Třetím dílem pokračoval o tomto víkendu italský rallyový šampionát (C. I. R. - Campionato Italiano Rally). Na posádky čekaly okolo města Salento v jihovýchodní Itálii asfaltové tratě a se svojí Škodou v barvách Škoda Italia nechyběl ani náš Jan Kopecký.
Na programu bylo celkem dvanáct měřených testů, které se postarali o velmi vyrivnanou bitvu. Ve startovní listině nechyběl z domácí špičky nikdo. Do vozů Grande Putno S2000 se tradičně posadili domácí velezkušení harcovníci Basso a Rossetti. Nejrychlejší Peugeot opět vodil již na Sardinii velmi úspěšný Paolo Andreussi, který jede s menší tovární podporou. Na start dorazil i další italský borec Andrea Navarra, který konečně dostal nový vůz - Fiestu S2000. Adeptů na vítězství tedy bylo víc, než dost.
Diváckou RZ 1 začala soutěž již ve čtvrtek večer. Nejrychleji si na ní počínat Giandomenico Basso, kterého velmi těsně následoval Anreucci. Problémy měl s předovkou Navarra, do rána se ale potíže vyřešily.
Zdroj: www.rallydelsalento.com
Hned z kraje páteční etapy vystřídal Bassa ve vedení díky vyhrané RZ 2 Andreucci. Ale po nevydařené RZ 3 spadl až na třetí místo se ztrátou 3,8 s na vedení. Nešťastně začala soutěž i pro dosud vedoucího jezdce v celkovém pořadí šampionátu Rossettiho. Hned na RZ 2 udělal defekt a v pátek se prokousával až z průběžné desáté příčky.
Velice nápadně se však začínal prosazovat Kopecký. Na RZ 2 třetí čas, lae už následující RZ 3 vyhrál a od vedoucího Bassa ho dělili pouze desetiny. Do konce etapy se pohyboval stále mezi třemi nejrychlejšími a po další vyhrané RZ 7 mu na konci páteční etapy patřilo báječné vedení s 5,2 s na Bassa a 15,1 s na Adreucciho.
V sobotu bylo na probgamu celkem pět RZ a pořadí na vedoucích příčkách se již neměnilo tak divoce. První RZ 8 vyhrál i z okolí Zlína známý Travaglia a ze třtí příčky sesadil Andreucciho. Stený vítěz byl i na další RZ 9. Kopecký sice zajel dva čtvrté časy, Basso byl však ještě pomalejší a tak si Honza upevňoval náskok na čele.
Zdroj: www.rallydelsalento.com
Že není ve vedení náhodou ukázal na RZ 10, kde porazil Andreucciho, Rossettiho a Bassa velmi těsně o 0,5 až 1,1 s. V tu chvíli byl také jeho náskok ve vedení nejvyšší - 10,6 s na Bassa. To však nemělo dlouhého trvání. na následujícím testu mu to tato domácí troji vrátila i s úroky. Kopecký si připsal až pátý čas a jeho náskok se ztenčil po 3 s.
Na celkovém pořadí se však už nestačilo něco změnit, když Kopecký zakončil soutěž symbolicky vyhranou poslední RZ, s náskokem necelé půl sekundy na Bassa. Rally del Salento tak nabídla velmi vyrovnané boje minimálně čtveřice jezdců, což ukazuje i výsledková listina. Toto vítězství je pro Kopeckého jistě velkou satisfakcí nejen za Rally Adriatico, kde odstoupil po poruše spojky, ale jistě i za prohraný souboj s Andreuccim na Sardinii.
Za zmínku stojí jistě i start Roberta Kubici, kterého známe spíše z formule 1. Na svém Cliu S1600 kraloval třídě A6, když byl nejrychlejším z celkem osmi startujících. Všechny svoje soupeře však porazil rozdílem třídy - náskok na druhého Bossaliniho činil v cíli hrozivých 7 minut a 42,8 s, třetí Brunello ztratil již 10 minut a 8,5 s.
Konečné výsledky Rally del Salento:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 1:30:30,3 --- 2. Basso G. - Dotta M. Abarth Grande Punto S2000 +3,2 3. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +22,8 4. Rossetti L. - Chiarcossi M. Abarth Grande Punto S2000 +49,7 5. Chentre E. - Pogliano E. Peugeot 207 S2000 +1:19,3 6. Longhi P. - L. Baggio Peugeot 207 S2000 +1:20,9 7. Navarra A. - Cerrai M. Ford Fiesta S2000 +1:35,7 8. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +1:59,0 9. Michelini R. - Biondi C. Peugeot 207 S2000 +2:16,7 12. Kubica R. - Gerber. J. Renault Clio Super 1600 +3:21,2
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?