Šéf Fordu, Malcolm Wilson, podporuje svou jedničku, Mikko Hirvonena, poté, co měla na čtvrté zkoušce Rally Finland těžkou nehodu.
Hirvonen svou domácí rally vedl o 4,9s, když vylétl z trati a šel několikrát přes střechu, nakonec skončil opět na cestě. Ani Mikko ani jeho spolujezdec, Jarmo Lehtinen, nebyli při nehodě zraněni, ale jejich Ford Focus RS WRC byl vážně poničen (psali jsme zde). „Byla to jeho největší nehoda, ale dostane se z toho. Byla to těžká bouračka, typická finská nehoda. Jsem rád, že jsou oba v pořádku. Jeli velmi dobře, dokonce lépe než vloni, což nás těšilo,“ řekl Malcolm Wilson.Podle Hirvonena jeli v době nehody asi 140 km/h. „Přistáli jsme dobře asi tak doprostřed cesty, ale bylo to tvrdé přistání. Stalo se to tak rychle, že jsem s tím nemohl nic udělat. Jeli jsme přímo do škarpy a pak jsme se dlouho přetáčeli už na cestě. Nejeli jsme moc rychle, ale při této rychlosti můžeme být rádi, že jsme přistáli na všech čtyřech kolech. Sen je pryč, je to zklamání.“„Minimálně jsme měli dobrou rychlost, myslím, že jsme byli na dobré cestě. To je dobré. Nehoda jako tato mě nevystraší ani neodradí. Je to za námi a my půjdeme do dalších soutěží s tím, že se budeme snažit být stejně rychlí jako předtím. Je tu ještě několik soutěží a my se musíme snažit vytěžit maximum. Vedli jsme zde, uvidíme jak to půjde v Německu, samozřejmě se budeme snažit,“ dodává Mikko. Mikko tak nebude letos skórovat již na druhé soutěži, i podle Wilsona jsou jeho šance na titul pryč. „Teď už to bude hodně těžké,“ řekl krátce Malcolm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.