Rali Vinho Madeira: Triple pro Škodu motorsport

Loix, Freddy - Miclotte, Fréderic
Loix, Freddy - Miclotte, Fréderic, foto: www.ircseries.com
RallyZone.cz 6. srpna 2010 08:49
Sdílej:

AKTUALIZACE 17:30 - CÍL:Trojitými stupni vítězů pro tým Škoda Motorsport skončila Rally Vinho de Madeira, další podnik šampionátu IRC. Jezdci škody se seřadili na stupních vítězů v pořadí Loix, Kopecký a Hanninen.

Fotogalerie ze soutěže zde.

 

Výsledky po RZ21 - cíl soutěže:

Po odstoupeních Luci Rosetiho ve včerejší a Chrise Meeka ve dnešní etapě si jezdci škody dojeli na Rally Vinho de Madeira pro tři pódiová umístění. Závěrečnou sekci čtyř rychlostních zkoušek už dojížděli Fredy Loix a Jan Kopecký v klidu. Hlídali si své pozice. Jediní z tria továrních škodováků, kdo musel ještě závodit byl Juho Hanninen. Ten po defektu na RZ17 ztratil kolem dvou minut a propadl se na čtvrté místo za domácího Nunese s Peugeotem 207 S2000. Juho se však bronzové příčky nechtěl vzdát a během posledních čtyř testů se před portugalce dostal. Škoda tak opět získala maximum možných bodů a před domácí Barum rally Zlín získala zpět i sebevědomí pošramocené na Azorských ostrovech.

 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000 3:08:14,3  ---     2.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +37,8     3.    Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000   +2:25,8     4.   Nunes M. - Calado V.   Peugeot 207 S2000 +2:42,7     5.    Sa V. - Silva N.   Peugeot 207 S2000  +3:13,7     6.   Freitas F. - Figueiroa D.  Mitsubishi Lancer Evo X  +9:03,2     7.   Magalhaes J. - Pereira J.  Mitsubishi Lancer Evo X   +9:29,0     8.   Silva J. - Janela J.  Renault Clio R3   +10:37,8     9.   Peres P. - Ferreira T.  Mitsubishi Lancer Evo IX +10:39,8    10.   Moura R. - Costa A.  Mitsubishi Lancer Evo IX +11:06,3

 

Výsledky po RZ 17 Chao da Lagoa 1 (22,01 km):

RZ 14 bez problémů vyhrál Loix. 2 s za ním zaostal Kopecký, další 0,2 s Meeke. Ten si zažil již na následující RZ svoji horkou chvilku, když zkoušku dojížděl s prasklým řemenem alternátoru. První tři časy dosáhli tovární jezdci Škody v pořadí Loix, Kopecký a Hänninen. Meekeovi se naštěstí závadu podařilo opravit a v tu chvíli pokračoval dál.

Na následující RZ sice zajel nejrychlejší čas, ale všechny tovární Škody se podělily o druhý, třetí a čtvrtý čas. RZ 17 však pro Meekeho nebyla ničím jiným, než pokračováním letošní mizérie. Nyní však nestála za odstoupením jezdecká chyba, ale technická závada. Horko bylo také Hänninenovi, který přímo na trati měnil kolo.

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000 2:32:13,6  ---     2.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +33,2     3.    Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000   +2:18,2     4.   Nunes M. - Calado V.   Peugeot 207 S2000 +2:34,1     5.    Sa V. - Silva N.   Peugeot 207 S2000  +3:07,0     6.   Freitas F. - Figueiroa D.  Mitsubishi Lancer Evo X  +7:46,8     7.   Magalhaes J. - Pereira J.  Mitsubishi Lancer Evo X   +7:58,0     8.   Silva J. - Janela J.  Renault Clio R3   +8:53,3     9.   Peres P. - Ferreira T.  Mitsubishi Lancer Evo IX +8:55,4    10.   Moura R. - Costa A.  Mitsubishi Lancer Evo IX +9:03,4

 

 

Výsledky po RZ13 Referty 2:

Od šesté RZ se souboj o čelo soutěže velmi zdramatizoval. Belgický pilot, Fredy Loix zvítězil hned ve třech RZ  předposlední sekce a dostal se do čela soutěže. Nejinak tomu bylo i v průběhu druhé sekce. Loix vyhrál opět tři RZ s tím rozdílem, že jeho největší konkurent, Luka Rossetti havaroval jeden kilometr před cílem dvanácté rychlostní zkoušky. První etapa je tak vyjma druhého Meeka s Peugeotem opět v režiji Škody.

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000 1:56:17,9  ---     2.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000   +21,1     3.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +22,2     4.   Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000 +59,6     5.   Nunes M. - Calado V.   Peugeot 207 S2000  +1:35,6     6.   Sa V. - Silva N.  Peugeot 207 S2000  +1:59,2     7.   Pinto R. - Faria L.  Mitsubishi Lancer Evo IX   +5:43,6     8.   Freitas F. - Figueiroa D.  Mitsubishi Lancer Evo X   +5:53,5     9.   Magalh?es J. - Pereira J.  Mitsubishi Lancer Evo X +6:05,7    10.   Moura R. - Costa A. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:48,9

 

Výsledky po RZ5 Terreiros 2:

 

Luca Rosseti s Fiatem Punto S2000 je v čele madeirské soutěže i po pěti rychlostních zkouškách. Po RZ4 se sice krátce ve vedení objevil Fredy Loix, ovšem Rossetti opět na následujícím testu zabral a šel zpět do vedení. Za touto dvojicí pak jede Chris Meeke s Peougeotem 207 S2000. Oba  stálí tovární jezdci škody Kopecký a Hanninen uzavírají první pětku. Kopecký je čtvrtý, finský pilot Škody pátý.

Téměř všichni jezdci bez vyjímky si stěžují na přehřívání brzd a pneumatik. Dnes ještě čeká na jazdce osm rychlostních testů.

 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Rossetti L. - Chiarcossi M.   Fiat Abarth Grande Punto S2000 49:01,6  ---     2.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000   +4,3     3.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000   +5,6     4.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000 +15,7     5.   Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000  +21,5     6.   Nunes M. - Calado V.   Peugeot 207 S2000  +46,3     7.   Sa V. - Silva N.  Peugeot 207 S2000   +1:05,3     8.   Freitas F. - Figueiroa D.  Mitsubishi Lancer Evo X   +2:40,5     9.   Pinto R. - Faria L.  Mitsubishi Lancer Evo IX +2:43,8    10.    Magalh?es J. - Pereira J.  Mitsubishi Lancer Evo X +2:47,6

 

Výsledky po RZ 3 Terreiros 1 (21,77 km):

Na vlkhém povrchu první dnešní zkoušky RZ2 se ukázal v nejlepším světle Loix, který díky vhodně zvolenému obutí dokázal tuto zkoušku vyhrát. Jeho výsledek je o to cennější, když uvážíme, že jede pouze díky injekci utišující bolest. Po tom, co před dvě týdny spadl v Belgii z motorky si totiž poranil rameno. Čas 2,5 s za Loixovým zajel Kopecký, třetí Meeke a čtvrtý Rossetti ztratili bezmála 5 s.

Značné naděje si kvůli domácímu prostředí na Madeiře dělal vítězstvím na Azorech povzbuzený Magalhaes. Tyto naděje však vzali za své hned na následující RZ 3. Svoji "dvěstěsedmičku" poslal v pravotočivé zatáčce z trati a zle ji poničil. Sám však zůstal nezraněn.

Velkou roli hrály opět pneumatiky. Druhá dnešní zkouška se jela za sucha, proto se nejlépe dařilo Rossettimu, který obul tvrdou směs. V pořadí zkoušky nadělil 6,5 s Loixovi, 7,4 s Meekeovi a 11,5 s Hänninenovi. Kopecký zalej až šestý čas se ztrátou 16,7 s. Ital se tedy ujal těsného vedení před Loixem.

 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Rossetti L. - Chiarcossi M.   Fiat Abarth Grande Punto S2000 25:30,7  ---     2.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000   +1,8     3.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000   +4,9     4.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000 +12,7     5.   Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000  +16,1     6.   Nunes M. - Calado V.   Peugeot 207 S2000  +25,9     7.   Campos M. - Monteiro A.   Ford Fiesta S2000   +31,1     8.   Sousa B. - Rodrigues Silva N.  Ford Fiesta S2000   +32,3     9.   Sa V. - Silva N.  Peugeot 207 S2000 +32,6    10.   Silva J. - Janela J.  Renault Clio R3 +1:21,4

 

 

Výsledky po RZ 1 Avenida do Mar (2,18 km):

Mnoha diváky povzbuzovaný domácí Magalhaes zajel o pouhých 0,3 s druhý čas. Peugeot se tedy dostal do vedení dvěma vozy. Další pozice začaly okupovat vozy Škoda. Třetí je Kopecký, čtvrtý současný lídr hodnocení IRC Hänninen.

 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Meeke K. - Nagle P.   Peugeot 207 S2000 1:37,2  ---     2.    Magalhaes B. - Magalhaes C.   Peugeot 207 S2000   +0,3     3.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +0,7     4.   Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000 +1,1     5.    Rossetti L. - Chiarcossi M.   Fiat Abarth Grande Punto S2000  +2,3     6.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000  +2,5     7.   Sousa B. - Rodrigues Silva N.  Ford Fiesta S2000   +3,1     8.   Fontana C. - Arena M.   Peugeot 207 S2000   +3,7     9.   Campos M. - Monteiro A.  Ford Fiesta S2000 +5,0    10.   Nunes M. - Calado V.  Peugeot 207 S2000 +5,2

 

Témata:
irc
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.