Druhý, závěrečný den Rally Finsko přinesl posádkám Citroën Total World Rally Teamu vylepšení jejich pozic. Při svém oficiálně prvním startu v továrním týmu skončili Sébastien Ogier a Julien Ingrassia na nádherném druhém místě několik sekund před týmovými kolegy Sébastienem Loebem a Danielem Elenou.
Toto double na stupních vítězů umožnilo týmu Citroën Total WRT ještě zvýraznit náskok na čele mistrovství světa v Poháru konstruktérů.Citroëny utočily na LatvaluPo krátké noci opouštěly posádky asistenční park v Jyväskylä za prudkého lijáku, a tak první průjezdy dne se jely na silně podmáčeném terénu. Sébastien Ogier okamžitě nastavil laťku nejrychlejším časem na RZ 12 Kolonkulma. Ve Väärinmaja, na nejdelší rychlostní zkoušce celé rally, to ale byl Sébastien Loeb, kdo šokoval diváky. V pořadí druhým nejrychlejším časem odsunul Ogier do té doby druhého v průběžném pořadí Pettera Solberga a na 15 sekund se přiblížil vedoucímu Jari-Matti Latvalovi."Zkouším udržet rychlost, ale můj cíl není jít za každou cenu přes Jari-Mattiho, chci dojet do cíle na co nejlepším místě," řekl Ogier.Sébastien Loeb už měl třetí pozici na dohled. "Odstupy mezi mnou, Sébastienem Ogierem a Jari-Mattim Latvalou jsou docela malé. Na druhou stranu Petter Solberg ztratil a já už jsem několik málo sekund za ním. Budu pokračovat v tlaku na něho a chci ho dojet," plánoval šestinásobný mistr světa Loeb na prahu druhé etapy.Stíhačka dvou SébůSvůj plán Loeb splnil, když dosáhl dvou nejrychlejších časů na Leustu 1 a Himos 1 (RZ 15 a 16). Ogier nezůstal vůbec pozadu a ukrajoval z náskoku Latvaly. Když zajel nejrychlejší čas na RZ 17, zkrátil Francouz vedení Fina na pouhých 10 sekund!Finská rally končila druhými průjezdy na Leustu a Himos. Ogier dokázal držet Latvallu pod tlakem až do finiše:"Je sice těžké tvrdit, že jsem s druhým místem zcela spokojen, ale je to určitě víc, než jsem očekával před soutěží. Při našem druhém startu na Rally Finsko jsme byli schopní zrychlovat bez zbytečného rizika. Jsem velmi spokojený s druhým dnem rally, protože jsme finišovali jen s desetisekundovou ztrátou na vítěze. Rád bych poděkoval celému týmu, který mi pomáhal bojovat až do konce."Spokojený byl i Sébastien Loeb, který do cíle přijel na třetí pozici. "Bravo, Jari-Matti a Sébastien odjeli skvělou soutěž. Je jen dobře pro tento sport, že týmy neurčují pořadí v cíli. Dnešních 15 bodů za třetí místo je důležitých pro moji pozici v mistrovství světa pilotů. Splnil jsem svůj cíl.""S umístěním na druhém a třetím místě pomohly naše posádky navýšit náskok na čele Poháru konstruktérů o dalších 8 bodů," vypočítává Olivier Quesnel, šéf Citroën Total WRT. "Citroën ctí sport, proto jsme na našich pilotech nežádali, aby si prohodili pořadí. Skláním se před oběma Séby, kteří vědí, jak řídit co nejrychleji a bezchybně."Nejlepší časy:1. den – RZ 1 : Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 2 a 3 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 4 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 5 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 6 a 7 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 8 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 9 : Latvala – RZ 10 : Loeb – RZ 11 : Solberg.2. den – RZ 12 : Ogier – RZ 13 : Loeb – RZ 14 : Latvala – RZ 15 a 16 : Loeb – RZ 17: Ogier – RZ 18 : Latvala – RZ 19 : Ogier.Nejlepší časy celkem:Latvala a Loeb, 5 – Ogier, 4 – Hirvonen a Solberg, 2 – Sordo, 1.Vedení v soutěži:RZ 1 : Solberg – RZ 2 a 3 : Hirvonen – RZ 4 až 6 : Solberg – RZ 7 až 19 : Latvala.Konečné pořadí Rally Finsko:1. Latvala / Anttila Ford Focus 2:31:29,6 hod.2. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +10,1 s3. Loeb / Elena Citroën C4 +26,04. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +30,75. Sordo / Marti Citroën C4 +1:45,0 min.6. Wilson / Martin Ford Focus +5:43,77. Ostberg / Andersson Subaru Impreza +5:50,88. Kankkunen / Repo Ford Focus +7:49,09. Hänninen / Markkula Škoda Fabia +9:05,010. Andersson / Fredriksson Škoda Fabia +10:15,7Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:1. Loeb 166, 2. Ogier 118, 3. Latvala 105, 4. P.Solberg 92, 5. Hirvonen 84, 6. 6. Sordo 77, 7. Wilson 48, 8. Villagra 26, 9. H. Solberg 25, 10. Östberg 16, 11. Räikkönen 15…Mistrovství světa FIA- Pohár konstruktérů:1. Citroën Total WRT 265, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT210, 3. Citroën Junior Team 145, 4. Stobart M-Sport Ford 108, 5. Munchi´s Ford 40
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.