Neskutečný závěr Rallye Acores pro tým Škoda Motorsport. Hänninen po defektu v závěru závodu skončil třetí, Kopecký tři km před cílem vyjel z trati a odstoupil!
Krásná podívaná po všechny tři soutěžní dny s vynikajícím průběhem pro obě posádky týmu Škoda Motorsport až na poslední dvě sobotní erzety, které kompletně zamíchaly konečným pořadím. Do té doby vedoucí Hänninen totiž v předposlední erzetě prorazil pravou přední pneumatiku a propadl se na čtvrté místo. To ale zároveň katapultovalo týmového kolegu Kopeckého na vedoucí pozici. Ten však nešťastně tři kilometry před cílem celé rally vyjel z trati a ze soutěže odstoupil. Hänninen tak obsadil na v pořadí sedmém podniku šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC) třetí pozici. Přestože měl závod rozjetý na vítězství, upevnil si i třetím místem vedení v šampionátu IRC.Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „Ukázalo se, že soutěž se vždy hodnotí až na jejím konci. Byl to pro nás smolný závěr rally, která se pro nás do posledních chvil vyvíjela příznivě. Musíme se však dívat do budoucnosti. Příští rally, na které se představíme s oběma posádkami, bude Rally Madeira první srpnový víkend. Tam se pokusíme získat zpět zde ztracené body do hodnocení značek i jezdců. Bude to však nesmírně těžké, protože půjde o náš první start na této soutěži.“Juho Hänninen: „Soutěž pro mě nezačala nejlépe, postupně jsem se však zlepšoval a věřil ve vítězství. Smolná chvíle na začátku předposlední erzety v podobě proražené gumy bohužel patří k závodění, i když jsem samozřejmě velmi zklamaný, že jsme takto ztratili první místo. Když jsem viděl na poslední erzetě Honzu mimo trať, říkal jsem si, že to snad není možné. Situace s bojem o titul se nám zkomplikovala, ale jak tvrdíme od začátku, sezona je dlouhá a my budeme bojovat dále.“Jan Kopecký: „Situaci nám zkomplikoval před námi jedoucí Mikkelsen, který měl technický problém a když jsme jej dojížděli, prášilo se od jeho vozu tak, že nebylo téměř nic vidět. To nám zkomplikovalo situaci a já trochu znervózněl. Svou chybou jsem vše zbytečně pokazil, nezbývá než zvednout hlavu do dalších závodů. Omlouvám se celému týmu za zmařenou práci na celé rally a věřím, že příště budeme úspěšnější.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?