Citroen Racing oficiálně představil svůj nový produkt. Nový Citroen DS3 R3 se neleskne jen silným turbomotorem, ale také dalšími technickými zajímavostmi.
Vedle svého učinkovámí v šampionátu WRC s typem C4 WRC a pro juniory určeného úspěšného C2 R2 přichází tato francouzská značka na trh s novým modelem - Citroen DS3 R3, který představuje vůz odpovídajícím nové třídě R3T.
Čtyřválcový motor THP (vysokotlaký turbomotor) s objemem 1,6 l dosahuje s běžným palivem výkonu až 210 k a kroutícího momentu 350 Nm. Poloautomatická šestistupňová sekvenční převodovka je ovládána řadící pákou umístěnou na volantu, což je v této třídě novinka.
Foto: Citroen Sport
Po více než 10 000 testovacích kilometrech přijímá Citroen od zákazníků objednávky. První DS3 R3 by měl být dodána už na podzim, pro příští rok se plánuje prodej asi 20 až 30 kitů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?