Mediaracing Mistrovství Slovenska v rally dnes pokračovalo čtvrtým podnikem, byla jím rally Lubeník. Po více jak 90 kilometrech rozložených do osmi rychlostních zkoušek přejel cílovou rampu jako vítěz Jožka Béreš ml. se speciálem Škoda Fabia S2000.
Kompletní fotogalerie ZDE
Mladší z rodiny Bérešů zvítězil v pěti rychlostních zkouškách před dalším jezdcem s mladoboleslavským speciálem, Grzegorzem Grzybem, který, i když vyhrál jen jednu rychlostní zkoušku, stačily mu vyrovnané časy na celkové druhé místo. Napomohlo mu k tomu také odstoupení Igora Drotára s Fabií WRC, který se se soutěží rozloučil na startu pátého měřeného úseku pro technickou závadu. Na druhého Grzyba se také snažil dotáhnout Jaroslav Melichárek. Pilot Mitsubishi Lancer WRC 05 měl však pomalejší začátek a tak mu i dva nejrychlejší časy v RZ a dvě druhá místa stačily „jen“ na bronzový stupeň.Na čtvrté „bramborové“ pozici dokončil soutěž Karel Trněný s Fabií WRC, jeden ze dvou českých zástupců na startu soutěže. Tím druhým byl Jarek Orsák, který však ze soutěže odstoupil v sedmém měřeném úseku právě ze čtvrté příčky. Za zmínku ještě stojí odstoupení nedávného účastníka naší bohemky Rzeznika před startem soutěže. Dalším podnikem Mediaracing Mistrovství Slovenska v rally bude začátkem srpna polská soutěž Rajd Rzeszowski.
Výsledky II. Rally Lubeník
1. Béreš ml. - Muller Škoda Fabia S2000 45:31,0
2. Grzyb - Zawada Škoda Fabia S2000 +19,1
3. Melichárek - Lasevič Mitsubishi Lanncer WRC 05 +27,7
4. Trněný - Pritzl Škoda Fabia WRC +55,6
5. Lapdavský - Lapdavský Peugeot 207 S2000 +3:06,4
6. Koňuch - Porubčan Suzuki Ignis S1600 +5:36,5
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?