Neskutečný závěr Rallye Acores pro tým Škoda Motorsport. Hänninen po defektu v závěru závodu skončil třetí, Kopecký tři km před cílem vyjel z trati a odstoupil!
Krásná podívaná po všechny tři soutěžní dny s vynikajícím průběhem pro obě posádky týmu Škoda Motorsport až na poslední dvě sobotní erzety, které kompletně zamíchaly konečným pořadím. Do té doby vedoucí Hänninen totiž v předposlední erzetě prorazil pravou přední pneumatiku a propadl se na čtvrté místo. To ale zároveň katapultovalo týmového kolegu Kopeckého na vedoucí pozici. Ten však nešťastně tři kilometry před cílem celé rally vyjel z trati a ze soutěže odstoupil. Hänninen tak obsadil na v pořadí sedmém podniku šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC) třetí pozici. Přestože měl závod rozjetý na vítězství, upevnil si i třetím místem vedení v šampionátu IRC.Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „Ukázalo se, že soutěž se vždy hodnotí až na jejím konci. Byl to pro nás smolný závěr rally, která se pro nás do posledních chvil vyvíjela příznivě. Musíme se však dívat do budoucnosti. Příští rally, na které se představíme s oběma posádkami, bude Rally Madeira první srpnový víkend. Tam se pokusíme získat zpět zde ztracené body do hodnocení značek i jezdců. Bude to však nesmírně těžké, protože půjde o náš první start na této soutěži.“Juho Hänninen: „Soutěž pro mě nezačala nejlépe, postupně jsem se však zlepšoval a věřil ve vítězství. Smolná chvíle na začátku předposlední erzety v podobě proražené gumy bohužel patří k závodění, i když jsem samozřejmě velmi zklamaný, že jsme takto ztratili první místo. Když jsem viděl na poslední erzetě Honzu mimo trať, říkal jsem si, že to snad není možné. Situace s bojem o titul se nám zkomplikovala, ale jak tvrdíme od začátku, sezona je dlouhá a my budeme bojovat dále.“Jan Kopecký: „Situaci nám zkomplikoval před námi jedoucí Mikkelsen, který měl technický problém a když jsme jej dojížděli, prášilo se od jeho vozu tak, že nebylo téměř nic vidět. To nám zkomplikovalo situaci a já trochu znervózněl. Svou chybou jsem vše zbytečně pokazil, nezbývá než zvednout hlavu do dalších závodů. Omlouvám se celému týmu za zmařenou práci na celé rally a věřím, že příště budeme úspěšnější.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.