V rámci přípravy na světovou Finskou rally absolvoval Martin Prokop šotolinovou Rally Estonia. Z Pobaltí se vrátil nadšený místními tratěmi i atmosférou soutěže a přesvědčený, že na Finskou rally je Czech Ford National Team dobře připraven.
Na startu Rally Estonia se sešla silná konkurence v čele s bývalým továrním jezdcem Fordu a Peugeotu Markko Märtinem, který se na domácí půdě představil za volantem Fordu Focus WRC. Pro Martina Prokopa však mělo větší výpovědní hodnotu srovnání s dalším bývalým účastníkem mistrovství světa v rally Tonim Gardemeisterem. Ten totiž v okolí hostitelského města Otepää řídil stejný vůz jako český jezdec, tedy Ford Fiesta S2000.Rychlostní průměry estonských měřených úseků se pohybovaly mezi 106 a 126 km/h a Martin Prokop s Janem Tománkem na nich drželi až do páté rychlostní zkoušky čtvrté místo průběžného pořadí před pátým Tonim Gardemeisterem. Po šesté rychlostní zkoušce však inkasovali časovou penalizaci ve výši 1:20 minuty po pozdním příjezdu do časové kontroly kvůli opravě závady na elektrice jejich Fordu Fiesta S2000. Nebýt penalizace Martin Prokop se mohl utkat s Tonim Gardemeisterem o třetí místo v cíli Rally Estonia. S časovou penalizací na kontě dosáhl český jezdec na pátou příčku. Prioritou při startu v estonské soutěži však nebyl výsledek v cíli, ale všestranná příprava na Finskou rally, která posádku Czech Ford National Teamu čeká na přelomu července a srpna v rámci světového šampionátu rally.Martin Prokop: „Estonská rally pro mě byla úžasným tréninkem na Finsko. Šlo nám hlavně o to, abychom si zase zvykli na vysoké rychlosti. Objevili jsme určité rezervy v rozpisu – v tak vysokých rychlostech bylo potřeba někde něco přidat a jinde zase ubrat. Párkrát jsme byli ve vysoké rychlosti mimo trať, což vyplývalo právě z nedostatků v rozpisu. Ale v Estonsku nečíhá podél tratí tolik nástrah jako ve Finsku, kde je spousta stromů a skal. Tam bychom za podobné výlety draze zaplatili.Ze sportovního hlediska nás samozřejmě trošku může mrzet výsledek. Kvůli opravě závady na elektrice jsme v sobotu přijeli do časové kontroly o osm minut později, takže jsme inkasovali osmdesátisekundovou penalizaci. Nebýt toho, mohli jsme se poprat o třetí místo. Skvělé pro nás bylo srovnání s Tonim Gardemeisterem, který jel opravdu naplno a nemohl se smířit s tím, že nás na rychlostních zkouškách neporážel. Proti domácím jezdcům s ‚enky‘ se moc jet nedalo, protože oni používají speciální pneumatiky určené přímo na zdejší tratě, zatímco my jsme jeli ‚univerzály‘, které se používají v mistrovství světa. Přesto jsme po všech stránkách spokojení. Přibrzdila nás sice závada a následná oprava, ale pro nás bylo určitě lepší, že se problém objevil v Estonsku a ne až ve Finsku. Myslím, že jsme na další soutěž mistrovství světa výborně připravení a že ve Finsku vše zúročíme.Rally Estonia byla nádherná soutěž a naše očekávání splnila na víc než sto procent. Bylo strašně znát, že Urmo Aava [bývalý jezdec v MS rally a hlavní pořadatel podniku] naprosto zúročil veškeré své zkušenosti a dělal, co mohl, aby připravil opravdu špičkovou soutěž. Byla to jedna z nejlepších soutěží, jaké jsem kdy jel. Z Estonska jsem úplně nadšený. Ze země, soutěže i lidí, kterých se u tratí sešlo stejně a možná i víc než na Barumce. Fanoušci vytvořili opravdu fantastickou atmosféru. Moc rád se budu do Estonska na tuto soutěž vracet.“Rally Estonia je největší estonskou automobilovou soutěží. Jejím centrem soutěže je lyžařské středisko Otepää ležící v horách 225 kilometrů jihovýchodně od estonského hlavního města Tallinnu.Prioritou úřadujícího juniorského mistra světa Martina Prokopa a jeho navigátora Jana Tománka jsou letos starty v rámci mistrovství světa v rally. Czech Ford National Team je přihlášen do šampionátu vozů kategorie Super 2000 (S-WRC). V polovině sezony patří Martinu Prokopovi čtvrtá příčka v hodnocení jezdců, v hodnocení týmů figuruje česká stáj na třetím místě.Dalším startem Czech Ford National Teamu bude Finská rally v termínu 29. – 31. července 2010.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.