Czech Ford National Team čeká o nadcházejícím víkendu první asfaltová soutěž letošní sezony MS rally. Martin Prokop s Janem Tománkem a s Fordem Fiesta S2000 budou bojovat o nejvyšší příčky, aby se v šampionátu
Německá rally je druhou asfaltovou soutěží letošní sezony mistrovství světa v rally. V Bulharsku se jelo také na zpevněném povrchu, ale tento podnik se nepočítal do šampionátu S-WRC určeného pro vozy kategorie Super 2000. Czech Ford National Team tak o víkendu v okolí Trieru čeká letošní premiéra na asfaltu v rámci světového šampionátu.
Německá rally rozhodně není klasickou asfaltovou soutěží. Zdejší tratě jsou proslulé svým velmi proměnlivým charakterem. Na soutěžní posádky čekají jak kvalitní asfaltové silnice, tak velmi rozbité úseky, betonové cesty i spousta vytahaných nečistot. V podstatě každá etapa se od dvou další významně liší. Zatímco v pátek se závodí ve vinicích v údolí řeky Mosely, v sobotu jezdce i techniku prověří záludný vojenský prostor Baumholder. Zde se bude závodit hlavně na betonových cestách lemovaných tzv. hinkelsteiny, které obyčejně brání tankům, aby sjely z vytyčené cesty, pro soutěžní posádky jsou ale jednou z velice nepříjemných nástrah. V neděli se pak bude závodit mezi poli zemědělských usedlostí na poměrně hladkých asfaltových tratích. Posádky také absolvují superspeciálku přímo v historickém centru Trieru.
Martin Prokop v Německu zatím startoval čtyřikrát. Dvakrát soutěž nedokončil kvůli technické poruše svého vozu (2005 a 2008), v roce 2006 zde obsadil 5. místo v klasifikaci J-WRC a o rok později mezi juniory zvítězil. Zároveň vybojoval 11. místo absolutně.
Martin Prokop: \\\\\\\"Mám za sebou třídenní testování v Čechách a s nastavením auta jsem spokojený, ale německá soutěž je velice náročná a letos bude ještě obtížnější díky tomu, že pořadatelé připravili delší rychlostní zkoušky. Několik erzet znám, což by mohla být má výhoda ve srovnání s některými účastníky S-WRC, kteří v okolí Trieru v minulosti nestartovali. Rozhodují roli bude hrát počasí a správná volba pneumatik. Doufám, že se pojede na suchu. Jsem přesvědčený, že velký vliv na konečné výsledky bude mít sobotní erzeta Arena Panzerplatte ve vojenském prostoru Baumholder, která měří 48 kilometrů a je zatím nejdelším testem letošní sezony mistrovství světa. Tam se budou rozdělovat medaile. Myslím si, že nás čeká těsná bitva s Xevi Ponsem. Určitě pojedu naplno, aby se po Německu zmenšil bodový rozdíl, který mezi sebou máme v tabulce šampionátu.\\\\\\\"
První rychlostní zkouška Německé rally 2010 startuje v pátek 20. srpna v 9:43 hod. Během víkendu na posádky čeká celkem 406 měřených kilometrů rozdělených do 19 rychlostních zkoušek. Jména vítězů a další výsledky budeme znát v neděli 22. srpna okolo 14. hodiny.
Průběh soutěže můžete sledovat na internetových stránkách www.vysledky-rally.cz, nebo na oficiálním webu soutěže (www.rallye-deutschland.de) či šampionátu (www.wrc.com).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?