Čtvrtým dílem pokračoval tento pátek a sobotu italský rallyový šampionát - C. I. R. Po asfaltové Rally del Salento byla na programu šotolinová Rally di San Marino. Na startu nechyběl ani Jan Kopecký, který tak díky kolizi termínů přišel o domácí „Bohemku“.
Při pohledu do startovní listiny opět nechyběl nikdo z domácí špičky. Do továrních Abarthů usedli Basso a Rossetti, „dvěstěsedmičku“ sedlal Paolo Andreucci, Fiestu S2000 osedlal Umberto Scandola. K výčtu nejžhavějších favoritů je třeba započítat i našeho Honzu Kopeckého s Fabií, který tak dal přednost startu v Itálii před Rally Bohemia. Za zmínku stojí vedle dalších kvalitních posádek i start předního jezdce šampionátu Středního východu, Yazeeda Al Rajhia na Peugeotu 207 S2000.
Nejyrychlejší posádky; zdroj: YouTube.com
Páteční etapa se skládala z odpoledního a večerního průjezdu bezmála dvacetikilometrovou RZ Sestino. Při prvním průjezdu byl sice nejrychlejší Andreucci, ale díky startovním číslům vyrážel na trať až jako pátý, tedy těsně za Al Rajhim, který jej poněkud brzdil (zajel až dvacátý šestý čas se ztrátou 1:19,1 min!). Domácí borec to vyřešil po svém – záměrně si nechal dát 10 s penalizace a při druhém průjezdu startoval o minutu později. Druhý průjezd vyhrál Piero Longhi, druhý čas zajel Chentre, třetí Basso. Po první etapě se ustáli tedy pořadí Basso, Rossetti, Chentre, Andreucci. Velmi zvolna začal Kopecký. Zajel jedenáctý a sedmý čas, po první etapě tak byla jeho Fabie až na osmém místě.
První sobotní sekce patřila jednoznačně Andreuccimu. Vyhrál hned první RZ 3 a v průběžném pořadí přeskočil jak Bassa, tak i Rossettiho a díky odstoupení Chentreho se dostal do vedení. „Ucci“ vyhrál i následující RZ 4 a po dopolední sekci mu patřil náskok 7,5 s na Rossettiho. K lepším výsledkům se však rozjel již i Kopecký. Na RZ 3 zajel druhý čas, RZ 4 sice tak dobrá pro něj nebyla, ale poslední RZ této sekce, 13,6 km dlouhou RZ Monte Fumo, vyhrál. Poskočil tedy na průběžný bronz s náskokem 10 s na Bassa, ztráta 31,5 s na Andreucciho ve vedení však byla velká.
1. etapa; zdroj: YouTube.com
Druhá sekce dne žádné velké boje na trati nepřenesla. Svoje vedení si tvrdil výhrami na RZ 7 a 9 a dvěma druhými místy s minimálními ztrátami Andreucci. Na prvních dvou místech v jednotlivých RZ se s Andreuccim střídali Scandola, Basso a Arminen. Velmi konzistentně však jel Kopecký: tři třetí časy a jeden druhý a to se mu vyplatilo. S velkou ztrátou na vedení nemělo smysl riskovat, do karet mu však hrála smůla soupeřů. Prvním z nich byl Rossetti. Na RZ 8 zaznamenat defekt, dvacátý třetí čas a přičetl asi ztrátu 36,7 s. Kopecký byl rázem druhý. Další defekty zaznamenali i Scandola (+ 1 min.) a Travaglia (+3 min.). Hned měl Kopecký za zády trochu volněji.
Záběry z 2. etapy; zdroj: YouTube.com
Soutěž uzavřeli odpolední třetí průjezdy zkouškami Piobbico, Apecchio a Monte Fumo. A všechny RZ nabídly pohled na velmi vyrovnané sportovní výkony, i když pořadí na pěti prvních místech průběžného pořadí se neměnilo. RZ 10 vyhrál Basso, pouze 0,2 s na něj ztratil Andreucci, RZ 11 naopak Andreucci vyhrál s náskokem velmi hubených 0,3 s na Arminena, 1,9 s na Rossettiho a 2,3 s na Kopeckého. Soutěž uzavřel svým druhým vítězstvím v RZ Kopecký, Rossettimu však nadělil pouze 0,8 s. Tak se jezdí v Itálii…
Konečné výsledky 38° Rally di San Marino:
Pořadí
Vyhrané RZ: Andreucci 6, Kopecký 2, Arminen 1, Basso 1, Longhi 1, Scandola 1
Průběžné hodnocení mistrovství Itálie (po 4. z 8 podniků): 1. Andreucci (Peugeot) 30 bodů, 2. Rossetti (Abarth) 29, 3. Basso (Abarth) 23, 4. Kopecký (Škoda) 19, 5. Travaglia (Peugeot) 14, 6. Scandola (Ford) 12
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.