Bývalý tovární jezdec Peugeotu, Fordu a Subaru, Markko Märtin, popřel, že by jeho start na rally v Estonsku znamenal návrat do WRC.
34letý Märtin se zúčastní Mad-Croc Rally Estonia, která se jede od 16. do 18. června. Pojede s Fordem Focus RS WRC, tedy s vozem, se kterým dosáhl svých pěti vítězství ve WRC. Jen připomeňme, že se Estonec z WRC stáhl poté, co měl v roce 2005 v Británii vážnou nehodu, při které zemřel jeho spolujezdec, Michael Park.Märtin od té doby odjel nějaké soutěže v roce 2006 a Bettegův Rallysprint v roce 2008. Ve WRC se angažoval spíše v pozadí, když byl dlouholetým mentorem mladého Estonce, Otta Tanaka, ten se účastní projektu Pirelli star drivers. Radil také nováčkovi ve WRC, Kenu Blockovi, a také se zúčastnil několika testů pro Ford. Ale podle toho, co řekl pro wrc.com, tak jeho start neznamená, že by chtěl v budoucnu ve WRC opět závodit. „Nemám žádné plány pro návrat do WRC. Chtěl jsem jen využít příležitosti řídit WRC auto na zkouškách, které patří mezi moje nejoblíbenější. Závod se bude odehrávat na jihu země na zkouškách, které jsou hodně podobné. Jsou rychlé a s hodně skoky, jsem si jistý, že to bude
Na Sardinii v roce 2005
„Je dobré, že tak malá země, jako Estonsko, může hostit soutěž seriálu Word Championship, ale ta rally a ty RZty jsou světová třída. Ott tento rok ve WRC odvádí dobrou práci a já jsem hrdý na to, že mu můžu pomáhat, jak jen mohu,“ dodává Märtin.Bývalý jezdec Citroën Junior Teamu, Urmo Aava, je jedním z organizátorů Mad-Croc Rally Estonia a doufá, že účast Märtina soutěž zviditelní. „Je jedním z nejlepších jezdců na světě. My jsme rádi, že ho můžeme vidět v Estonsku opět závodit. To, že ho máme na startu, definitivně pomůže našemu snažení dostat Estonsko na rallyovou mapu.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?