Šéf Fordu, Malcolm Wilson, podporuje svou jedničku, Mikko Hirvonena, poté, co měla na čtvrté zkoušce Rally Finland těžkou nehodu.
Hirvonen svou domácí rally vedl o 4,9s, když vylétl z trati a šel několikrát přes střechu, nakonec skončil opět na cestě. Ani Mikko ani jeho spolujezdec, Jarmo Lehtinen, nebyli při nehodě zraněni, ale jejich Ford Focus RS WRC byl vážně poničen (psali jsme zde). „Byla to jeho největší nehoda, ale dostane se z toho. Byla to těžká bouračka, typická finská nehoda. Jsem rád, že jsou oba v pořádku. Jeli velmi dobře, dokonce lépe než vloni, což nás těšilo,“ řekl Malcolm Wilson.Podle Hirvonena jeli v době nehody asi 140 km/h. „Přistáli jsme dobře asi tak doprostřed cesty, ale bylo to tvrdé přistání. Stalo se to tak rychle, že jsem s tím nemohl nic udělat. Jeli jsme přímo do škarpy a pak jsme se dlouho přetáčeli už na cestě. Nejeli jsme moc rychle, ale při této rychlosti můžeme být rádi, že jsme přistáli na všech čtyřech kolech. Sen je pryč, je to zklamání.“„Minimálně jsme měli dobrou rychlost, myslím, že jsme byli na dobré cestě. To je dobré. Nehoda jako tato mě nevystraší ani neodradí. Je to za námi a my půjdeme do dalších soutěží s tím, že se budeme snažit být stejně rychlí jako předtím. Je tu ještě několik soutěží a my se musíme snažit vytěžit maximum. Vedli jsme zde, uvidíme jak to půjde v Německu, samozřejmě se budeme snažit,“ dodává Mikko. Mikko tak nebude letos skórovat již na druhé soutěži, i podle Wilsona jsou jeho šance na titul pryč. „Teď už to bude hodně těžké,“ řekl krátce Malcolm.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.