Märtin popřel, že zvažuje návrat do WRC

Markko - Park
Markko - Park, foto: Peugeot
iM2 23. června 2010 13:26
Sdílej:

Bývalý tovární jezdec Peugeotu, Fordu a Subaru, Markko Märtin, popřel, že by jeho start na rally v Estonsku znamenal návrat do WRC.

34letý Märtin se zúčastní Mad-Croc Rally Estonia, která se jede od 16. do 18. června. Pojede s Fordem Focus RS WRC, tedy s vozem, se kterým dosáhl svých pěti vítězství ve WRC. Jen připomeňme, že se Estonec z WRC stáhl poté, co měl v roce 2005 v Británii vážnou nehodu, při které zemřel jeho spolujezdec, Michael Park.Märtin od té doby odjel nějaké soutěže v roce 2006 a Bettegův Rallysprint v roce 2008. Ve WRC se angažoval spíše v pozadí, když byl dlouholetým mentorem mladého Estonce, Otta Tanaka, ten se účastní projektu Pirelli star drivers. Radil také nováčkovi ve WRC, Kenu Blockovi, a také se zúčastnil několika testů pro Ford. Ale podle toho, co řekl pro wrc.com, tak jeho start neznamená, že by chtěl v budoucnu ve WRC opět závodit. „Nemám žádné plány pro návrat do WRC. Chtěl jsem jen využít příležitosti řídit WRC auto na zkouškách, které patří mezi moje nejoblíbenější. Závod se bude odehrávat na jihu země na zkouškách, které jsou hodně podobné. Jsou rychlé a s hodně skoky, jsem si jistý, že to bude

Na Sardinii v roce 2005

„Je dobré, že tak malá země, jako Estonsko, může hostit soutěž seriálu Word Championship, ale ta rally a ty RZty jsou světová třída. Ott tento rok ve WRC odvádí dobrou práci a já jsem hrdý na to, že mu můžu pomáhat, jak jen mohu,“ dodává Märtin.Bývalý jezdec Citroën Junior Teamu, Urmo Aava, je jedním z organizátorů Mad-Croc Rally Estonia a doufá, že účast Märtina soutěž zviditelní. „Je jedním z nejlepších jezdců na světě. My jsme rádi, že ho můžeme vidět v Estonsku opět závodit. To, že ho máme na startu, definitivně pomůže našemu snažení dostat Estonsko na rallyovou mapu.“

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?