Francouzský automobilový závodník Sebastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC se poosmé v kariéře radoval z vítězství v Německé rally, kterou v neděli zakončil s náskokem 51 vteřin před druhým týmovým kolegou Danim Sordem ze Španělska.
Fotogalerie ze soutěže zde.
V cíli:Loeb tak letos zaznamenal už pátý triumf a vede průběžné hodnocení mistrovství světa v automobilových soutěžích už o 58 bodů. Do konce seriálu zbývají odjet čtyři závody, což znamená, že Francouz může v září v Japonsku předčasně slavit sedmý titul v řadě. \\\\\\\"Opět je to skvělé vítězství, navíc tady v Německu už osmé za sebou,\\\\\\\" uvedl Loeb pro server Autosportu. Třetí místo obsadil další Francouz Sebastien Ogier.
Německá rally, po 2. etapě: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 3:59:38,3, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +51,3, 3. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +2:13,3, 4. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +2:33,9, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4 WRC) +6:47,7, 6. Wilson (Brit./Ford Focus RS WRC08) + 8:46,7, 7. Räikkönen (Fin./Citroën C4) +8:50,5, ... 11. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +18:03,5.
Po druhé etapě:Sébastien Loeb s vozem Citroën vede po druhé etapě Německou rally, když má na prvním místě náskok 35,7 sekundy před Španělem a týmovým kolegou Danielem Sordem, třetí je další pilot Citroënu Sébastien Ogier. Čech Martin Prokop ztratil vedení v kategorii S-WRC, nyní je tam třetí.
V kategorii S-WRC se dostali po sobotním díle rallye do vedení Seveřané Per-Gunnar Andersson a Patrick Sandell, kteří oba pilotují vozy Škoda Fabia. Český závodník Martin Prokop s Fordem Fiesta však na ně ztrácí necelých šest sekund a může v neděli zaútočit na jejich pozice. V celkovém hodnocení Německé rally je Prokop na patnáctém místě.
Německá rally má v neděli na programu pět závěrečných rychlostních zkoušek.
Po sobotní 2. etapě: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 3:05:21,6, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +35,7, 3. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +2:07,1, 4. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +2:23,7, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4 WRC) +5:16,0, 6. Räikkönen (Fin./Citroën C4) +7:24,4, ...15. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +14:24,5.
Průběžné pořadí SWRC: 1. Andersson (Švéd./Škoda Fabia S2000) 3:19:40,3, 2. Sandell (Švéd./Škoda Fabia S2000) +4,6, 3. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +5,8.Po první etapě: Sébastien Loeb s vozem Citroën má po pátečním díle Německé rally na prvním místě náskok 9,5 sekundy před Španělem a týmovým kolegou Danielem Sordem, třetí je Fin Jari-Matti Latvala. Čech Martin Prokop je celkově dvanáctý, kategorii S-WRC však těsně vede.
Německá rally - páteční etapa: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 1:18:52,5, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +9,5, 3. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +1:04,7, 4. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +1:10,9, 5. Hirvonen (Fin./Ford Focus RS WRC) +1:14,5, 6. Duval Bel./Ford Focus RS WRC) +3:10,4, ... 12. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +6:23,7.
Průběžné pořadí SWRC: 1. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) 1:25:16,2, 2. Per-Gunnar Andersson (Švéd./Škoda Fabia S2000) +5,7, 3. Sandell (Švéd./Škoda Fabia S2000) +17,8.Podle aktuálního počasí z místa dění, panuje na RZ1 slunečné a vcelku teplé počasí. Tratě rychlostních zkoušek jsou prevážně suché. Výsledky soutěže můžete sledovat zde.Shakedown:Nejrychleji jeli jezdci Citroenu. Všichni jeli v průměru tři nebo čtyři průjezdy. Petteru sobergovi se připorvním průjezdu zasekla ruční brzda.
Martin Prokop zajel druhý čas v SWRC, první byl Henning Solberg, kterému padla Fiesta S2000 do ruky.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?