Ford poprvé vyzkoušel nový motor o objemu 1,6l s turbem ve Fiestě WRC. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson poodhalil další detaily.
Když Malcom Wilson mluví o jeho “novém dítěti“, tak v obličeji úplně září. Pro Ford jeho M-Sport vyvíjí novou Fiestu World Rally Car, která od roku 2011 nahradí stávající Fosusy specifikace WRC. „Jedem podle plánu. Jednotné turbodmychadlo od FIA už je k dostání a my ho tak už můžeme testovat. Je to to samé, které používá i Citroën. Turbo je jediná shodná část, kterou budeme muset používat,“ řekl Malcolm včera večer. Testovací tým by s vozem měl mít najeto už 1200 km na asfaltu a 1000 km na šotolině. Ještě se však stále nejedná o konečnou specifikaci auta. Největší část testovacích jízd s vozem odjezdil Matthew Wilson a P.G. Andersson.
„Ještě přesně nevíme, jak moc velký je rozdíl v porovnání s aktuálními vozy S2000, ale vycházíme z toho, že časy odpovídají aktuálním vozům WRC. Musíme vycházet z toho, že využíváme stejný přenos síly na kola jako aktuální S2000 a momentálně je tato síla dostatečná,“ říká šéf M-Sportu.I přes zavedení Fiesty WRC chce M-Sport dále pracovat i na Fiestě S2000. „Budeme auto v aktuální specifikaci dále prodávat. Budou tedy existovat dvě verze Fiesty. Jedna s motorem 2,0l a jedna s motorem 1,6l s turbem. Nebude žádné Super2000 s motorem 1,6l s turbem, mezi těmito dvěma auty nebudou rozdíly.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?