Čtvrtým dílem pokračoval tento pátek a sobotu italský rallyový šampionát - C. I. R. Po asfaltové Rally del Salento byla na programu šotolinová Rally di San Marino. Na startu nechyběl ani Jan Kopecký, který tak díky kolizi termínů přišel o domácí „Bohemku“.
Při pohledu do startovní listiny opět nechyběl nikdo z domácí špičky. Do továrních Abarthů usedli Basso a Rossetti, „dvěstěsedmičku“ sedlal Paolo Andreucci, Fiestu S2000 osedlal Umberto Scandola. K výčtu nejžhavějších favoritů je třeba započítat i našeho Honzu Kopeckého s Fabií, který tak dal přednost startu v Itálii před Rally Bohemia. Za zmínku stojí vedle dalších kvalitních posádek i start předního jezdce šampionátu Středního východu, Yazeeda Al Rajhia na Peugeotu 207 S2000.
Nejyrychlejší posádky; zdroj: YouTube.com
Páteční etapa se skládala z odpoledního a večerního průjezdu bezmála dvacetikilometrovou RZ Sestino. Při prvním průjezdu byl sice nejrychlejší Andreucci, ale díky startovním číslům vyrážel na trať až jako pátý, tedy těsně za Al Rajhim, který jej poněkud brzdil (zajel až dvacátý šestý čas se ztrátou 1:19,1 min!). Domácí borec to vyřešil po svém – záměrně si nechal dát 10 s penalizace a při druhém průjezdu startoval o minutu později. Druhý průjezd vyhrál Piero Longhi, druhý čas zajel Chentre, třetí Basso. Po první etapě se ustáli tedy pořadí Basso, Rossetti, Chentre, Andreucci. Velmi zvolna začal Kopecký. Zajel jedenáctý a sedmý čas, po první etapě tak byla jeho Fabie až na osmém místě.
Highlights ze shakedownu; zdroj: YouTube.com
První sobotní sekce patřila jednoznačně Andreuccimu. Vyhrál hned první RZ 3 a v průběžném pořadí přeskočil jak Bassa, tak i Rossettiho a díky odstoupení Chentreho se dostal do vedení. „Ucci“ vyhrál i následující RZ 4 a po dopolední sekci mu patřil náskok 7,5 s na Rossettiho. K lepším výsledkům se však rozjel již i Kopecký. Na RZ 3 zajel druhý čas, RZ 4 sice tak dobrá pro něj nebyla, ale poslední RZ této sekce, 13,6 km dlouhou RZ Monte Fumo, vyhrál. Poskočil tedy na průběžný bronz s náskokem 10 s na Bassa, ztráta 31,5 s na Andreucciho ve vedení však byla velká.
1. etapa; zdroj: YouTube.com
Druhá sekce dne žádné velké boje na trati nepřenesla. Svoje vedení si tvrdil výhrami na RZ 7 a 9 a dvěma druhými místy s minimálními ztrátami Andreucci. Na prvních dvou místech v jednotlivých RZ se s Andreuccim střídali Scandola, Basso a Arminen. Velmi konzistentně však jel Kopecký: tři třetí časy a jeden druhý a to se mu vyplatilo. S velkou ztrátou na vedení nemělo smysl riskovat, do karet mu však hrála smůla soupeřů. Prvním z nich byl Rossetti. Na RZ 8 zaznamenat defekt, dvacátý třetí čas a přičetl asi ztrátu 36,7 s. Kopecký byl rázem druhý. Další defekty zaznamenali i Scandola (+ 1 min.) a Travaglia (+3 min.). Hned měl Kopecký za zády trochu volněji.
Záběry z 2. etapy; zdroj: YouTube.com
Soutěž uzavřeli odpolední třetí průjezdy zkouškami Piobbico, Apecchio a Monte Fumo. A všechny RZ nabídly pohled na velmi vyrovnané sportovní výkony, i když pořadí na pěti prvních místech průběžného pořadí se neměnilo. RZ 10 vyhrál Basso, pouze 0,2 s na něj ztratil Andreucci, RZ 11 naopak Andreucci vyhrál s náskokem velmi hubených 0,3 s na Arminena, 1,9 s na Rossettiho a 2,3 s na Kopeckého. Soutěž uzavřel svým druhým vítězstvím v RZ Kopecký, Rossettimu však nadělil pouze 0,8 s. Tak se jezdí v Itálii…
Konečné výsledky 38° Rally di San Marino:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 2:06:07,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +42,1 3. Rossetti L. - Chiarcossi M. Abarth Grande Punto S2000 +50,4 4. Basso G. - Dotta M. Abarth Grande Punto S2000 +57,1 5. Scandola U. - D´Amore G. Ford Fiesta S2000 +1:20,8 6. Colombini D. - Ercolani L. Peugeot 207 S2000 +3:12,9 7. "Dedo" - Daddoveri M. Peugeot 207 S2000 +3:56,8 8. Travaglia R. - Granai L. Peugeot 207 S2000 +4:27,0 9. Baldacci L. - Biordi A. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:51,6 11. Al Rajhi Y. - Baumel M. Peugeot 207 S2000 +5:27,0
Vyhrané RZ: Andreucci 6, Kopecký 2, Arminen 1, Basso 1, Longhi 1, Scandola 1
Průběžné hodnocení mistrovství Itálie (po 4. z 8 podniků): 1. Andreucci (Peugeot) 30 bodů, 2. Rossetti (Abarth) 29, 3. Basso (Abarth) 23, 4. Kopecký (Škoda) 19, 5. Travaglia (Peugeot) 14, 6. Scandola (Ford) 12
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?