Třetím dílem pokračoval o tomto víkendu italský rallyový šampionát (C. I. R. - Campionato Italiano Rally). Na posádky čekaly okolo města Salento v jihovýchodní Itálii asfaltové tratě a se svojí Škodou v barvách Škoda Italia nechyběl ani náš Jan Kopecký.
Na programu bylo celkem dvanáct měřených testů, které se postarali o velmi vyrivnanou bitvu. Ve startovní listině nechyběl z domácí špičky nikdo. Do vozů Grande Putno S2000 se tradičně posadili domácí velezkušení harcovníci Basso a Rossetti. Nejrychlejší Peugeot opět vodil již na Sardinii velmi úspěšný Paolo Andreussi, který jede s menší tovární podporou. Na start dorazil i další italský borec Andrea Navarra, který konečně dostal nový vůz - Fiestu S2000. Adeptů na vítězství tedy bylo víc, než dost.
Diváckou RZ 1 začala soutěž již ve čtvrtek večer. Nejrychleji si na ní počínat Giandomenico Basso, kterého velmi těsně následoval Anreucci. Problémy měl s předovkou Navarra, do rána se ale potíže vyřešily.
Zdroj: www.rallydelsalento.com
Hned z kraje páteční etapy vystřídal Bassa ve vedení díky vyhrané RZ 2 Andreucci. Ale po nevydařené RZ 3 spadl až na třetí místo se ztrátou 3,8 s na vedení. Nešťastně začala soutěž i pro dosud vedoucího jezdce v celkovém pořadí šampionátu Rossettiho. Hned na RZ 2 udělal defekt a v pátek se prokousával až z průběžné desáté příčky.
Velice nápadně se však začínal prosazovat Kopecký. Na RZ 2 třetí čas, lae už následující RZ 3 vyhrál a od vedoucího Bassa ho dělili pouze desetiny. Do konce etapy se pohyboval stále mezi třemi nejrychlejšími a po další vyhrané RZ 7 mu na konci páteční etapy patřilo báječné vedení s 5,2 s na Bassa a 15,1 s na Adreucciho.
V sobotu bylo na probgamu celkem pět RZ a pořadí na vedoucích příčkách se již neměnilo tak divoce. První RZ 8 vyhrál i z okolí Zlína známý Travaglia a ze třtí příčky sesadil Andreucciho. Stený vítěz byl i na další RZ 9. Kopecký sice zajel dva čtvrté časy, Basso byl však ještě pomalejší a tak si Honza upevňoval náskok na čele.
Zdroj: www.rallydelsalento.com
Že není ve vedení náhodou ukázal na RZ 10, kde porazil Andreucciho, Rossettiho a Bassa velmi těsně o 0,5 až 1,1 s. V tu chvíli byl také jeho náskok ve vedení nejvyšší - 10,6 s na Bassa. To však nemělo dlouhého trvání. na následujícím testu mu to tato domácí troji vrátila i s úroky. Kopecký si připsal až pátý čas a jeho náskok se ztenčil po 3 s.
Na celkovém pořadí se však už nestačilo něco změnit, když Kopecký zakončil soutěž symbolicky vyhranou poslední RZ, s náskokem necelé půl sekundy na Bassa. Rally del Salento tak nabídla velmi vyrovnané boje minimálně čtveřice jezdců, což ukazuje i výsledková listina. Toto vítězství je pro Kopeckého jistě velkou satisfakcí nejen za Rally Adriatico, kde odstoupil po poruše spojky, ale jistě i za prohraný souboj s Andreuccim na Sardinii.
Za zmínku stojí jistě i start Roberta Kubici, kterého známe spíše z formule 1. Na svém Cliu S1600 kraloval třídě A6, když byl nejrychlejším z celkem osmi startujících. Všechny svoje soupeře však porazil rozdílem třídy - náskok na druhého Bossaliniho činil v cíli hrozivých 7 minut a 42,8 s, třetí Brunello ztratil již 10 minut a 8,5 s.
Konečné výsledky Rally del Salento:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 1:30:30,3 --- 2. Basso G. - Dotta M. Abarth Grande Punto S2000 +3,2 3. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +22,8 4. Rossetti L. - Chiarcossi M. Abarth Grande Punto S2000 +49,7 5. Chentre E. - Pogliano E. Peugeot 207 S2000 +1:19,3 6. Longhi P. - L. Baggio Peugeot 207 S2000 +1:20,9 7. Navarra A. - Cerrai M. Ford Fiesta S2000 +1:35,7 8. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +1:59,0 9. Michelini R. - Biondi C. Peugeot 207 S2000 +2:16,7 12. Kubica R. - Gerber. J. Renault Clio Super 1600 +3:21,2
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?