Czech Ford National Team čeká o nadcházejícím víkendu první asfaltová soutěž letošní sezony MS rally. Martin Prokop s Janem Tománkem a s Fordem Fiesta S2000 budou bojovat o nejvyšší příčky, aby se v šampionátu
Německá rally je druhou asfaltovou soutěží letošní sezony mistrovství světa v rally. V Bulharsku se jelo také na zpevněném povrchu, ale tento podnik se nepočítal do šampionátu S-WRC určeného pro vozy kategorie Super 2000. Czech Ford National Team tak o víkendu v okolí Trieru čeká letošní premiéra na asfaltu v rámci světového šampionátu.
Německá rally rozhodně není klasickou asfaltovou soutěží. Zdejší tratě jsou proslulé svým velmi proměnlivým charakterem. Na soutěžní posádky čekají jak kvalitní asfaltové silnice, tak velmi rozbité úseky, betonové cesty i spousta vytahaných nečistot. V podstatě každá etapa se od dvou další významně liší. Zatímco v pátek se závodí ve vinicích v údolí řeky Mosely, v sobotu jezdce i techniku prověří záludný vojenský prostor Baumholder. Zde se bude závodit hlavně na betonových cestách lemovaných tzv. hinkelsteiny, které obyčejně brání tankům, aby sjely z vytyčené cesty, pro soutěžní posádky jsou ale jednou z velice nepříjemných nástrah. V neděli se pak bude závodit mezi poli zemědělských usedlostí na poměrně hladkých asfaltových tratích. Posádky také absolvují superspeciálku přímo v historickém centru Trieru.
Martin Prokop v Německu zatím startoval čtyřikrát. Dvakrát soutěž nedokončil kvůli technické poruše svého vozu (2005 a 2008), v roce 2006 zde obsadil 5. místo v klasifikaci J-WRC a o rok později mezi juniory zvítězil. Zároveň vybojoval 11. místo absolutně.
Martin Prokop: \\\\\\\"Mám za sebou třídenní testování v Čechách a s nastavením auta jsem spokojený, ale německá soutěž je velice náročná a letos bude ještě obtížnější díky tomu, že pořadatelé připravili delší rychlostní zkoušky. Několik erzet znám, což by mohla být má výhoda ve srovnání s některými účastníky S-WRC, kteří v okolí Trieru v minulosti nestartovali. Rozhodují roli bude hrát počasí a správná volba pneumatik. Doufám, že se pojede na suchu. Jsem přesvědčený, že velký vliv na konečné výsledky bude mít sobotní erzeta Arena Panzerplatte ve vojenském prostoru Baumholder, která měří 48 kilometrů a je zatím nejdelším testem letošní sezony mistrovství světa. Tam se budou rozdělovat medaile. Myslím si, že nás čeká těsná bitva s Xevi Ponsem. Určitě pojedu naplno, aby se po Německu zmenšil bodový rozdíl, který mezi sebou máme v tabulce šampionátu.\\\\\\\"
První rychlostní zkouška Německé rally 2010 startuje v pátek 20. srpna v 9:43 hod. Během víkendu na posádky čeká celkem 406 měřených kilometrů rozdělených do 19 rychlostních zkoušek. Jména vítězů a další výsledky budeme znát v neděli 22. srpna okolo 14. hodiny.
Průběh soutěže můžete sledovat na internetových stránkách www.vysledky-rally.cz, nebo na oficiálním webu soutěže (www.rallye-deutschland.de) či šampionátu (www.wrc.com).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?