Plány na zřízení nové rallyové akademie pro mladé jezdce nabírají konkrétních podob. Koncept počítá s nasazením jednotné techniky. Inovacemi projdou nejspíše i kategorie SWRC a PWRC.
Tři závodní série v rámci mistrovství světa zůstávají, změní se ale jejich tvář. V poháru SWRC zůstávají i nadále současné vozy specifikace S2000 s dvoulitrovými atmosférickými motory. Nové vozy s motory 1,6 l a turbodmychadlem sice budou moci startovat, body ale dostávat nebudou. Změny by se měli týkat i PWRC. Nadále zůstává pro osvědčené „en čtyřky“, měla by ale vzniknout i další kategorie pro vozy s jednou poháněnou nápravou, konkrétně vozy specifikace R3.Nově by měla vzniknout také jakási akademie pro mladé jezdce. Ta by mohla navázat na zvolna končící Pirelli Star Driver. Využívat by se mohlo i jednotné techniky, konkrétně vozů Mitsubishi Lancer Evo X. Dosud ale není rozhodnuto, zda takováto kategorie pro mladé talenty nahradí stávající JWRC.Známy nejsou žádné novinky ohledně navrhované třídy R4, která by byla nástupcem současných vozů N4. Důvodem je to, že FIA čeká na návrhy a vyjádření ze strany Subaru a Mitsubishi. Konkrétnější podobu bychom se však mohli dozvědět po následujícím zasedání FIA. Tedy v polovině září.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?