Úřadující šampión IRC, Kris Meeke, se nehodlá i přes několik letošních nehod smířit s prohrou v šampionátu. Obrovskou smůlu, která letos Ira provází, by chtěl prolomit už na dalším podniku IRC, kterým bude Sata Rallye Açores.
Jezdec týmu Peugeot UK je momentálně v šampionátu na pátém místě, 27 bodů za vedoucím Hänninenem. Nehoda na nedávno skončené Geko Ypres Rally znamenala letos už třetí nedokončení soutěže. „Obhajoba titulu se stává stále víc složitá. Možná, že budeme muset změnit náš přístup, s jakým nastupujeme do soutěží šampionátu IRC. Prostě nemůžeme jezdit v každé rally a každé zatáčce až na hraně samotného rizika. Ale Azory jsou úplně jiná soutěž, než byla Ypres. Doufám, že se mi zde bude dařit,“ říká Meeke.Společně se svým navigátorem, Paulem Naglem, dokázal Meeke na Azorech vyhrát hned při svém prvním startu, tedy vloni. Tehdy ho vítězství na této soutěži dostalo do čela hodnocení IRC, kde už setrval po zbytek roku 2009.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?