Po dramatické havárii ve Finsku se chce dostat Hirvonnen zpátky do tempa. Latvala chce uspět na asfaltu, který moc nemá rád.
Tři týdny po havárii ve Finsku, čeká na Mikko Hirvonnena nelehký úkol. Rally Deutschland je tím specifická, že ji už sedmkrát v řadě vyhrál Citroen, respektive Seb Loeb. Finský pilot je připraven tuto nadvládu překazit.
Pro Hirvonnena to bude šestý start na této soutěži. Nejúspěšnější byl jeho třetí start, v roce 2007, kdy byl třetí. "Tahle rally se dá milovat i nenávidět," přiznává Hirvonnen a dodává, "Když je sucho tak si zkoušky opravdu užívám, když prší, je všude hodně bláta a vody a všechno je pak velmi o udržení se na cestě,"
"Ze svého výkonu ve Finsku jsem zklamaný, ale opravdu se jede velmi rychle, a my jeli opravdu na hraně. Nyní jsme podnikli nějaká vylepšení a chceme v Německu bojovat o stupně vítězů," říká Hirvonnen.
Jeho týmový kolega Jari Matti Latvala se dostal, svým vítězstvím ve Finsku, do historických tabulek jako nejmladší vítěz od roku 1973. Latvala není fanouškem asfaltu. V Německu jel šestkrát, ale ne vždy spatřil cíl. Jeho nejlepším výsledkem je osmé místo z roku 2007
"Na německých rychlostních zkouškách se hodně zkracují zatáčky a cesta je pak plná nečistot a na tom se mi nejede dobře," říká Latvala a dodává "Měl jsem možnost si vyzkoušet okruhové závodění na Nürburgringu. Naučil jsem se později brzdit a být rychlý na výjezdu ze zatáček. Navíc jsme dokázali vyhrát ve Finsku, což mi posílilo sebevědomí,"
Se třetím továrním Fordem pojede Khalid Al Qassimi, který rovněž ve Finsku havaroval.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?