Argentínska rally scéna je známa pomerne širokej verejnosti. Jazdci ako Gabriel Pozzo či Traveles sa neraz presadili vo WRC a skupine N4 začiatkom tohto desaťročia a ukázali, že sa vedia vyrovnať európskej špičke.
Argentínski jazdci však presadzovali auta práve kategórie N4, samozrejme slávne Lanceri a Imprezi WRX STi. Ani v Argentíne nespia na vavrínoch a tamojší úpravca sa rozhodol pre zaujímave riešene. Motor Honda 2,4 litra a prevodovka zo Subaru Impreza WRX STi? Pýtate sa či si robíme žarty? Nie, je to naozaj tak. Nová kategória S 2000, však nie ta európska dovoľuje úpravy v takomto štýle. Volkswagen Gol Trend S 2000 je autom, ktoré skrýva vo svojim vnútri tieto "vecičky". Jedná sa o finančne lacnejšie riešenie ako u "európskych" S 2000-kach a výkonovo sú na ich úrovni. Práve finančná stránka je dôvodom vzniku tejto kategórie, ktorá je schválená iba pre Argentínske majstrovstva. V budúcnosti sa ráta so vznikom Fiata Punta S 2000, Peugeotu 207 S 2000 aj Fordu Fiesta S 2000, no v podobných úpravach ako Volkswagen Gol Trend.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.