Čtyřnásobný rallyový mistr světa Juha Kankkunen plánuje ve svých jedenapadesáti letech jednorázový comeback na blížící se 60. ročník Finské rally. Informuje v sobotu agentura Reuters.
Kankkunen bude o příštím víkendu řídit vůz Ford Focus týmu Stobart a do rallyového závodu nastoupí společně se navigátorem Juhou Repem po dlouhých osmi letech. "Bude to pro mě výjimečný pocit, znovu řídit rallyový speciál a na jubilejní ročník se velice těším," řekl Kankkunen.
"Nepracoval jsem sice s týmem na přípravě vozu a vím, že se událo mnoho změn. Ale nepředpokládám, že by mne čekalo nějaké nepatřičné překvapení. Mým cílem bude umístit se do desátého místa a svést souboj s Kimi Räikkönenem," dodala finská rallyová legenda.
Kankkunen vyhrál "Rallye tisíce jezer" v minulosti třikrát, triumfoval v letech 1991, 1993 a 1999.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?