Czech Ford National Team čeká o nadcházejícím víkendu první asfaltová soutěž letošní sezony MS rally. Martin Prokop s Janem Tománkem a s Fordem Fiesta S2000 budou bojovat o nejvyšší příčky, aby se v šampionátu
Německá rally je druhou asfaltovou soutěží letošní sezony mistrovství světa v rally. V Bulharsku se jelo také na zpevněném povrchu, ale tento podnik se nepočítal do šampionátu S-WRC určeného pro vozy kategorie Super 2000. Czech Ford National Team tak o víkendu v okolí Trieru čeká letošní premiéra na asfaltu v rámci světového šampionátu.
Německá rally rozhodně není klasickou asfaltovou soutěží. Zdejší tratě jsou proslulé svým velmi proměnlivým charakterem. Na soutěžní posádky čekají jak kvalitní asfaltové silnice, tak velmi rozbité úseky, betonové cesty i spousta vytahaných nečistot. V podstatě každá etapa se od dvou další významně liší. Zatímco v pátek se závodí ve vinicích v údolí řeky Mosely, v sobotu jezdce i techniku prověří záludný vojenský prostor Baumholder. Zde se bude závodit hlavně na betonových cestách lemovaných tzv. hinkelsteiny, které obyčejně brání tankům, aby sjely z vytyčené cesty, pro soutěžní posádky jsou ale jednou z velice nepříjemných nástrah. V neděli se pak bude závodit mezi poli zemědělských usedlostí na poměrně hladkých asfaltových tratích. Posádky také absolvují superspeciálku přímo v historickém centru Trieru.
Martin Prokop v Německu zatím startoval čtyřikrát. Dvakrát soutěž nedokončil kvůli technické poruše svého vozu (2005 a 2008), v roce 2006 zde obsadil 5. místo v klasifikaci J-WRC a o rok později mezi juniory zvítězil. Zároveň vybojoval 11. místo absolutně.
Martin Prokop: \\\\\\\"Mám za sebou třídenní testování v Čechách a s nastavením auta jsem spokojený, ale německá soutěž je velice náročná a letos bude ještě obtížnější díky tomu, že pořadatelé připravili delší rychlostní zkoušky. Několik erzet znám, což by mohla být má výhoda ve srovnání s některými účastníky S-WRC, kteří v okolí Trieru v minulosti nestartovali. Rozhodují roli bude hrát počasí a správná volba pneumatik. Doufám, že se pojede na suchu. Jsem přesvědčený, že velký vliv na konečné výsledky bude mít sobotní erzeta Arena Panzerplatte ve vojenském prostoru Baumholder, která měří 48 kilometrů a je zatím nejdelším testem letošní sezony mistrovství světa. Tam se budou rozdělovat medaile. Myslím si, že nás čeká těsná bitva s Xevi Ponsem. Určitě pojedu naplno, aby se po Německu zmenšil bodový rozdíl, který mezi sebou máme v tabulce šampionátu.\\\\\\\"
První rychlostní zkouška Německé rally 2010 startuje v pátek 20. srpna v 9:43 hod. Během víkendu na posádky čeká celkem 406 měřených kilometrů rozdělených do 19 rychlostních zkoušek. Jména vítězů a další výsledky budeme znát v neděli 22. srpna okolo 14. hodiny.
Průběh soutěže můžete sledovat na internetových stránkách www.vysledky-rally.cz, nebo na oficiálním webu soutěže (www.rallye-deutschland.de) či šampionátu (www.wrc.com).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.