem vyhráli a na poslední klasické vložce byli jen o desetinu sekundy pomalejší než Švéd, takže před superspeciálkou v centru Trieru na Sandella ztráceli jen 3,3 sekundy. Ovšem na čtyřkilometrovém testu byl i toto nepřekonatelný rozdíl a Czech Ford National Team se musel v Německu smířit s druhým místem.Martin Prokop: „Druhé místo samozřejmě není špatný výsledek, ale já jsem zklamaný. Do Německa jsme jeli vyhrát a to se nám nepodařilo. Před nedělní etapou bylo jasné, že do toho všichni tři půjdeme naplno a stát se mohlo cokoliv. P-G Andersson z nás měl největší smůlu a vypadl z boje hned na první erzetě. Na následujícím testu jsme trochu chybovali my, ztratili jsme přibližně čtyři sekundy a to rozhodlo, protože Sandell nechyboval.“„Sice jsme částečně splnili cíl, protože jsme porazili Ponse, ale chtěli jsme vyhrát, abychom získali ještě více bodů. Do konce sezony ale stále ještě zbývá několik závodů a my svůj boj o titul nevzdáváme. Naše situace rozhodně stále není beznadějná.“Šampionát S-WRC pokračuje osmým podnikem 10. až 12. září v Japonsku. Tuto soutěž ovšem Czech Ford National Team vynechává. Do seriálu se vrátí při následující Francouzské rally na počátku října.Sestřih třetí etapy Německé rally 2010 můžete sledovat v pondělí 23. srpna na televizní stanici SPORT 5. Ve středu 25. srpna nabídne stejný kanál hodinový sestřih celé soutěže a o týden později magazín Rally World, který kromě jiného mapuje podrobně dění v S-WRC.Konečné výsledky Německé rally 2010 v kategorii S-WRC:1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA Fabia S2000) 4:17:37.1 hod2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD Fiesta S2000) + 4.7 s3. ANDERSSON - FREDERIKSSON (ŠKODA Fabia S2000) + 3:12.6 min4. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA Fabia S2000) + 3:15.2 min5. PONS - HARO (FORD Fiesta S2000) + 6:00.1 min6. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA Fabia S2000) + 23:11.7 min7. SOUSA - DA SILVA (FORD Fiesta S2000) + 24:29.0 min8. LLOVERA - ROZADA (FIAT Grande Punto S2000) + 29:40.8 minPrůběžné pořadí S-WRC po 7 z 10 podniků:1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. P.-G. ANDERSSON (SWE) 83, 3. M. PROKOP (CZE) 78, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. J. KETOMAA (FIN) 58, 6. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 7. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 8. N. AL-ATTIYAH (QAT) 34, 9. J. TUOHINO (FIN) 30, 10. B. SOUSA (POR) 26...
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.