AKTUALIZACE 17:30 - CÍL:Trojitými stupni vítězů pro tým Škoda Motorsport skončila Rally Vinho de Madeira, další podnik šampionátu IRC. Jezdci škody se seřadili na stupních vítězů v pořadí Loix, Kopecký a Hanninen.
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky po RZ21 - cíl soutěže:
Po odstoupeních Luci Rosetiho ve včerejší a Chrise Meeka ve dnešní etapě si jezdci škody dojeli na Rally Vinho de Madeira pro tři pódiová umístění. Závěrečnou sekci čtyř rychlostních zkoušek už dojížděli Fredy Loix a Jan Kopecký v klidu. Hlídali si své pozice. Jediní z tria továrních škodováků, kdo musel ještě závodit byl Juho Hanninen. Ten po defektu na RZ17 ztratil kolem dvou minut a propadl se na čtvrté místo za domácího Nunese s Peugeotem 207 S2000. Juho se však bronzové příčky nechtěl vzdát a během posledních čtyř testů se před portugalce dostal. Škoda tak opět získala maximum možných bodů a před domácí Barum rally Zlín získala zpět i sebevědomí pošramocené na Azorských ostrovech.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 3:08:14,3 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +37,8 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +2:25,8 4. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +2:42,7 5. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +3:13,7 6. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +9:03,2 7. Magalhaes J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +9:29,0 8. Silva J. - Janela J. Renault Clio R3 +10:37,8 9. Peres P. - Ferreira T. Mitsubishi Lancer Evo IX +10:39,8 10. Moura R. - Costa A. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:06,3
Výsledky po RZ 17 Chao da Lagoa 1 (22,01 km):
RZ 14 bez problémů vyhrál Loix. 2 s za ním zaostal Kopecký, další 0,2 s Meeke. Ten si zažil již na následující RZ svoji horkou chvilku, když zkoušku dojížděl s prasklým řemenem alternátoru. První tři časy dosáhli tovární jezdci Škody v pořadí Loix, Kopecký a Hänninen. Meekeovi se naštěstí závadu podařilo opravit a v tu chvíli pokračoval dál.
Na následující RZ sice zajel nejrychlejší čas, ale všechny tovární Škody se podělily o druhý, třetí a čtvrtý čas. RZ 17 však pro Meekeho nebyla ničím jiným, než pokračováním letošní mizérie. Nyní však nestála za odstoupením jezdecká chyba, ale technická závada. Horko bylo také Hänninenovi, který přímo na trati měnil kolo.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 2:32:13,6 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +33,2 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +2:18,2 4. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +2:34,1 5. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +3:07,0 6. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +7:46,8 7. Magalhaes J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +7:58,0 8. Silva J. - Janela J. Renault Clio R3 +8:53,3 9. Peres P. - Ferreira T. Mitsubishi Lancer Evo IX +8:55,4 10. Moura R. - Costa A. Mitsubishi Lancer Evo IX +9:03,4
Výsledky po RZ13 Referty 2:
Od šesté RZ se souboj o čelo soutěže velmi zdramatizoval. Belgický pilot, Fredy Loix zvítězil hned ve třech RZ předposlední sekce a dostal se do čela soutěže. Nejinak tomu bylo i v průběhu druhé sekce. Loix vyhrál opět tři RZ s tím rozdílem, že jeho největší konkurent, Luka Rossetti havaroval jeden kilometr před cílem dvanácté rychlostní zkoušky. První etapa je tak vyjma druhého Meeka s Peugeotem opět v režiji Škody.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 1:56:17,9 --- 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +21,1 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +22,2 4. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +59,6 5. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +1:35,6 6. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +1:59,2 7. Pinto R. - Faria L. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:43,6 8. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +5:53,5 9. Magalh?es J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +6:05,7 10. Moura R. - Costa A. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:48,9
Výsledky po RZ5 Terreiros 2:
Luca Rosseti s Fiatem Punto S2000 je v čele madeirské soutěže i po pěti rychlostních zkouškách. Po RZ4 se sice krátce ve vedení objevil Fredy Loix, ovšem Rossetti opět na následujícím testu zabral a šel zpět do vedení. Za touto dvojicí pak jede Chris Meeke s Peougeotem 207 S2000. Oba stálí tovární jezdci škody Kopecký a Hanninen uzavírají první pětku. Kopecký je čtvrtý, finský pilot Škody pátý.
Téměř všichni jezdci bez vyjímky si stěžují na přehřívání brzd a pneumatik. Dnes ještě čeká na jazdce osm rychlostních testů.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 49:01,6 --- 2. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +4,3 3. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +5,6 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,7 5. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +21,5 6. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +46,3 7. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +1:05,3 8. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +2:40,5 9. Pinto R. - Faria L. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:43,8 10. Magalh?es J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +2:47,6
Výsledky po RZ 3 Terreiros 1 (21,77 km):
Na vlkhém povrchu první dnešní zkoušky RZ2 se ukázal v nejlepším světle Loix, který díky vhodně zvolenému obutí dokázal tuto zkoušku vyhrát. Jeho výsledek je o to cennější, když uvážíme, že jede pouze díky injekci utišující bolest. Po tom, co před dvě týdny spadl v Belgii z motorky si totiž poranil rameno. Čas 2,5 s za Loixovým zajel Kopecký, třetí Meeke a čtvrtý Rossetti ztratili bezmála 5 s.
Značné naděje si kvůli domácímu prostředí na Madeiře dělal vítězstvím na Azorech povzbuzený Magalhaes. Tyto naděje však vzali za své hned na následující RZ 3. Svoji "dvěstěsedmičku" poslal v pravotočivé zatáčce z trati a zle ji poničil. Sám však zůstal nezraněn.
Velkou roli hrály opět pneumatiky. Druhá dnešní zkouška se jela za sucha, proto se nejlépe dařilo Rossettimu, který obul tvrdou směs. V pořadí zkoušky nadělil 6,5 s Loixovi, 7,4 s Meekeovi a 11,5 s Hänninenovi. Kopecký zalej až šestý čas se ztrátou 16,7 s. Ital se tedy ujal těsného vedení před Loixem.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 25:30,7 --- 2. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1,8 3. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +4,9 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +12,7 5. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +16,1 6. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +25,9 7. Campos M. - Monteiro A. Ford Fiesta S2000 +31,1 8. Sousa B. - Rodrigues Silva N. Ford Fiesta S2000 +32,3 9. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +32,6 10. Silva J. - Janela J. Renault Clio R3 +1:21,4
Výsledky po RZ 1 Avenida do Mar (2,18 km):
Mnoha diváky povzbuzovaný domácí Magalhaes zajel o pouhých 0,3 s druhý čas. Peugeot se tedy dostal do vedení dvěma vozy. Další pozice začaly okupovat vozy Škoda. Třetí je Kopecký, čtvrtý současný lídr hodnocení IRC Hänninen.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:37,2 --- 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +0,3 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +0,7 4. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +1,1 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +2,3 6. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +2,5 7. Sousa B. - Rodrigues Silva N. Ford Fiesta S2000 +3,1 8. Fontana C. - Arena M. Peugeot 207 S2000 +3,7 9. Campos M. - Monteiro A. Ford Fiesta S2000 +5,0 10. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +5,2
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.