Druhá a závěrečná etapa jubilejního ročníku rally Finland přinesla radost Raimundu Baumschlagerovi. Juho Hänninen za volantem Škody Fabia S2000 zvítězil v SWRC a úspěch týmu BRR podtrhl třetím místem Patrik Sandell.
Juho Hänninen, který v letošní sezoně brázdí tratě IRC v barvách továrního týmu Škoda si na domácí soutěž MS „odskočil“ za volant Škody Fabia S2000 privátního týmu Baumschlager Rally Racing a hned z toho bylo vítězství. Finský jezdec se na čele soutěže usadil v polovině první etapy a svůj náskok si s přehledem udržel až do cíle soutěže. "V druhé etapě již nemělo smysl riskovat. Jeli jsme tak abychom příliš nepoškodili auto od kamenů, kterých bylo na trati velké množství. Jeli jsme obezřetně uprostřed tratě, ale ne pomalu, z pomalé jízdy mohou pramenit chyby. Chtěl bych poděkovat Red Bullu za tuto příležitost a cítím se šťastný z výsledku, který jsme na domácí soutěži předvedli," řekl, Juho Hänninen.
Stálý jezdec rakouského týmu v letošním šampionátu SWRC, Patrik Sandell se jako seveřan nenechal na specifické a velmi rychlé soutěži zahanbit. Od samého začátku se pohyboval mezi nejlepšími a v cíli se mohl radovat ze zaslouženého třetího místa. Ale výsledek mohl být mnohem lepší, nebýt technických problémů v první etapě. "V deváté vložce jsme poškodili brzdovou hadici, nebýt tohoto problému, myslím si, že jsme mohli pomýšlet na druhé místo. Ale nemá cenu si stěžovat, když skončíte na stupních vítězů je to vždy dobré. Přijeli jsme sem s cílem získat nějaké slušné body a to se nám také podařilo. Byla to skvělá bitva s mým kolegou P. G. Anderssonem na další Škodovce. Bylo to dramatické," prohlásil Patrik Sandell.A jak hodnotí skvělý výsledek týmu samotný Raimund Baumschlager: "S tímto výsledkem jsem nad míru spokojen. Je těžké myslet ještě výše, když máte dva vozy na stupních vítězů. Je jasné, že Juhovo vítězství v SWRC a celkové umístění v TOP 10 je velký úspěch. Patrik jel také fantasticky, nevzdal se a bojoval, z čehož vytěžil zasloužený výsledek. Oběma jezdcům bych chtěl pogratulovat ke skvělému výsledku na tak slavné soutěži. Dokazuje to jejich umění,".
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?