Bývalý tovární jezdec Peugeotu, Fordu a Subaru, Markko Märtin, popřel, že by jeho start na rally v Estonsku znamenal návrat do WRC.
34letý Märtin se zúčastní Mad-Croc Rally Estonia, která se jede od 16. do 18. června. Pojede s Fordem Focus RS WRC, tedy s vozem, se kterým dosáhl svých pěti vítězství ve WRC. Jen připomeňme, že se Estonec z WRC stáhl poté, co měl v roce 2005 v Británii vážnou nehodu, při které zemřel jeho spolujezdec, Michael Park.Märtin od té doby odjel nějaké soutěže v roce 2006 a Bettegův Rallysprint v roce 2008. Ve WRC se angažoval spíše v pozadí, když byl dlouholetým mentorem mladého Estonce, Otta Tanaka, ten se účastní projektu Pirelli star drivers. Radil také nováčkovi ve WRC, Kenu Blockovi, a také se zúčastnil několika testů pro Ford. Ale podle toho, co řekl pro wrc.com, tak jeho start neznamená, že by chtěl v budoucnu ve WRC opět závodit. „Nemám žádné plány pro návrat do WRC. Chtěl jsem jen využít příležitosti řídit WRC auto na zkouškách, které patří mezi moje nejoblíbenější. Závod se bude odehrávat na jihu země na zkouškách, které jsou hodně podobné. Jsou rychlé a s hodně skoky, jsem si jistý, že to bude
Na Sardinii v roce 2005
„Je dobré, že tak malá země, jako Estonsko, může hostit soutěž seriálu Word Championship, ale ta rally a ty RZty jsou světová třída. Ott tento rok ve WRC odvádí dobrou práci a já jsem hrdý na to, že mu můžu pomáhat, jak jen mohu,“ dodává Märtin.Bývalý jezdec Citroën Junior Teamu, Urmo Aava, je jedním z organizátorů Mad-Croc Rally Estonia a doufá, že účast Märtina soutěž zviditelní. „Je jedním z nejlepších jezdců na světě. My jsme rádi, že ho můžeme vidět v Estonsku opět závodit. To, že ho máme na startu, definitivně pomůže našemu snažení dostat Estonsko na rallyovou mapu.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?