AKTUALIZACE 17:30 - CÍL:Trojitými stupni vítězů pro tým Škoda Motorsport skončila Rally Vinho de Madeira, další podnik šampionátu IRC. Jezdci škody se seřadili na stupních vítězů v pořadí Loix, Kopecký a Hanninen.
Fotogalerie ze soutěže zde.
Výsledky po RZ21 - cíl soutěže:
Po odstoupeních Luci Rosetiho ve včerejší a Chrise Meeka ve dnešní etapě si jezdci škody dojeli na Rally Vinho de Madeira pro tři pódiová umístění. Závěrečnou sekci čtyř rychlostních zkoušek už dojížděli Fredy Loix a Jan Kopecký v klidu. Hlídali si své pozice. Jediní z tria továrních škodováků, kdo musel ještě závodit byl Juho Hanninen. Ten po defektu na RZ17 ztratil kolem dvou minut a propadl se na čtvrté místo za domácího Nunese s Peugeotem 207 S2000. Juho se však bronzové příčky nechtěl vzdát a během posledních čtyř testů se před portugalce dostal. Škoda tak opět získala maximum možných bodů a před domácí Barum rally Zlín získala zpět i sebevědomí pošramocené na Azorských ostrovech.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 3:08:14,3 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +37,8 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +2:25,8 4. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +2:42,7 5. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +3:13,7 6. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +9:03,2 7. Magalhaes J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +9:29,0 8. Silva J. - Janela J. Renault Clio R3 +10:37,8 9. Peres P. - Ferreira T. Mitsubishi Lancer Evo IX +10:39,8 10. Moura R. - Costa A. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:06,3
Výsledky po RZ 17 Chao da Lagoa 1 (22,01 km):
RZ 14 bez problémů vyhrál Loix. 2 s za ním zaostal Kopecký, další 0,2 s Meeke. Ten si zažil již na následující RZ svoji horkou chvilku, když zkoušku dojížděl s prasklým řemenem alternátoru. První tři časy dosáhli tovární jezdci Škody v pořadí Loix, Kopecký a Hänninen. Meekeovi se naštěstí závadu podařilo opravit a v tu chvíli pokračoval dál.
Na následující RZ sice zajel nejrychlejší čas, ale všechny tovární Škody se podělily o druhý, třetí a čtvrtý čas. RZ 17 však pro Meekeho nebyla ničím jiným, než pokračováním letošní mizérie. Nyní však nestála za odstoupením jezdecká chyba, ale technická závada. Horko bylo také Hänninenovi, který přímo na trati měnil kolo.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 2:32:13,6 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +33,2 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +2:18,2 4. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +2:34,1 5. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +3:07,0 6. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +7:46,8 7. Magalhaes J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +7:58,0 8. Silva J. - Janela J. Renault Clio R3 +8:53,3 9. Peres P. - Ferreira T. Mitsubishi Lancer Evo IX +8:55,4 10. Moura R. - Costa A. Mitsubishi Lancer Evo IX +9:03,4
Výsledky po RZ13 Referty 2:
Od šesté RZ se souboj o čelo soutěže velmi zdramatizoval. Belgický pilot, Fredy Loix zvítězil hned ve třech RZ předposlední sekce a dostal se do čela soutěže. Nejinak tomu bylo i v průběhu druhé sekce. Loix vyhrál opět tři RZ s tím rozdílem, že jeho největší konkurent, Luka Rossetti havaroval jeden kilometr před cílem dvanácté rychlostní zkoušky. První etapa je tak vyjma druhého Meeka s Peugeotem opět v režiji Škody.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 1:56:17,9 --- 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +21,1 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +22,2 4. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +59,6 5. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +1:35,6 6. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +1:59,2 7. Pinto R. - Faria L. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:43,6 8. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +5:53,5 9. Magalh?es J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +6:05,7 10. Moura R. - Costa A. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:48,9
Výsledky po RZ5 Terreiros 2:
Luca Rosseti s Fiatem Punto S2000 je v čele madeirské soutěže i po pěti rychlostních zkouškách. Po RZ4 se sice krátce ve vedení objevil Fredy Loix, ovšem Rossetti opět na následujícím testu zabral a šel zpět do vedení. Za touto dvojicí pak jede Chris Meeke s Peougeotem 207 S2000. Oba stálí tovární jezdci škody Kopecký a Hanninen uzavírají první pětku. Kopecký je čtvrtý, finský pilot Škody pátý.
Téměř všichni jezdci bez vyjímky si stěžují na přehřívání brzd a pneumatik. Dnes ještě čeká na jazdce osm rychlostních testů.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 49:01,6 --- 2. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +4,3 3. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +5,6 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,7 5. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +21,5 6. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +46,3 7. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +1:05,3 8. Freitas F. - Figueiroa D. Mitsubishi Lancer Evo X +2:40,5 9. Pinto R. - Faria L. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:43,8 10. Magalh?es J. - Pereira J. Mitsubishi Lancer Evo X +2:47,6
Výsledky po RZ 3 Terreiros 1 (21,77 km):
Na vlkhém povrchu první dnešní zkoušky RZ2 se ukázal v nejlepším světle Loix, který díky vhodně zvolenému obutí dokázal tuto zkoušku vyhrát. Jeho výsledek je o to cennější, když uvážíme, že jede pouze díky injekci utišující bolest. Po tom, co před dvě týdny spadl v Belgii z motorky si totiž poranil rameno. Čas 2,5 s za Loixovým zajel Kopecký, třetí Meeke a čtvrtý Rossetti ztratili bezmála 5 s.
Značné naděje si kvůli domácímu prostředí na Madeiře dělal vítězstvím na Azorech povzbuzený Magalhaes. Tyto naděje však vzali za své hned na následující RZ 3. Svoji "dvěstěsedmičku" poslal v pravotočivé zatáčce z trati a zle ji poničil. Sám však zůstal nezraněn.
Velkou roli hrály opět pneumatiky. Druhá dnešní zkouška se jela za sucha, proto se nejlépe dařilo Rossettimu, který obul tvrdou směs. V pořadí zkoušky nadělil 6,5 s Loixovi, 7,4 s Meekeovi a 11,5 s Hänninenovi. Kopecký zalej až šestý čas se ztrátou 16,7 s. Ital se tedy ujal těsného vedení před Loixem.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 25:30,7 --- 2. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1,8 3. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +4,9 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +12,7 5. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +16,1 6. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +25,9 7. Campos M. - Monteiro A. Ford Fiesta S2000 +31,1 8. Sousa B. - Rodrigues Silva N. Ford Fiesta S2000 +32,3 9. Sa V. - Silva N. Peugeot 207 S2000 +32,6 10. Silva J. - Janela J. Renault Clio R3 +1:21,4
Výsledky po RZ 1 Avenida do Mar (2,18 km):
Mnoha diváky povzbuzovaný domácí Magalhaes zajel o pouhých 0,3 s druhý čas. Peugeot se tedy dostal do vedení dvěma vozy. Další pozice začaly okupovat vozy Škoda. Třetí je Kopecký, čtvrtý současný lídr hodnocení IRC Hänninen.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 1:37,2 --- 2. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +0,3 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +0,7 4. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +1,1 5. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +2,3 6. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +2,5 7. Sousa B. - Rodrigues Silva N. Ford Fiesta S2000 +3,1 8. Fontana C. - Arena M. Peugeot 207 S2000 +3,7 9. Campos M. - Monteiro A. Ford Fiesta S2000 +5,0 10. Nunes M. - Calado V. Peugeot 207 S2000 +5,2
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?