Bývalý tovární jezdec Peugeotu, Fordu a Subaru, Markko Märtin, popřel, že by jeho start na rally v Estonsku znamenal návrat do WRC.
34letý Märtin se zúčastní Mad-Croc Rally Estonia, která se jede od 16. do 18. června. Pojede s Fordem Focus RS WRC, tedy s vozem, se kterým dosáhl svých pěti vítězství ve WRC. Jen připomeňme, že se Estonec z WRC stáhl poté, co měl v roce 2005 v Británii vážnou nehodu, při které zemřel jeho spolujezdec, Michael Park.Märtin od té doby odjel nějaké soutěže v roce 2006 a Bettegův Rallysprint v roce 2008. Ve WRC se angažoval spíše v pozadí, když byl dlouholetým mentorem mladého Estonce, Otta Tanaka, ten se účastní projektu Pirelli star drivers. Radil také nováčkovi ve WRC, Kenu Blockovi, a také se zúčastnil několika testů pro Ford. Ale podle toho, co řekl pro wrc.com, tak jeho start neznamená, že by chtěl v budoucnu ve WRC opět závodit. „Nemám žádné plány pro návrat do WRC. Chtěl jsem jen využít příležitosti řídit WRC auto na zkouškách, které patří mezi moje nejoblíbenější. Závod se bude odehrávat na jihu země na zkouškách, které jsou hodně podobné. Jsou rychlé a s hodně skoky, jsem si jistý, že to bude
Na Sardinii v roce 2005
„Je dobré, že tak malá země, jako Estonsko, může hostit soutěž seriálu Word Championship, ale ta rally a ty RZty jsou světová třída. Ott tento rok ve WRC odvádí dobrou práci a já jsem hrdý na to, že mu můžu pomáhat, jak jen mohu,“ dodává Märtin.Bývalý jezdec Citroën Junior Teamu, Urmo Aava, je jedním z organizátorů Mad-Croc Rally Estonia a doufá, že účast Märtina soutěž zviditelní. „Je jedním z nejlepších jezdců na světě. My jsme rádi, že ho můžeme vidět v Estonsku opět závodit. To, že ho máme na startu, definitivně pomůže našemu snažení dostat Estonsko na rallyovou mapu.“
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?