Citroen Racing oficiálně představil svůj nový produkt. Nový Citroen DS3 R3 se neleskne jen silným turbomotorem, ale také dalšími technickými zajímavostmi.
Vedle svého učinkovámí v šampionátu WRC s typem C4 WRC a pro juniory určeného úspěšného C2 R2 přichází tato francouzská značka na trh s novým modelem - Citroen DS3 R3, který představuje vůz odpovídajícím nové třídě R3T.
Čtyřválcový motor THP (vysokotlaký turbomotor) s objemem 1,6 l dosahuje s běžným palivem výkonu až 210 k a kroutícího momentu 350 Nm. Poloautomatická šestistupňová sekvenční převodovka je ovládána řadící pákou umístěnou na volantu, což je v této třídě novinka.
Foto: Citroen Sport
Po více než 10 000 testovacích kilometrech přijímá Citroen od zákazníků objednávky. První DS3 R3 by měl být dodána už na podzim, pro příští rok se plánuje prodej asi 20 až 30 kitů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.