Mediaracing Mistrovství Slovenska v rally dnes pokračovalo čtvrtým podnikem, byla jím rally Lubeník. Po více jak 90 kilometrech rozložených do osmi rychlostních zkoušek přejel cílovou rampu jako vítěz Jožka Béreš ml. se speciálem Škoda Fabia S2000.
Kompletní fotogalerie ZDE
Mladší z rodiny Bérešů zvítězil v pěti rychlostních zkouškách před dalším jezdcem s mladoboleslavským speciálem, Grzegorzem Grzybem, který, i když vyhrál jen jednu rychlostní zkoušku, stačily mu vyrovnané časy na celkové druhé místo. Napomohlo mu k tomu také odstoupení Igora Drotára s Fabií WRC, který se se soutěží rozloučil na startu pátého měřeného úseku pro technickou závadu. Na druhého Grzyba se také snažil dotáhnout Jaroslav Melichárek. Pilot Mitsubishi Lancer WRC 05 měl však pomalejší začátek a tak mu i dva nejrychlejší časy v RZ a dvě druhá místa stačily „jen“ na bronzový stupeň.Na čtvrté „bramborové“ pozici dokončil soutěž Karel Trněný s Fabií WRC, jeden ze dvou českých zástupců na startu soutěže. Tím druhým byl Jarek Orsák, který však ze soutěže odstoupil v sedmém měřeném úseku právě ze čtvrté příčky. Za zmínku ještě stojí odstoupení nedávného účastníka naší bohemky Rzeznika před startem soutěže. Dalším podnikem Mediaracing Mistrovství Slovenska v rally bude začátkem srpna polská soutěž Rajd Rzeszowski.
Výsledky II. Rally Lubeník
1. Béreš ml. - Muller Škoda Fabia S2000 45:31,0
2. Grzyb - Zawada Škoda Fabia S2000 +19,1
3. Melichárek - Lasevič Mitsubishi Lanncer WRC 05 +27,7
4. Trněný - Pritzl Škoda Fabia WRC +55,6
5. Lapdavský - Lapdavský Peugeot 207 S2000 +3:06,4
6. Koňuch - Porubčan Suzuki Ignis S1600 +5:36,5
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?