Čtyřnásobný rallyový mistr světa Juha Kankkunen plánuje ve svých jedenapadesáti letech jednorázový comeback na blížící se 60. ročník Finské rally. Informuje v sobotu agentura Reuters.
Kankkunen bude o příštím víkendu řídit vůz Ford Focus týmu Stobart a do rallyového závodu nastoupí společně se navigátorem Juhou Repem po dlouhých osmi letech. "Bude to pro mě výjimečný pocit, znovu řídit rallyový speciál a na jubilejní ročník se velice těším," řekl Kankkunen.
"Nepracoval jsem sice s týmem na přípravě vozu a vím, že se událo mnoho změn. Ale nepředpokládám, že by mne čekalo nějaké nepatřičné překvapení. Mým cílem bude umístit se do desátého místa a svést souboj s Kimi Räikkönenem," dodala finská rallyová legenda.
Kankkunen vyhrál "Rallye tisíce jezer" v minulosti třikrát, triumfoval v letech 1991, 1993 a 1999.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?