Francouzský automobilový závodník Sebastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC se poosmé v kariéře radoval z vítězství v Německé rally, kterou v neděli zakončil s náskokem 51 vteřin před druhým týmovým kolegou Danim Sordem ze Španělska.
Fotogalerie ze soutěže zde.
V cíli:Loeb tak letos zaznamenal už pátý triumf a vede průběžné hodnocení mistrovství světa v automobilových soutěžích už o 58 bodů. Do konce seriálu zbývají odjet čtyři závody, což znamená, že Francouz může v září v Japonsku předčasně slavit sedmý titul v řadě. \\\\\\\"Opět je to skvělé vítězství, navíc tady v Německu už osmé za sebou,\\\\\\\" uvedl Loeb pro server Autosportu. Třetí místo obsadil další Francouz Sebastien Ogier.
Německá rally, po 2. etapě: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 3:59:38,3, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +51,3, 3. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +2:13,3, 4. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +2:33,9, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4 WRC) +6:47,7, 6. Wilson (Brit./Ford Focus RS WRC08) + 8:46,7, 7. Räikkönen (Fin./Citroën C4) +8:50,5, ... 11. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +18:03,5.
Po druhé etapě:Sébastien Loeb s vozem Citroën vede po druhé etapě Německou rally, když má na prvním místě náskok 35,7 sekundy před Španělem a týmovým kolegou Danielem Sordem, třetí je další pilot Citroënu Sébastien Ogier. Čech Martin Prokop ztratil vedení v kategorii S-WRC, nyní je tam třetí.
V kategorii S-WRC se dostali po sobotním díle rallye do vedení Seveřané Per-Gunnar Andersson a Patrick Sandell, kteří oba pilotují vozy Škoda Fabia. Český závodník Martin Prokop s Fordem Fiesta však na ně ztrácí necelých šest sekund a může v neděli zaútočit na jejich pozice. V celkovém hodnocení Německé rally je Prokop na patnáctém místě.
Německá rally má v neděli na programu pět závěrečných rychlostních zkoušek.
Po sobotní 2. etapě: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 3:05:21,6, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +35,7, 3. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +2:07,1, 4. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +2:23,7, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4 WRC) +5:16,0, 6. Räikkönen (Fin./Citroën C4) +7:24,4, ...15. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +14:24,5.
Průběžné pořadí SWRC: 1. Andersson (Švéd./Škoda Fabia S2000) 3:19:40,3, 2. Sandell (Švéd./Škoda Fabia S2000) +4,6, 3. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +5,8.Po první etapě: Sébastien Loeb s vozem Citroën má po pátečním díle Německé rally na prvním místě náskok 9,5 sekundy před Španělem a týmovým kolegou Danielem Sordem, třetí je Fin Jari-Matti Latvala. Čech Martin Prokop je celkově dvanáctý, kategorii S-WRC však těsně vede.
Německá rally - páteční etapa: 1. Loeb (Fr./Citroën C4 WRC) 1:18:52,5, 2. Sordo (Šp./Citroën C4 WRC) +9,5, 3. Latvala (Fin./Ford Focus RS WRC) +1:04,7, 4. Ogier (Fr./Citroën C4 WRC) +1:10,9, 5. Hirvonen (Fin./Ford Focus RS WRC) +1:14,5, 6. Duval Bel./Ford Focus RS WRC) +3:10,4, ... 12. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) +6:23,7.
Průběžné pořadí SWRC: 1. PROKOP (ČR/Ford Fiesta S2000) 1:25:16,2, 2. Per-Gunnar Andersson (Švéd./Škoda Fabia S2000) +5,7, 3. Sandell (Švéd./Škoda Fabia S2000) +17,8.Podle aktuálního počasí z místa dění, panuje na RZ1 slunečné a vcelku teplé počasí. Tratě rychlostních zkoušek jsou prevážně suché. Výsledky soutěže můžete sledovat zde.Shakedown:Nejrychleji jeli jezdci Citroenu. Všichni jeli v průměru tři nebo čtyři průjezdy. Petteru sobergovi se připorvním průjezdu zasekla ruční brzda.
Martin Prokop zajel druhý čas v SWRC, první byl Henning Solberg, kterému padla Fiesta S2000 do ruky.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.