Čtvrtým dílem pokračoval tento pátek a sobotu italský rallyový šampionát - C. I. R. Po asfaltové Rally del Salento byla na programu šotolinová Rally di San Marino. Na startu nechyběl ani Jan Kopecký, který tak díky kolizi termínů přišel o domácí „Bohemku“.
Při pohledu do startovní listiny opět nechyběl nikdo z domácí špičky. Do továrních Abarthů usedli Basso a Rossetti, „dvěstěsedmičku“ sedlal Paolo Andreucci, Fiestu S2000 osedlal Umberto Scandola. K výčtu nejžhavějších favoritů je třeba započítat i našeho Honzu Kopeckého s Fabií, který tak dal přednost startu v Itálii před Rally Bohemia. Za zmínku stojí vedle dalších kvalitních posádek i start předního jezdce šampionátu Středního východu, Yazeeda Al Rajhia na Peugeotu 207 S2000.
Nejyrychlejší posádky; zdroj: YouTube.com
Páteční etapa se skládala z odpoledního a večerního průjezdu bezmála dvacetikilometrovou RZ Sestino. Při prvním průjezdu byl sice nejrychlejší Andreucci, ale díky startovním číslům vyrážel na trať až jako pátý, tedy těsně za Al Rajhim, který jej poněkud brzdil (zajel až dvacátý šestý čas se ztrátou 1:19,1 min!). Domácí borec to vyřešil po svém – záměrně si nechal dát 10 s penalizace a při druhém průjezdu startoval o minutu později. Druhý průjezd vyhrál Piero Longhi, druhý čas zajel Chentre, třetí Basso. Po první etapě se ustáli tedy pořadí Basso, Rossetti, Chentre, Andreucci. Velmi zvolna začal Kopecký. Zajel jedenáctý a sedmý čas, po první etapě tak byla jeho Fabie až na osmém místě.
Highlights ze shakedownu; zdroj: YouTube.com
První sobotní sekce patřila jednoznačně Andreuccimu. Vyhrál hned první RZ 3 a v průběžném pořadí přeskočil jak Bassa, tak i Rossettiho a díky odstoupení Chentreho se dostal do vedení. „Ucci“ vyhrál i následující RZ 4 a po dopolední sekci mu patřil náskok 7,5 s na Rossettiho. K lepším výsledkům se však rozjel již i Kopecký. Na RZ 3 zajel druhý čas, RZ 4 sice tak dobrá pro něj nebyla, ale poslední RZ této sekce, 13,6 km dlouhou RZ Monte Fumo, vyhrál. Poskočil tedy na průběžný bronz s náskokem 10 s na Bassa, ztráta 31,5 s na Andreucciho ve vedení však byla velká.
1. etapa; zdroj: YouTube.com
Druhá sekce dne žádné velké boje na trati nepřenesla. Svoje vedení si tvrdil výhrami na RZ 7 a 9 a dvěma druhými místy s minimálními ztrátami Andreucci. Na prvních dvou místech v jednotlivých RZ se s Andreuccim střídali Scandola, Basso a Arminen. Velmi konzistentně však jel Kopecký: tři třetí časy a jeden druhý a to se mu vyplatilo. S velkou ztrátou na vedení nemělo smysl riskovat, do karet mu však hrála smůla soupeřů. Prvním z nich byl Rossetti. Na RZ 8 zaznamenat defekt, dvacátý třetí čas a přičetl asi ztrátu 36,7 s. Kopecký byl rázem druhý. Další defekty zaznamenali i Scandola (+ 1 min.) a Travaglia (+3 min.). Hned měl Kopecký za zády trochu volněji.
Záběry z 2. etapy; zdroj: YouTube.com
Soutěž uzavřeli odpolední třetí průjezdy zkouškami Piobbico, Apecchio a Monte Fumo. A všechny RZ nabídly pohled na velmi vyrovnané sportovní výkony, i když pořadí na pěti prvních místech průběžného pořadí se neměnilo. RZ 10 vyhrál Basso, pouze 0,2 s na něj ztratil Andreucci, RZ 11 naopak Andreucci vyhrál s náskokem velmi hubených 0,3 s na Arminena, 1,9 s na Rossettiho a 2,3 s na Kopeckého. Soutěž uzavřel svým druhým vítězstvím v RZ Kopecký, Rossettimu však nadělil pouze 0,8 s. Tak se jezdí v Itálii…
Konečné výsledky 38° Rally di San Marino:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 2:06:07,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +42,1 3. Rossetti L. - Chiarcossi M. Abarth Grande Punto S2000 +50,4 4. Basso G. - Dotta M. Abarth Grande Punto S2000 +57,1 5. Scandola U. - D´Amore G. Ford Fiesta S2000 +1:20,8 6. Colombini D. - Ercolani L. Peugeot 207 S2000 +3:12,9 7. "Dedo" - Daddoveri M. Peugeot 207 S2000 +3:56,8 8. Travaglia R. - Granai L. Peugeot 207 S2000 +4:27,0 9. Baldacci L. - Biordi A. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:51,6 11. Al Rajhi Y. - Baumel M. Peugeot 207 S2000 +5:27,0
Vyhrané RZ: Andreucci 6, Kopecký 2, Arminen 1, Basso 1, Longhi 1, Scandola 1
Průběžné hodnocení mistrovství Itálie (po 4. z 8 podniků): 1. Andreucci (Peugeot) 30 bodů, 2. Rossetti (Abarth) 29, 3. Basso (Abarth) 23, 4. Kopecký (Škoda) 19, 5. Travaglia (Peugeot) 14, 6. Scandola (Ford) 12
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.