Francouzský automobilový závodník Sebastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC se poosmé v kariéře radoval z vítězství v Německé rally, kterou v neděli zakončil s náskokem 51 vteřin před druhým týmovým kolegou Danim Sordem ze Španělska.
Fotogalerie ze soutěže zde.
V cíli:Loeb tak letos zaznamenal už pátý triumf a vede průběžné hodnocení mistrovství světa v automobilových soutěžích už o 58 bodů. Do konce seriálu zbývají odjet čtyři závody, což znamená, že Francouz může v září v Japonsku předčasně slavit sedmý titul v řadě. \\\\\\\"Opět je to skvělé vítězství, navíc tady v Německu už osmé za sebou,\\\\\\\" uvedl Loeb pro server Autosportu. Třetí místo obsadil další Francouz Sebastien Ogier.
Německá rally, po 2. etapě: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 3:59:38,3, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +51,3, 3. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +2:13,3, 4. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +2:33,9, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4 WRC) +6:47,7, 6. Wilson (Brit./Ford Focus RS WRC08) + 8:46,7, 7. Räikkönen (Fin./Citroën C4) +8:50,5, ... 11. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +18:03,5.
Po druhé etapě:Sébastien Loeb s vozem Citroën vede po druhé etapě Německou rally, když má na prvním místě náskok 35,7 sekundy před Španělem a týmovým kolegou Danielem Sordem, třetí je další pilot Citroënu Sébastien Ogier. Čech Martin Prokop ztratil vedení v kategorii S-WRC, nyní je tam třetí.
V kategorii S-WRC se dostali po sobotním díle rallye do vedení Seveřané Per-Gunnar Andersson a Patrick Sandell, kteří oba pilotují vozy Škoda Fabia. Český závodník Martin Prokop s Fordem Fiesta však na ně ztrácí necelých šest sekund a může v neděli zaútočit na jejich pozice. V celkovém hodnocení Německé rally je Prokop na patnáctém místě.
Německá rally má v neděli na programu pět závěrečných rychlostních zkoušek.
Po sobotní 2. etapě: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 3:05:21,6, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +35,7, 3. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +2:07,1, 4. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +2:23,7, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4 WRC) +5:16,0, 6. Räikkönen (Fin./Citroën C4) +7:24,4, ...15. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +14:24,5.
Průběžné pořadí SWRC: 1. Andersson (Švéd./Škoda Fabia S2000) 3:19:40,3, 2. Sandell (Švéd./Škoda Fabia S2000) +4,6, 3. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +5,8.Po první etapě: Sébastien Loeb s vozem Citroën má po pátečním díle Německé rally na prvním místě náskok 9,5 sekundy před Španělem a týmovým kolegou Danielem Sordem, třetí je Fin Jari-Matti Latvala. Čech Martin Prokop je celkově dvanáctý, kategorii S-WRC však těsně vede.
Německá rally - páteční etapa: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 1:18:52,5, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +9,5, 3. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +1:04,7, 4. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +1:10,9, 5. Hirvonen (Fin./Ford Focus RS WRC) +1:14,5, 6. Duval Bel./Ford Focus RS WRC) +3:10,4, ... 12. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +6:23,7.
Průběžné pořadí SWRC: 1. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) 1:25:16,2, 2. Per-Gunnar Andersson (Švéd./Škoda Fabia S2000) +5,7, 3. Sandell (Švéd./Škoda Fabia S2000) +17,8.Podle aktuálního počasí z místa dění, panuje na RZ1 slunečné a vcelku teplé počasí. Tratě rychlostních zkoušek jsou prevážně suché. Výsledky soutěže můžete sledovat zde.Shakedown:Nejrychleji jeli jezdci Citroenu. Všichni jeli v průměru tři nebo čtyři průjezdy. Petteru sobergovi se připorvním průjezdu zasekla ruční brzda.
Martin Prokop zajel druhý čas v SWRC, první byl Henning Solberg, kterému padla Fiesta S2000 do ruky.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?