Čtyřnásobný světový šampión v rally, Tommi Mäkinen, radí svému krajanovi, Kimimu Räikkönenovi, aby zůstal ve World Rally Championship i příští rok.
Jezdec Citroën Junior Teamu by měl být blízko rozhodnutí o své budoucnosti. Mäkinen říká, že by Kimi neměl jezdit nikde jinde než ve WRC. „Samozřejmě by bylo hezké ho vidět ve WRC. Nebavil jsem se s ním o tom, takže nevím, jaký má na věc názor, ale vypadá spokojeně. Kimi je člověk, který chce být úspěšný a vymáčknout ze sebe to nejlepší. Jsem si jistý, že on je ten typ, který se nevzdává. Kvůli tomu si myslím, že z rally nebude chtít odcházet. Jsem si docela jistý, že zůstane i příští rok,“ říká Tommi.
Mäkinen byl podle svých slov překvapen rychlostí, kterou Kimi ukázal na Rally Bulgaria. „V Bulharsku jel hodně dobře. Jsem si jistý, že se už těší na další asfaltový závod. Po každé soutěži má více a více zkušeností se svým navigátorem. To je asi jeho největší slabina. Je těžké naučit se to.“„Když jedete po okruhu, tak si vše pamatujete, koncentrujete se na každou zatáčku a přesně víte, kde jste. Jsem si jistý, že když testuje, tak zajíždí hodně dobré časy. Ale na RZ potřebujete zkušenosti. Je to hodně rozdílné,“ míní Tommi. Kimi už má za sebou test před nadcházející Rally Deutschland. Na testu se střídal se svým kolegou, Sébastienem Ogierem. Podnik v okolí Trieru bude pro Kimiho teprve druhou asfaltovou soutěží v šampionátu WRC.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?