Druhý, závěrečný den Rally Finsko přinesl posádkám Citroën Total World Rally Teamu vylepšení jejich pozic. Při svém oficiálně prvním startu v továrním týmu skončili Sébastien Ogier a Julien Ingrassia na nádherném druhém místě několik sekund před týmovými kolegy Sébastienem Loebem a Danielem Elenou.
Toto double na stupních vítězů umožnilo týmu Citroën Total WRT ještě zvýraznit náskok na čele mistrovství světa v Poháru konstruktérů.Citroëny utočily na LatvaluPo krátké noci opouštěly posádky asistenční park v Jyväskylä za prudkého lijáku, a tak první průjezdy dne se jely na silně podmáčeném terénu. Sébastien Ogier okamžitě nastavil laťku nejrychlejším časem na RZ 12 Kolonkulma. Ve Väärinmaja, na nejdelší rychlostní zkoušce celé rally, to ale byl Sébastien Loeb, kdo šokoval diváky. V pořadí druhým nejrychlejším časem odsunul Ogier do té doby druhého v průběžném pořadí Pettera Solberga a na 15 sekund se přiblížil vedoucímu Jari-Matti Latvalovi."Zkouším udržet rychlost, ale můj cíl není jít za každou cenu přes Jari-Mattiho, chci dojet do cíle na co nejlepším místě," řekl Ogier.Sébastien Loeb už měl třetí pozici na dohled. "Odstupy mezi mnou, Sébastienem Ogierem a Jari-Mattim Latvalou jsou docela malé. Na druhou stranu Petter Solberg ztratil a já už jsem několik málo sekund za ním. Budu pokračovat v tlaku na něho a chci ho dojet," plánoval šestinásobný mistr světa Loeb na prahu druhé etapy.Stíhačka dvou SébůSvůj plán Loeb splnil, když dosáhl dvou nejrychlejších časů na Leustu 1 a Himos 1 (RZ 15 a 16). Ogier nezůstal vůbec pozadu a ukrajoval z náskoku Latvaly. Když zajel nejrychlejší čas na RZ 17, zkrátil Francouz vedení Fina na pouhých 10 sekund!Finská rally končila druhými průjezdy na Leustu a Himos. Ogier dokázal držet Latvallu pod tlakem až do finiše:"Je sice těžké tvrdit, že jsem s druhým místem zcela spokojen, ale je to určitě víc, než jsem očekával před soutěží. Při našem druhém startu na Rally Finsko jsme byli schopní zrychlovat bez zbytečného rizika. Jsem velmi spokojený s druhým dnem rally, protože jsme finišovali jen s desetisekundovou ztrátou na vítěze. Rád bych poděkoval celému týmu, který mi pomáhal bojovat až do konce."Spokojený byl i Sébastien Loeb, který do cíle přijel na třetí pozici. "Bravo, Jari-Matti a Sébastien odjeli skvělou soutěž. Je jen dobře pro tento sport, že týmy neurčují pořadí v cíli. Dnešních 15 bodů za třetí místo je důležitých pro moji pozici v mistrovství světa pilotů. Splnil jsem svůj cíl.""S umístěním na druhém a třetím místě pomohly naše posádky navýšit náskok na čele Poháru konstruktérů o dalších 8 bodů," vypočítává Olivier Quesnel, šéf Citroën Total WRT. "Citroën ctí sport, proto jsme na našich pilotech nežádali, aby si prohodili pořadí. Skláním se před oběma Séby, kteří vědí, jak řídit co nejrychleji a bezchybně."Nejlepší časy:1. den – RZ 1 : Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 2 a 3 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 4 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 5 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 6 a 7 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 8 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 9 : Latvala – RZ 10 : Loeb – RZ 11 : Solberg.2. den – RZ 12 : Ogier – RZ 13 : Loeb – RZ 14 : Latvala – RZ 15 a 16 : Loeb – RZ 17: Ogier – RZ 18 : Latvala – RZ 19 : Ogier.Nejlepší časy celkem:Latvala a Loeb, 5 – Ogier, 4 – Hirvonen a Solberg, 2 – Sordo, 1.Vedení v soutěži:RZ 1 : Solberg – RZ 2 a 3 : Hirvonen – RZ 4 až 6 : Solberg – RZ 7 až 19 : Latvala.Konečné pořadí Rally Finsko:1. Latvala / Anttila Ford Focus 2:31:29,6 hod.2. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +10,1 s3. Loeb / Elena Citroën C4 +26,04. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +30,75. Sordo / Marti Citroën C4 +1:45,0 min.6. Wilson / Martin Ford Focus +5:43,77. Ostberg / Andersson Subaru Impreza +5:50,88. Kankkunen / Repo Ford Focus +7:49,09. Hänninen / Markkula Škoda Fabia +9:05,010. Andersson / Fredriksson Škoda Fabia +10:15,7Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:1. Loeb 166, 2. Ogier 118, 3. Latvala 105, 4. P.Solberg 92, 5. Hirvonen 84, 6. 6. Sordo 77, 7. Wilson 48, 8. Villagra 26, 9. H. Solberg 25, 10. Östberg 16, 11. Räikkönen 15…Mistrovství světa FIA- Pohár konstruktérů:1. Citroën Total WRT 265, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT210, 3. Citroën Junior Team 145, 4. Stobart M-Sport Ford 108, 5. Munchi´s Ford 40
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.