Czech Ford National Team čeká o nadcházejícím víkendu první asfaltová soutěž letošní sezony MS rally. Martin Prokop s Janem Tománkem a s Fordem Fiesta S2000 budou bojovat o nejvyšší příčky, aby se v šampionátu
Německá rally je druhou asfaltovou soutěží letošní sezony mistrovství světa v rally. V Bulharsku se jelo také na zpevněném povrchu, ale tento podnik se nepočítal do šampionátu S-WRC určeného pro vozy kategorie Super 2000. Czech Ford National Team tak o víkendu v okolí Trieru čeká letošní premiéra na asfaltu v rámci světového šampionátu.
Německá rally rozhodně není klasickou asfaltovou soutěží. Zdejší tratě jsou proslulé svým velmi proměnlivým charakterem. Na soutěžní posádky čekají jak kvalitní asfaltové silnice, tak velmi rozbité úseky, betonové cesty i spousta vytahaných nečistot. V podstatě každá etapa se od dvou další významně liší. Zatímco v pátek se závodí ve vinicích v údolí řeky Mosely, v sobotu jezdce i techniku prověří záludný vojenský prostor Baumholder. Zde se bude závodit hlavně na betonových cestách lemovaných tzv. hinkelsteiny, které obyčejně brání tankům, aby sjely z vytyčené cesty, pro soutěžní posádky jsou ale jednou z velice nepříjemných nástrah. V neděli se pak bude závodit mezi poli zemědělských usedlostí na poměrně hladkých asfaltových tratích. Posádky také absolvují superspeciálku přímo v historickém centru Trieru.
Martin Prokop v Německu zatím startoval čtyřikrát. Dvakrát soutěž nedokončil kvůli technické poruše svého vozu (2005 a 2008), v roce 2006 zde obsadil 5. místo v klasifikaci J-WRC a o rok později mezi juniory zvítězil. Zároveň vybojoval 11. místo absolutně.
Martin Prokop: \\\\\\\"Mám za sebou třídenní testování v Čechách a s nastavením auta jsem spokojený, ale německá soutěž je velice náročná a letos bude ještě obtížnější díky tomu, že pořadatelé připravili delší rychlostní zkoušky. Několik erzet znám, což by mohla být má výhoda ve srovnání s některými účastníky S-WRC, kteří v okolí Trieru v minulosti nestartovali. Rozhodují roli bude hrát počasí a správná volba pneumatik. Doufám, že se pojede na suchu. Jsem přesvědčený, že velký vliv na konečné výsledky bude mít sobotní erzeta Arena Panzerplatte ve vojenském prostoru Baumholder, která měří 48 kilometrů a je zatím nejdelším testem letošní sezony mistrovství světa. Tam se budou rozdělovat medaile. Myslím si, že nás čeká těsná bitva s Xevi Ponsem. Určitě pojedu naplno, aby se po Německu zmenšil bodový rozdíl, který mezi sebou máme v tabulce šampionátu.\\\\\\\"
První rychlostní zkouška Německé rally 2010 startuje v pátek 20. srpna v 9:43 hod. Během víkendu na posádky čeká celkem 406 měřených kilometrů rozdělených do 19 rychlostních zkoušek. Jména vítězů a další výsledky budeme znát v neděli 22. srpna okolo 14. hodiny.
Průběh soutěže můžete sledovat na internetových stránkách www.vysledky-rally.cz, nebo na oficiálním webu soutěže (www.rallye-deutschland.de) či šampionátu (www.wrc.com).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.