Třetím dílem pokračoval o tomto víkendu italský rallyový šampionát (C. I. R. - Campionato Italiano Rally). Na posádky čekaly okolo města Salento v jihovýchodní Itálii asfaltové tratě a se svojí Škodou v barvách Škoda Italia nechyběl ani náš Jan Kopecký.
Na programu bylo celkem dvanáct měřených testů, které se postarali o velmi vyrivnanou bitvu. Ve startovní listině nechyběl z domácí špičky nikdo. Do vozů Grande Putno S2000 se tradičně posadili domácí velezkušení harcovníci Basso a Rossetti. Nejrychlejší Peugeot opět vodil již na Sardinii velmi úspěšný Paolo Andreussi, který jede s menší tovární podporou. Na start dorazil i další italský borec Andrea Navarra, který konečně dostal nový vůz - Fiestu S2000. Adeptů na vítězství tedy bylo víc, než dost.
Diváckou RZ 1 začala soutěž již ve čtvrtek večer. Nejrychleji si na ní počínat Giandomenico Basso, kterého velmi těsně následoval Anreucci. Problémy měl s předovkou Navarra, do rána se ale potíže vyřešily.
Zdroj: www.rallydelsalento.com
Hned z kraje páteční etapy vystřídal Bassa ve vedení díky vyhrané RZ 2 Andreucci. Ale po nevydařené RZ 3 spadl až na třetí místo se ztrátou 3,8 s na vedení. Nešťastně začala soutěž i pro dosud vedoucího jezdce v celkovém pořadí šampionátu Rossettiho. Hned na RZ 2 udělal defekt a v pátek se prokousával až z průběžné desáté příčky.
Velice nápadně se však začínal prosazovat Kopecký. Na RZ 2 třetí čas, lae už následující RZ 3 vyhrál a od vedoucího Bassa ho dělili pouze desetiny. Do konce etapy se pohyboval stále mezi třemi nejrychlejšími a po další vyhrané RZ 7 mu na konci páteční etapy patřilo báječné vedení s 5,2 s na Bassa a 15,1 s na Adreucciho.
V sobotu bylo na probgamu celkem pět RZ a pořadí na vedoucích příčkách se již neměnilo tak divoce. První RZ 8 vyhrál i z okolí Zlína známý Travaglia a ze třtí příčky sesadil Andreucciho. Stený vítěz byl i na další RZ 9. Kopecký sice zajel dva čtvrté časy, Basso byl však ještě pomalejší a tak si Honza upevňoval náskok na čele.
Zdroj: www.rallydelsalento.com
Že není ve vedení náhodou ukázal na RZ 10, kde porazil Andreucciho, Rossettiho a Bassa velmi těsně o 0,5 až 1,1 s. V tu chvíli byl také jeho náskok ve vedení nejvyšší - 10,6 s na Bassa. To však nemělo dlouhého trvání. na následujícím testu mu to tato domácí troji vrátila i s úroky. Kopecký si připsal až pátý čas a jeho náskok se ztenčil po 3 s.
Na celkovém pořadí se však už nestačilo něco změnit, když Kopecký zakončil soutěž symbolicky vyhranou poslední RZ, s náskokem necelé půl sekundy na Bassa. Rally del Salento tak nabídla velmi vyrovnané boje minimálně čtveřice jezdců, což ukazuje i výsledková listina. Toto vítězství je pro Kopeckého jistě velkou satisfakcí nejen za Rally Adriatico, kde odstoupil po poruše spojky, ale jistě i za prohraný souboj s Andreuccim na Sardinii.
Za zmínku stojí jistě i start Roberta Kubici, kterého známe spíše z formule 1. Na svém Cliu S1600 kraloval třídě A6, když byl nejrychlejším z celkem osmi startujících. Všechny svoje soupeře však porazil rozdílem třídy - náskok na druhého Bossaliniho činil v cíli hrozivých 7 minut a 42,8 s, třetí Brunello ztratil již 10 minut a 8,5 s.
Konečné výsledky Rally del Salento:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 1:30:30,3 --- 2. Basso G. - Dotta M. Abarth Grande Punto S2000 +3,2 3. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +22,8 4. Rossetti L. - Chiarcossi M. Abarth Grande Punto S2000 +49,7 5. Chentre E. - Pogliano E. Peugeot 207 S2000 +1:19,3 6. Longhi P. - L. Baggio Peugeot 207 S2000 +1:20,9 7. Navarra A. - Cerrai M. Ford Fiesta S2000 +1:35,7 8. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +1:59,0 9. Michelini R. - Biondi C. Peugeot 207 S2000 +2:16,7 12. Kubica R. - Gerber. J. Renault Clio Super 1600 +3:21,2
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.