Francouzský automobilový závodník Sebastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC se poosmé v kariéře radoval z vítězství v Německé rally, kterou v neděli zakončil s náskokem 51 vteřin před druhým týmovým kolegou Danim Sordem ze Španělska.
Fotogalerie ze soutěže zde.
V cíli:Loeb tak letos zaznamenal už pátý triumf a vede průběžné hodnocení mistrovství světa v automobilových soutěžích už o 58 bodů. Do konce seriálu zbývají odjet čtyři závody, což znamená, že Francouz může v září v Japonsku předčasně slavit sedmý titul v řadě. \\\\\\\"Opět je to skvělé vítězství, navíc tady v Německu už osmé za sebou,\\\\\\\" uvedl Loeb pro server Autosportu. Třetí místo obsadil další Francouz Sebastien Ogier.
Německá rally, po 2. etapě: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 3:59:38,3, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +51,3, 3. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +2:13,3, 4. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +2:33,9, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4 WRC) +6:47,7, 6. Wilson (Brit./Ford Focus RS WRC08) + 8:46,7, 7. Räikkönen (Fin./Citroën C4) +8:50,5, ... 11. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +18:03,5.
Po druhé etapě:Sébastien Loeb s vozem Citroën vede po druhé etapě Německou rally, když má na prvním místě náskok 35,7 sekundy před Španělem a týmovým kolegou Danielem Sordem, třetí je další pilot Citroënu Sébastien Ogier. Čech Martin Prokop ztratil vedení v kategorii S-WRC, nyní je tam třetí.
V kategorii S-WRC se dostali po sobotním díle rallye do vedení Seveřané Per-Gunnar Andersson a Patrick Sandell, kteří oba pilotují vozy Škoda Fabia. Český závodník Martin Prokop s Fordem Fiesta však na ně ztrácí necelých šest sekund a může v neděli zaútočit na jejich pozice. V celkovém hodnocení Německé rally je Prokop na patnáctém místě.
Německá rally má v neděli na programu pět závěrečných rychlostních zkoušek.
Po sobotní 2. etapě: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 3:05:21,6, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +35,7, 3. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +2:07,1, 4. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +2:23,7, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4 WRC) +5:16,0, 6. Räikkönen (Fin./Citroën C4) +7:24,4, ...15. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +14:24,5.
Průběžné pořadí SWRC: 1. Andersson (Švéd./Škoda Fabia S2000) 3:19:40,3, 2. Sandell (Švéd./Škoda Fabia S2000) +4,6, 3. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +5,8.Po první etapě: Sébastien Loeb s vozem Citroën má po pátečním díle Německé rally na prvním místě náskok 9,5 sekundy před Španělem a týmovým kolegou Danielem Sordem, třetí je Fin Jari-Matti Latvala. Čech Martin Prokop je celkově dvanáctý, kategorii S-WRC však těsně vede.
Německá rally - páteční etapa: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 1:18:52,5, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +9,5, 3. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +1:04,7, 4. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +1:10,9, 5. Hirvonen (Fin./Ford Focus RS WRC) +1:14,5, 6. Duval Bel./Ford Focus RS WRC) +3:10,4, ... 12. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +6:23,7.
Průběžné pořadí SWRC: 1. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) 1:25:16,2, 2. Per-Gunnar Andersson (Švéd./Škoda Fabia S2000) +5,7, 3. Sandell (Švéd./Škoda Fabia S2000) +17,8.Podle aktuálního počasí z místa dění, panuje na RZ1 slunečné a vcelku teplé počasí. Tratě rychlostních zkoušek jsou prevážně suché. Výsledky soutěže můžete sledovat zde.Shakedown:Nejrychleji jeli jezdci Citroenu. Všichni jeli v průměru tři nebo čtyři průjezdy. Petteru sobergovi se připorvním průjezdu zasekla ruční brzda.
Martin Prokop zajel druhý čas v SWRC, první byl Henning Solberg, kterému padla Fiesta S2000 do ruky.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?