Mediaracing Mistrovství Slovenska v rally dnes pokračovalo čtvrtým podnikem, byla jím rally Lubeník. Po více jak 90 kilometrech rozložených do osmi rychlostních zkoušek přejel cílovou rampu jako vítěz Jožka Béreš ml. se speciálem Škoda Fabia S2000.
Kompletní fotogalerie ZDE
Mladší z rodiny Bérešů zvítězil v pěti rychlostních zkouškách před dalším jezdcem s mladoboleslavským speciálem, Grzegorzem Grzybem, který, i když vyhrál jen jednu rychlostní zkoušku, stačily mu vyrovnané časy na celkové druhé místo. Napomohlo mu k tomu také odstoupení Igora Drotára s Fabií WRC, který se se soutěží rozloučil na startu pátého měřeného úseku pro technickou závadu. Na druhého Grzyba se také snažil dotáhnout Jaroslav Melichárek. Pilot Mitsubishi Lancer WRC 05 měl však pomalejší začátek a tak mu i dva nejrychlejší časy v RZ a dvě druhá místa stačily „jen“ na bronzový stupeň.Na čtvrté „bramborové“ pozici dokončil soutěž Karel Trněný s Fabií WRC, jeden ze dvou českých zástupců na startu soutěže. Tím druhým byl Jarek Orsák, který však ze soutěže odstoupil v sedmém měřeném úseku právě ze čtvrté příčky. Za zmínku ještě stojí odstoupení nedávného účastníka naší bohemky Rzeznika před startem soutěže. Dalším podnikem Mediaracing Mistrovství Slovenska v rally bude začátkem srpna polská soutěž Rajd Rzeszowski.
Výsledky II. Rally Lubeník
1. Béreš ml. - Muller Škoda Fabia S2000 45:31,0
2. Grzyb - Zawada Škoda Fabia S2000 +19,1
3. Melichárek - Lasevič Mitsubishi Lanncer WRC 05 +27,7
4. Trněný - Pritzl Škoda Fabia WRC +55,6
5. Lapdavský - Lapdavský Peugeot 207 S2000 +3:06,4
6. Koňuch - Porubčan Suzuki Ignis S1600 +5:36,5
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?