Třetím dílem pokračoval o tomto víkendu italský rallyový šampionát (C. I. R. - Campionato Italiano Rally). Na posádky čekaly okolo města Salento v jihovýchodní Itálii asfaltové tratě a se svojí Škodou v barvách Škoda Italia nechyběl ani náš Jan Kopecký.
Na programu bylo celkem dvanáct měřených testů, které se postarali o velmi vyrivnanou bitvu. Ve startovní listině nechyběl z domácí špičky nikdo. Do vozů Grande Putno S2000 se tradičně posadili domácí velezkušení harcovníci Basso a Rossetti. Nejrychlejší Peugeot opět vodil již na Sardinii velmi úspěšný Paolo Andreussi, který jede s menší tovární podporou. Na start dorazil i další italský borec Andrea Navarra, který konečně dostal nový vůz - Fiestu S2000. Adeptů na vítězství tedy bylo víc, než dost.
Diváckou RZ 1 začala soutěž již ve čtvrtek večer. Nejrychleji si na ní počínat Giandomenico Basso, kterého velmi těsně následoval Anreucci. Problémy měl s předovkou Navarra, do rána se ale potíže vyřešily.
Zdroj: www.rallydelsalento.com
Hned z kraje páteční etapy vystřídal Bassa ve vedení díky vyhrané RZ 2 Andreucci. Ale po nevydařené RZ 3 spadl až na třetí místo se ztrátou 3,8 s na vedení. Nešťastně začala soutěž i pro dosud vedoucího jezdce v celkovém pořadí šampionátu Rossettiho. Hned na RZ 2 udělal defekt a v pátek se prokousával až z průběžné desáté příčky.
Velice nápadně se však začínal prosazovat Kopecký. Na RZ 2 třetí čas, lae už následující RZ 3 vyhrál a od vedoucího Bassa ho dělili pouze desetiny. Do konce etapy se pohyboval stále mezi třemi nejrychlejšími a po další vyhrané RZ 7 mu na konci páteční etapy patřilo báječné vedení s 5,2 s na Bassa a 15,1 s na Adreucciho.
V sobotu bylo na probgamu celkem pět RZ a pořadí na vedoucích příčkách se již neměnilo tak divoce. První RZ 8 vyhrál i z okolí Zlína známý Travaglia a ze třtí příčky sesadil Andreucciho. Stený vítěz byl i na další RZ 9. Kopecký sice zajel dva čtvrté časy, Basso byl však ještě pomalejší a tak si Honza upevňoval náskok na čele.
Zdroj: www.rallydelsalento.com
Že není ve vedení náhodou ukázal na RZ 10, kde porazil Andreucciho, Rossettiho a Bassa velmi těsně o 0,5 až 1,1 s. V tu chvíli byl také jeho náskok ve vedení nejvyšší - 10,6 s na Bassa. To však nemělo dlouhého trvání. na následujícím testu mu to tato domácí troji vrátila i s úroky. Kopecký si připsal až pátý čas a jeho náskok se ztenčil po 3 s.
Na celkovém pořadí se však už nestačilo něco změnit, když Kopecký zakončil soutěž symbolicky vyhranou poslední RZ, s náskokem necelé půl sekundy na Bassa. Rally del Salento tak nabídla velmi vyrovnané boje minimálně čtveřice jezdců, což ukazuje i výsledková listina. Toto vítězství je pro Kopeckého jistě velkou satisfakcí nejen za Rally Adriatico, kde odstoupil po poruše spojky, ale jistě i za prohraný souboj s Andreuccim na Sardinii.
Za zmínku stojí jistě i start Roberta Kubici, kterého známe spíše z formule 1. Na svém Cliu S1600 kraloval třídě A6, když byl nejrychlejším z celkem osmi startujících. Všechny svoje soupeře však porazil rozdílem třídy - náskok na druhého Bossaliniho činil v cíli hrozivých 7 minut a 42,8 s, třetí Brunello ztratil již 10 minut a 8,5 s.
Konečné výsledky Rally del Salento:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 1:30:30,3 --- 2. Basso G. - Dotta M. Abarth Grande Punto S2000 +3,2 3. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +22,8 4. Rossetti L. - Chiarcossi M. Abarth Grande Punto S2000 +49,7 5. Chentre E. - Pogliano E. Peugeot 207 S2000 +1:19,3 6. Longhi P. - L. Baggio Peugeot 207 S2000 +1:20,9 7. Navarra A. - Cerrai M. Ford Fiesta S2000 +1:35,7 8. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +1:59,0 9. Michelini R. - Biondi C. Peugeot 207 S2000 +2:16,7 12. Kubica R. - Gerber. J. Renault Clio Super 1600 +3:21,2
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?