Druhá a závěrečná etapa jubilejního ročníku rally Finland přinesla radost Raimundu Baumschlagerovi. Juho Hänninen za volantem Škody Fabia S2000 zvítězil v SWRC a úspěch týmu BRR podtrhl třetím místem Patrik Sandell.
Juho Hänninen, který v letošní sezoně brázdí tratě IRC v barvách továrního týmu Škoda si na domácí soutěž MS „odskočil“ za volant Škody Fabia S2000 privátního týmu Baumschlager Rally Racing a hned z toho bylo vítězství. Finský jezdec se na čele soutěže usadil v polovině první etapy a svůj náskok si s přehledem udržel až do cíle soutěže. "V druhé etapě již nemělo smysl riskovat. Jeli jsme tak abychom příliš nepoškodili auto od kamenů, kterých bylo na trati velké množství. Jeli jsme obezřetně uprostřed tratě, ale ne pomalu, z pomalé jízdy mohou pramenit chyby. Chtěl bych poděkovat Red Bullu za tuto příležitost a cítím se šťastný z výsledku, který jsme na domácí soutěži předvedli," řekl, Juho Hänninen.
Stálý jezdec rakouského týmu v letošním šampionátu SWRC, Patrik Sandell se jako seveřan nenechal na specifické a velmi rychlé soutěži zahanbit. Od samého začátku se pohyboval mezi nejlepšími a v cíli se mohl radovat ze zaslouženého třetího místa. Ale výsledek mohl být mnohem lepší, nebýt technických problémů v první etapě. "V deváté vložce jsme poškodili brzdovou hadici, nebýt tohoto problému, myslím si, že jsme mohli pomýšlet na druhé místo. Ale nemá cenu si stěžovat, když skončíte na stupních vítězů je to vždy dobré. Přijeli jsme sem s cílem získat nějaké slušné body a to se nám také podařilo. Byla to skvělá bitva s mým kolegou P. G. Anderssonem na další Škodovce. Bylo to dramatické," prohlásil Patrik Sandell.A jak hodnotí skvělý výsledek týmu samotný Raimund Baumschlager: "S tímto výsledkem jsem nad míru spokojen. Je těžké myslet ještě výše, když máte dva vozy na stupních vítězů. Je jasné, že Juhovo vítězství v SWRC a celkové umístění v TOP 10 je velký úspěch. Patrik jel také fantasticky, nevzdal se a bojoval, z čehož vytěžil zasloužený výsledek. Oběma jezdcům bych chtěl pogratulovat ke skvělému výsledku na tak slavné soutěži. Dokazuje to jejich umění,".
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.