AKTUALIZACE 17:30 - CÍL:Trojitými stupni vítězů pro tým Škoda Motorsport skončila Rally Vinho de Madeira, další podnik šampionátu IRC. Jezdci škody se seřadili na stupních vítězů v pořadí Loix, Kopecký a Hanninen.
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky po RZ21 - cíl soutěže:
Po odstoupeních Luci Rosetiho ve včerejší a Chrise Meeka ve dnešní etapě si jezdci škody dojeli na Rally Vinho de Madeira pro tři pódiová umístění. Závěrečnou sekci čtyř rychlostních zkoušek už dojížděli Fredy Loix a Jan Kopecký v klidu. Hlídali si své pozice. Jediní z tria továrních škodováků, kdo musel ještě závodit byl Juho Hanninen. Ten po defektu na RZ17 ztratil kolem dvou minut a propadl se na čtvrté místo za domácího Nunese s Peugeotem 207 S2000. Juho se však bronzové příčky nechtěl vzdát a během posledních čtyř testů se před portugalce dostal. Škoda tak opět získala maximum možných bodů a před domácí Barum rally Zlín získala zpět i sebevědomí pošramocené na Azorských ostrovech.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 3:08:14,3 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +37,8 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +2:25,8 4. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +2:42,7 5. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +3:13,7 6. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +9:03,2 7. Magalhaes J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +9:29,0 8. Silva J. - Janela J. Renault Clio R3 +10:37,8 9. Peres P. - Ferreira T. Mitsubishi Lancer Evo IX +10:39,8 10. Moura R. - Costa A. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:06,3
Výsledky po RZ 17 Chao da Lagoa 1 (22,01 km):
RZ 14 bez problémů vyhrál Loix. 2 s za ním zaostal Kopecký, další 0,2 s Meeke. Ten si zažil již na následující RZ svoji horkou chvilku, když zkoušku dojížděl s prasklým řemenem alternátoru. První tři časy dosáhli tovární jezdci Škody v pořadí Loix, Kopecký a Hänninen. Meekeovi se naštěstí závadu podařilo opravit a v tu chvíli pokračoval dál.
Na následující RZ sice zajel nejrychlejší čas, ale všechny tovární Škody se podělily o druhý, třetí a čtvrtý čas. RZ 17 však pro Meekeho nebyla ničím jiným, než pokračováním letošní mizérie. Nyní však nestála za odstoupením jezdecká chyba, ale technická závada. Horko bylo také Hänninenovi, který přímo na trati měnil kolo.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 2:32:13,6 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +33,2 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +2:18,2 4. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +2:34,1 5. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +3:07,0 6. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +7:46,8 7. Magalhaes J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +7:58,0 8. Silva J. - Janela J. Renault Clio R3 +8:53,3 9. Peres P. - Ferreira T. Mitsubishi Lancer Evo IX +8:55,4 10. Moura R. - Costa A. Mitsubishi Lancer Evo IX +9:03,4
Výsledky po RZ13 Referty 2:
Od šesté RZ se souboj o čelo soutěže velmi zdramatizoval. Belgický pilot, Fredy Loix zvítězil hned ve třech RZ předposlední sekce a dostal se do čela soutěže. Nejinak tomu bylo i v průběhu druhé sekce. Loix vyhrál opět tři RZ s tím rozdílem, že jeho největší konkurent, Luka Rossetti havaroval jeden kilometr před cílem dvanácté rychlostní zkoušky. První etapa je tak vyjma druhého Meeka s Peugeotem opět v režiji Škody.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 1:56:17,9 --- 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +21,1 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +22,2 4. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +59,6 5. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +1:35,6 6. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +1:59,2 7. Pinto R. - Faria L. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:43,6 8. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +5:53,5 9. Magalh?es J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +6:05,7 10. Moura R. - Costa A. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:48,9
Výsledky po RZ5 Terreiros 2:
Luca Rosseti s Fiatem Punto S2000 je v čele madeirské soutěže i po pěti rychlostních zkouškách. Po RZ4 se sice krátce ve vedení objevil Fredy Loix, ovšem Rossetti opět na následujícím testu zabral a šel zpět do vedení. Za touto dvojicí pak jede Chris Meeke s Peougeotem 207 S2000. Oba stálí tovární jezdci škody Kopecký a Hanninen uzavírají první pětku. Kopecký je čtvrtý, finský pilot Škody pátý.
Téměř všichni jezdci bez vyjímky si stěžují na přehřívání brzd a pneumatik. Dnes ještě čeká na jazdce osm rychlostních testů.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 49:01,6 --- 2. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +4,3 3. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +5,6 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,7 5. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +21,5 6. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +46,3 7. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +1:05,3 8. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +2:40,5 9. Pinto R. - Faria L. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:43,8 10. Magalh?es J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +2:47,6
Výsledky po RZ 3 Terreiros 1 (21,77 km):
Na vlkhém povrchu první dnešní zkoušky RZ2 se ukázal v nejlepším světle Loix, který díky vhodně zvolenému obutí dokázal tuto zkoušku vyhrát. Jeho výsledek je o to cennější, když uvážíme, že jede pouze díky injekci utišující bolest. Po tom, co před dvě týdny spadl v Belgii z motorky si totiž poranil rameno. Čas 2,5 s za Loixovým zajel Kopecký, třetí Meeke a čtvrtý Rossetti ztratili bezmála 5 s.
Značné naděje si kvůli domácímu prostředí na Madeiře dělal vítězstvím na Azorech povzbuzený Magalhaes. Tyto naděje však vzali za své hned na následující RZ 3. Svoji "dvěstěsedmičku" poslal v pravotočivé zatáčce z trati a zle ji poničil. Sám však zůstal nezraněn.
Velkou roli hrály opět pneumatiky. Druhá dnešní zkouška se jela za sucha, proto se nejlépe dařilo Rossettimu, který obul tvrdou směs. V pořadí zkoušky nadělil 6,5 s Loixovi, 7,4 s Meekeovi a 11,5 s Hänninenovi. Kopecký zalej až šestý čas se ztrátou 16,7 s. Ital se tedy ujal těsného vedení před Loixem.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 25:30,7 --- 2. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1,8 3. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +4,9 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +12,7 5. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +16,1 6. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +25,9 7. Campos M. - Monteiro A. Ford Fiesta S2000 +31,1 8. Sousa B. - Rodrigues Silva N. Ford Fiesta S2000 +32,3 9. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +32,6 10. Silva J. - Janela J. Renault Clio R3 +1:21,4
Výsledky po RZ 1 Avenida do Mar (2,18 km):
Mnoha diváky povzbuzovaný domácí Magalhaes zajel o pouhých 0,3 s druhý čas. Peugeot se tedy dostal do vedení dvěma vozy. Další pozice začaly okupovat vozy Škoda. Třetí je Kopecký, čtvrtý současný lídr hodnocení IRC Hänninen.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:37,2 --- 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +0,3 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +0,7 4. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +1,1 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +2,3 6. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +2,5 7. Sousa B. - Rodrigues Silva N. Ford Fiesta S2000 +3,1 8. Fontana C. - Arena M. Peugeot 207 S2000 +3,7 9. Campos M. - Monteiro A. Ford Fiesta S2000 +5,0 10. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +5,2
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.