AKTUALIZACE 17:30 - CÍL:Trojitými stupni vítězů pro tým Škoda Motorsport skončila Rally Vinho de Madeira, další podnik šampionátu IRC. Jezdci škody se seřadili na stupních vítězů v pořadí Loix, Kopecký a Hanninen.
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky po RZ21 - cíl soutěže:
Po odstoupeních Luci Rosetiho ve včerejší a Chrise Meeka ve dnešní etapě si jezdci škody dojeli na Rally Vinho de Madeira pro tři pódiová umístění. Závěrečnou sekci čtyř rychlostních zkoušek už dojížděli Fredy Loix a Jan Kopecký v klidu. Hlídali si své pozice. Jediní z tria továrních škodováků, kdo musel ještě závodit byl Juho Hanninen. Ten po defektu na RZ17 ztratil kolem dvou minut a propadl se na čtvrté místo za domácího Nunese s Peugeotem 207 S2000. Juho se však bronzové příčky nechtěl vzdát a během posledních čtyř testů se před portugalce dostal. Škoda tak opět získala maximum možných bodů a před domácí Barum rally Zlín získala zpět i sebevědomí pošramocené na Azorských ostrovech.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Výsledky po RZ 17 Chao da Lagoa 1 (22,01 km):
RZ 14 bez problémů vyhrál Loix. 2 s za ním zaostal Kopecký, další 0,2 s Meeke. Ten si zažil již na následující RZ svoji horkou chvilku, když zkoušku dojížděl s prasklým řemenem alternátoru. První tři časy dosáhli tovární jezdci Škody v pořadí Loix, Kopecký a Hänninen. Meekeovi se naštěstí závadu podařilo opravit a v tu chvíli pokračoval dál.
Na následující RZ sice zajel nejrychlejší čas, ale všechny tovární Škody se podělily o druhý, třetí a čtvrtý čas. RZ 17 však pro Meekeho nebyla ničím jiným, než pokračováním letošní mizérie. Nyní však nestála za odstoupením jezdecká chyba, ale technická závada. Horko bylo také Hänninenovi, který přímo na trati měnil kolo.
Pořadí po RZ
Výsledky po RZ13 Referty 2:
Od šesté RZ se souboj o čelo soutěže velmi zdramatizoval. Belgický pilot, Fredy Loix zvítězil hned ve třech RZ předposlední sekce a dostal se do čela soutěže. Nejinak tomu bylo i v průběhu druhé sekce. Loix vyhrál opět tři RZ s tím rozdílem, že jeho největší konkurent, Luka Rossetti havaroval jeden kilometr před cílem dvanácté rychlostní zkoušky. První etapa je tak vyjma druhého Meeka s Peugeotem opět v režiji Škody.
Pořadí po RZ
Výsledky po RZ5 Terreiros 2:
Luca Rosseti s Fiatem Punto S2000 je v čele madeirské soutěže i po pěti rychlostních zkouškách. Po RZ4 se sice krátce ve vedení objevil Fredy Loix, ovšem Rossetti opět na následujícím testu zabral a šel zpět do vedení. Za touto dvojicí pak jede Chris Meeke s Peougeotem 207 S2000. Oba stálí tovární jezdci škody Kopecký a Hanninen uzavírají první pětku. Kopecký je čtvrtý, finský pilot Škody pátý.
Téměř všichni jezdci bez vyjímky si stěžují na přehřívání brzd a pneumatik. Dnes ještě čeká na jazdce osm rychlostních testů.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas
Výsledky po RZ 3 Terreiros 1 (21,77 km):
Na vlkhém povrchu první dnešní zkoušky RZ2 se ukázal v nejlepším světle Loix, který díky vhodně zvolenému obutí dokázal tuto zkoušku vyhrát. Jeho výsledek je o to cennější, když uvážíme, že jede pouze díky injekci utišující bolest. Po tom, co před dvě týdny spadl v Belgii z motorky si totiž poranil rameno. Čas 2,5 s za Loixovým zajel Kopecký, třetí Meeke a čtvrtý Rossetti ztratili bezmála 5 s.
Značné naděje si kvůli domácímu prostředí na Madeiře dělal vítězstvím na Azorech povzbuzený Magalhaes. Tyto naděje však vzali za své hned na následující RZ 3. Svoji "dvěstěsedmičku" poslal v pravotočivé zatáčce z trati a zle ji poničil. Sám však zůstal nezraněn.
Velkou roli hrály opět pneumatiky. Druhá dnešní zkouška se jela za sucha, proto se nejlépe dařilo Rossettimu, který obul tvrdou směs. V pořadí zkoušky nadělil 6,5 s Loixovi, 7,4 s Meekeovi a 11,5 s Hänninenovi. Kopecký zalej až šestý čas se ztrátou 16,7 s. Ital se tedy ujal těsného vedení před Loixem.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Výsledky po RZ 1 Avenida do Mar (2,18 km):
Mnoha diváky povzbuzovaný domácí Magalhaes zajel o pouhých 0,3 s druhý čas. Peugeot se tedy dostal do vedení dvěma vozy. Další pozice začaly okupovat vozy Škoda. Třetí je Kopecký, čtvrtý současný lídr hodnocení IRC Hänninen.
Pořadí po RZ
Posádkavůz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.