Po dramatické havárii ve Finsku se chce dostat Hirvonnen zpátky do tempa. Latvala chce uspět na asfaltu, který moc nemá rád.
Tři týdny po havárii ve Finsku, čeká na Mikko Hirvonnena nelehký úkol. Rally Deutschland je tím specifická, že ji už sedmkrát v řadě vyhrál Citroen, respektive Seb Loeb. Finský pilot je připraven tuto nadvládu překazit.
Pro Hirvonnena to bude šestý start na této soutěži. Nejúspěšnější byl jeho třetí start, v roce 2007, kdy byl třetí. "Tahle rally se dá milovat i nenávidět," přiznává Hirvonnen a dodává, "Když je sucho tak si zkoušky opravdu užívám, když prší, je všude hodně bláta a vody a všechno je pak velmi o udržení se na cestě,"
"Ze svého výkonu ve Finsku jsem zklamaný, ale opravdu se jede velmi rychle, a my jeli opravdu na hraně. Nyní jsme podnikli nějaká vylepšení a chceme v Německu bojovat o stupně vítězů," říká Hirvonnen.
Jeho týmový kolega Jari Matti Latvala se dostal, svým vítězstvím ve Finsku, do historických tabulek jako nejmladší vítěz od roku 1973. Latvala není fanouškem asfaltu. V Německu jel šestkrát, ale ne vždy spatřil cíl. Jeho nejlepším výsledkem je osmé místo z roku 2007
"Na německých rychlostních zkouškách se hodně zkracují zatáčky a cesta je pak plná nečistot a na tom se mi nejede dobře," říká Latvala a dodává "Měl jsem možnost si vyzkoušet okruhové závodění na Nürburgringu. Naučil jsem se později brzdit a být rychlý na výjezdu ze zatáček. Navíc jsme dokázali vyhrát ve Finsku, což mi posílilo sebevědomí,"
Se třetím továrním Fordem pojede Khalid Al Qassimi, který rovněž ve Finsku havaroval.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.