Bývalý tovární jezdec Peugeotu, Fordu a Subaru, Markko Märtin, popřel, že by jeho start na rally v Estonsku znamenal návrat do WRC.
34letý Märtin se zúčastní Mad-Croc Rally Estonia, která se jede od 16. do 18. června. Pojede s Fordem Focus RS WRC, tedy s vozem, se kterým dosáhl svých pěti vítězství ve WRC. Jen připomeňme, že se Estonec z WRC stáhl poté, co měl v roce 2005 v Británii vážnou nehodu, při které zemřel jeho spolujezdec, Michael Park.Märtin od té doby odjel nějaké soutěže v roce 2006 a Bettegův Rallysprint v roce 2008. Ve WRC se angažoval spíše v pozadí, když byl dlouholetým mentorem mladého Estonce, Otta Tanaka, ten se účastní projektu Pirelli star drivers. Radil také nováčkovi ve WRC, Kenu Blockovi, a také se zúčastnil několika testů pro Ford. Ale podle toho, co řekl pro wrc.com, tak jeho start neznamená, že by chtěl v budoucnu ve WRC opět závodit. „Nemám žádné plány pro návrat do WRC. Chtěl jsem jen využít příležitosti řídit WRC auto na zkouškách, které patří mezi moje nejoblíbenější. Závod se bude odehrávat na jihu země na zkouškách, které jsou hodně podobné. Jsou rychlé a s hodně skoky, jsem si jistý, že to bude
Na Sardinii v roce 2005
„Je dobré, že tak malá země, jako Estonsko, může hostit soutěž seriálu Word Championship, ale ta rally a ty RZty jsou světová třída. Ott tento rok ve WRC odvádí dobrou práci a já jsem hrdý na to, že mu můžu pomáhat, jak jen mohu,“ dodává Märtin.Bývalý jezdec Citroën Junior Teamu, Urmo Aava, je jedním z organizátorů Mad-Croc Rally Estonia a doufá, že účast Märtina soutěž zviditelní. „Je jedním z nejlepších jezdců na světě. My jsme rádi, že ho můžeme vidět v Estonsku opět závodit. To, že ho máme na startu, definitivně pomůže našemu snažení dostat Estonsko na rallyovou mapu.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.