Toni Gardemeister se vrací do MS v automobilových soutěží. Dějištěm jeho návratu bude jeho domácí Finská rally, ve které bude létající Fin společně se svým spolujezdcem, Tapio Suominenem, pilotovat Ford Fiesta S2000 týmu A-Style.
„Už hodně dlouho jsem se snažil o zajištění startu na Rally Finland v této sezoně. Budu se snažit zajet dobrý výsledek, což by mi pomohlo v mých budoucích plánech. Chci udržet svoje jméno v popředí světové rally a ukázat, že jsem volným jezdcem na trhu pro rok 2011,“ popisuje své plány Fin.
Gardemeister má zkušenosti s vozy S2000 díky pár startům s Fiatem
Dva týdny před rally ve Finsku se Gardemeister postaví se stejným vozem na start estonské Mad-Croc Rally. „V dnešní ekonomické situaci je velmi složité sehnat sponzory a partnery, kteří dokáží sehnat rozpočet na tyto dvě soutěže. Ještě před Mad-Croc Rally Estonia na mne čeká 20-30km test. Soutěž v Estonsku je se svými 180 ostrými kilometry velmi dobrou příležitostí pro trénink před Finskem. Navíc tratě na jihu Estonska jsou velmi podobné těm finským.“
Toni letos na trati Rally Monte Carlo
„Také proto jsem se rozhodl i v Estonsku použít stejné pneumatiky, jako se používají ve světovém šampionátu. Chci si zde nastavit vůz pro Finsko. Mým cílem je na obou soutěžích boj o vítězství ve skupině S2000,“ zakončuje bývalý tovární jezdec Seatu, Škody, Fordu a Suzuki v MS.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?