Kopecký senzačně vítězí na Rally del Salento

Škoda Fabia S2000
Škoda Fabia S2000, foto: www.ircseries.com
iAdam 21. června 2010 09:37
Sdílej:

Třetím dílem pokračoval o tomto víkendu italský rallyový šampionát (C. I. R. - Campionato Italiano Rally). Na posádky čekaly okolo města Salento v jihovýchodní Itálii asfaltové tratě a se svojí Škodou v barvách Škoda Italia nechyběl ani náš Jan Kopecký.

Na programu bylo celkem dvanáct měřených testů, které se postarali o velmi vyrivnanou bitvu. Ve startovní listině nechyběl z domácí špičky nikdo. Do vozů Grande Putno S2000 se tradičně posadili domácí velezkušení harcovníci Basso a Rossetti. Nejrychlejší Peugeot opět vodil již na Sardinii velmi úspěšný Paolo Andreussi, který jede s menší tovární podporou. Na start dorazil i další italský borec Andrea Navarra, který konečně dostal nový vůz - Fiestu S2000. Adeptů na vítězství tedy bylo víc, než dost.

Diváckou RZ 1 začala soutěž již ve čtvrtek večer. Nejrychleji si na ní počínat Giandomenico Basso, kterého velmi těsně následoval Anreucci. Problémy měl s předovkou Navarra, do rána se ale potíže vyřešily.

Zdroj: www.rallydelsalento.com

Hned z kraje páteční etapy vystřídal Bassa ve vedení díky vyhrané RZ 2 Andreucci. Ale po nevydařené RZ 3 spadl až na třetí místo se ztrátou 3,8 s na vedení. Nešťastně začala soutěž i pro dosud vedoucího jezdce v celkovém pořadí šampionátu Rossettiho. Hned na RZ 2 udělal defekt a v pátek se prokousával až z průběžné desáté příčky.

Velice nápadně se však začínal prosazovat Kopecký. Na RZ 2 třetí čas, lae už následující RZ 3 vyhrál a od vedoucího Bassa ho dělili pouze desetiny. Do konce etapy se pohyboval stále mezi třemi nejrychlejšími a po další vyhrané RZ 7 mu na konci páteční etapy patřilo báječné vedení s 5,2 s na  Bassa a 15,1 s na Adreucciho.

V sobotu bylo na probgamu celkem pět RZ a pořadí na vedoucích příčkách se již neměnilo tak divoce. První RZ 8 vyhrál i z okolí Zlína známý Travaglia a ze třtí příčky sesadil Andreucciho. Stený vítěz byl i na další RZ 9. Kopecký sice zajel dva čtvrté časy, Basso byl však ještě pomalejší a tak si Honza upevňoval náskok na čele.

Zdroj: www.rallydelsalento.com

Že není ve vedení náhodou ukázal na RZ 10, kde porazil Andreucciho, Rossettiho a Bassa velmi těsně o 0,5 až 1,1 s. V tu chvíli byl také jeho náskok ve vedení nejvyšší - 10,6 s na Bassa. To však nemělo dlouhého trvání. na následujícím testu mu to tato domácí troji vrátila i s úroky. Kopecký si připsal až pátý čas a jeho náskok se ztenčil po 3 s.

Na celkovém pořadí se však už nestačilo něco změnit, když Kopecký zakončil soutěž symbolicky vyhranou poslední RZ, s náskokem necelé půl sekundy na Bassa. Rally del Salento tak nabídla velmi vyrovnané boje minimálně čtveřice jezdců, což ukazuje i výsledková listina. Toto vítězství je pro Kopeckého jistě velkou satisfakcí nejen za Rally Adriatico, kde odstoupil po poruše spojky, ale jistě i za prohraný souboj s Andreuccim na Sardinii.

Za zmínku stojí jistě i start Roberta Kubici, kterého známe spíše z formule 1. Na svém Cliu S1600 kraloval třídě A6, když byl nejrychlejším z celkem osmi startujících. Všechny svoje soupeře však porazil rozdílem třídy - náskok na druhého Bossaliniho činil v cíli hrozivých 7 minut a 42,8 s, třetí Brunello ztratil již 10 minut a 8,5 s.

 

Konečné výsledky Rally del Salento:

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000 1:30:30,3  ---     2.   Basso G. - Dotta M.  Abarth Grande Punto S2000   +3,2     3.   Andreucci P. - Andreussi A.  Peugeot 207 S2000   +22,8     4.   Rossetti L. - Chiarcossi M.  Abarth Grande Punto S2000 +49,7     5.   Chentre E. - Pogliano E.  Peugeot 207 S2000  +1:19,3     6.   Longhi P. - L. Baggio  Peugeot 207 S2000  +1:20,9     7.   Navarra A. - Cerrai M.  Ford Fiesta S2000   +1:35,7     8.   Perico A. - Carrara F.  Peugeot 207 S2000   +1:59,0     9.   Michelini R. - Biondi C.  Peugeot 207 S2000 +2:16,7    12.   Kubica R. - Gerber. J.  Renault Clio Super 1600 +3:21,2

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.