Čtyřnásobný světový šampión v rally, Juha Kankkunen, je spokojený se svoji rychlostí, kterou předvedl během první etapy Rally Finland. Po prvním dni byl Fin na sedmém místě. Kankkunen se do WRC vrátil po osmi letech, startuje za Stobart Ford World Rally Team.
I když s Focusem najel před startem jeho již 22. Rally Finland pouze 50 mil, tak byl rychlý a plnil si svůj hlavní cíl, který si před soutěží dal: Tím byl jezdec Citroën Junior Teamu, Kimi Räikkönen. Jediný problém, který Kankkunen zaznamenal, byl, že hned na první zkoušce dostal penalizaci 10s za ulitý start. „S dneškem jsem spokojený. Je to dobré. Žádné chyby, nic. Rychlost máme taky dobrou, řekněme to takto: Rychlí, ale pořád v pohodě. Víte co, nemusím na to nějak moc tlačit. Chtěl bych držet tuto rychlost, hlavně nevyletět. Snažíme se bojovat s Kimim a je to zajímavé,“ říká Juho.Co říká Juho na to, že na zkoušce Urria 2 míjel vrak krajana Hirvonena? „Místo, kde to naboural není nijak těžké. Je to jeho oblíbený skok, nevím co se stalo. Říkalo se, že se možná něco porouchalo na autě, nevím. Je to zkouška, kde Mikko normálně nechybuje. Je to pro něj škoda. Teď musíme spoléhat na Jariho-Mattiho.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?