Neskutečný závěr Rallye Acores pro tým Škoda Motorsport. Hänninen po defektu v závěru závodu skončil třetí, Kopecký tři km před cílem vyjel z trati a odstoupil!
Krásná podívaná po všechny tři soutěžní dny s vynikajícím průběhem pro obě posádky týmu Škoda Motorsport až na poslední dvě sobotní erzety, které kompletně zamíchaly konečným pořadím. Do té doby vedoucí Hänninen totiž v předposlední erzetě prorazil pravou přední pneumatiku a propadl se na čtvrté místo. To ale zároveň katapultovalo týmového kolegu Kopeckého na vedoucí pozici. Ten však nešťastně tři kilometry před cílem celé rally vyjel z trati a ze soutěže odstoupil. Hänninen tak obsadil na v pořadí sedmém podniku šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC) třetí pozici. Přestože měl závod rozjetý na vítězství, upevnil si i třetím místem vedení v šampionátu IRC.Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „Ukázalo se, že soutěž se vždy hodnotí až na jejím konci. Byl to pro nás smolný závěr rally, která se pro nás do posledních chvil vyvíjela příznivě. Musíme se však dívat do budoucnosti. Příští rally, na které se představíme s oběma posádkami, bude Rally Madeira první srpnový víkend. Tam se pokusíme získat zpět zde ztracené body do hodnocení značek i jezdců. Bude to však nesmírně těžké, protože půjde o náš první start na této soutěži.“Juho Hänninen: „Soutěž pro mě nezačala nejlépe, postupně jsem se však zlepšoval a věřil ve vítězství. Smolná chvíle na začátku předposlední erzety v podobě proražené gumy bohužel patří k závodění, i když jsem samozřejmě velmi zklamaný, že jsme takto ztratili první místo. Když jsem viděl na poslední erzetě Honzu mimo trať, říkal jsem si, že to snad není možné. Situace s bojem o titul se nám zkomplikovala, ale jak tvrdíme od začátku, sezona je dlouhá a my budeme bojovat dále.“Jan Kopecký: „Situaci nám zkomplikoval před námi jedoucí Mikkelsen, který měl technický problém a když jsme jej dojížděli, prášilo se od jeho vozu tak, že nebylo téměř nic vidět. To nám zkomplikovalo situaci a já trochu znervózněl. Svou chybou jsem vše zbytečně pokazil, nezbývá než zvednout hlavu do dalších závodů. Omlouvám se celému týmu za zmařenou práci na celé rally a věřím, že příště budeme úspěšnější.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.