Hänninen třetí na SATA Rallye Acores 2010

Škoda Fabia S2000
Škoda Fabia S2000, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 19. července 2010 20:08
Sdílej:

Neskutečný závěr Rallye Acores pro tým Škoda Motorsport. Hänninen po defektu v závěru závodu skončil třetí, Kopecký tři km před cílem vyjel z trati a odstoupil!

Krásná podívaná po všechny tři soutěžní dny s vynikajícím průběhem pro obě posádky týmu Škoda Motorsport až na poslední dvě sobotní erzety, které kompletně zamíchaly konečným pořadím. Do té doby vedoucí Hänninen totiž v předposlední erzetě prorazil pravou přední pneumatiku a propadl se na čtvrté místo. To ale zároveň katapultovalo týmového kolegu Kopeckého na vedoucí pozici. Ten však nešťastně tři kilometry před cílem celé rally vyjel  z trati a ze soutěže odstoupil. Hänninen tak obsadil na v pořadí sedmém podniku šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC) třetí pozici. Přestože měl závod rozjetý na vítězství, upevnil si i třetím místem vedení v šampionátu IRC.Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „Ukázalo se, že soutěž se vždy hodnotí až na jejím konci. Byl to pro nás smolný závěr rally, která se pro nás do posledních chvil vyvíjela příznivě. Musíme se však dívat do budoucnosti. Příští rally, na které se představíme s oběma posádkami, bude Rally Madeira první srpnový víkend. Tam se pokusíme získat zpět zde ztracené body do hodnocení značek i jezdců. Bude to však nesmírně těžké, protože půjde o náš první start na této soutěži.“Juho Hänninen: „Soutěž pro mě nezačala nejlépe, postupně jsem se však zlepšoval a věřil ve vítězství. Smolná chvíle na začátku předposlední erzety v podobě proražené gumy bohužel patří k závodění, i když jsem samozřejmě velmi zklamaný, že jsme takto ztratili první místo. Když jsem viděl na poslední erzetě Honzu mimo trať, říkal jsem si, že to snad není možné. Situace s bojem o titul se nám zkomplikovala, ale jak tvrdíme od začátku, sezona je dlouhá a my budeme bojovat dále.“Jan Kopecký: „Situaci nám zkomplikoval před námi jedoucí Mikkelsen, který měl technický problém a když jsme jej dojížděli, prášilo se od jeho vozu tak, že nebylo téměř nic vidět. To nám zkomplikovalo situaci a já trochu znervózněl. Svou chybou jsem vše zbytečně pokazil, nezbývá než zvednout hlavu do dalších závodů. Omlouvám se celému týmu za zmařenou práci na celé rally a věřím, že příště budeme úspěšnější.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.