Plány na zřízení nové rallyové akademie pro mladé jezdce nabírají konkrétních podob. Koncept počítá s nasazením jednotné techniky. Inovacemi projdou nejspíše i kategorie SWRC a PWRC.
Tři závodní série v rámci mistrovství světa zůstávají, změní se ale jejich tvář. V poháru SWRC zůstávají i nadále současné vozy specifikace S2000 s dvoulitrovými atmosférickými motory. Nové vozy s motory 1,6 l a turbodmychadlem sice budou moci startovat, body ale dostávat nebudou. Změny by se měli týkat i PWRC. Nadále zůstává pro osvědčené „en čtyřky“, měla by ale vzniknout i další kategorie pro vozy s jednou poháněnou nápravou, konkrétně vozy specifikace R3.Nově by měla vzniknout také jakási akademie pro mladé jezdce. Ta by mohla navázat na zvolna končící Pirelli Star Driver. Využívat by se mohlo i jednotné techniky, konkrétně vozů Mitsubishi Lancer Evo X. Dosud ale není rozhodnuto, zda takováto kategorie pro mladé talenty nahradí stávající JWRC.Známy nejsou žádné novinky ohledně navrhované třídy R4, která by byla nástupcem současných vozů N4. Důvodem je to, že FIA čeká na návrhy a vyjádření ze strany Subaru a Mitsubishi. Konkrétnější podobu bychom se však mohli dozvědět po následujícím zasedání FIA. Tedy v polovině září.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.