Osmý díl šampionátu IRC, kterou byla Rally na portugalském ostrově Madeira, opanovaly vozy továrního týmu Škoda Motorsport. První místo obsadila posádka Freddy Loix-Fréderic Miclotte startující díky podpoře belgického importéra za tovární tým Škody a s modernizovanou verzí Fabia Super 2000 zvítězil v seriálu IRC podruhé v krátké době. Druhé místo obsadila posádka Jan Kopecký-Petr Starý, která si upevnila celkové druhé místo šampionátu IRC a třetí místo vybojoval krásným soubojem na posledních erzetách Juho Hänninen s Mikko Markkulou. Hänninen si nadále drží vedení v šampionátu a značka Škoda v hodnocení výrobců.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „Získali jsme zpět body ztracené na Azorských ostrovech a jsme ohromně šťastní. Celý tým pracoval perfektně, všechny tři vozy fungovaly bez jakýchkoliv problémů a posádky si excelentně poradily s náročnou tratí a silnou konkurencí, která se na startu této rally sešla. Startovali jsme zde poprvé a situace na začátku rally vůbec nevypadala jednoduše, proto si zde dosaženého výsledku velmi ceníme. Ihned příští týden započneme přípravy na jeden z vrcholů letošní sezony, domácí Rally ve Zlíně, která podle současných indicií bude jezdecky nejkvalitněji obsazenou soutěží IRC v roce. Věříme, že stejně jako v minulých letech vzbudí zlínská rally velký zájem zejména českých fanoušků.“Freddy Loix: “Měl jsem po celou rally velice dobrý pocit z auta, to jak bylo připravené, mi dodávalo velké seběvědomí. Již po první dnu jsem věřil, že mohu celou soutěž vyhrát. Těším se na další start s Fabiíí Super 2000 ve Zlíně, kde bude špičková konkurence.“Jan Kopecký: “Je to fantastický úspěch pro celou značku Škoda. Pro nás to bylo náročné, neboť jsme startovali v neznámém prostředí a nedokázali jsme využít celou šířku trati. Chtěl bych všechny fanoušky pozvat na domácí rally ve Zlíně, bude to nádherná podívaná“Juho Hänninen: „Se třetím místem jsem spokojený, musím být realista, bylo to maximum, co jsme zde na neznámé trati mohli s Mikkou dosáhnout. Bylo rovněž velkým štěstím, že jsme po uklouznutí na olejové skvrně vůbec mohli pokračovat v soutěži.“
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.