Organizátoři Rally Monte Carlo zůstávají věrní Intercontinental Rally Challenge a stanou se tak i příští rok úvodním podnikem kalendáře.
Monacký autoklub oznámil, že i nadále zůstává pořadatelem závodu IRC. Ukončily se tak různé spekulace, podle kterých se mělo Monte Carlo vrátit do kalendáře WRC.„O nejlepší dějiny Rally Monte Carlo se postarali amatéři. I s jejich pomocí se mohla rally takto vyvinout a už sto let spadá do automobilového sportu. Proto bychom to chtěli při stém výročí opět připomenout,“ říká šéf ACM (Automobile Club de Monaco), René Isoart.
Aktuální vozy WRC se do Monaka už nedostanou, jejich nástupci možná v budoucnu
79. Rally Monte Carlo se bude konat od 19. do 23. ledna, tedy přesně 100 let po prvním podniku kolem Monte Carla. Detaily ohledně tratí a živých přenosů ze soutěže budou oznámeny v následujících měsících. Dohromady na účastníky čeká 324 ostrých kilometrů na 13 zkouškách.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?