Jezdec BP Ford Abu Dhabi World Rally Teamu, Mikko Hirvonen, vyhrál 2010 Serbia Rally. Nejrychlejší čas zaznamenal na všech 17ti zkouškách.
Fin se asfaltové soutěže účastnil za volantem vozu Ford Focus RS WRC v rámci přípravy na nadcházející Rally Bulgaria, která je součástí WRC. Druhý dojel Petar Gioszew s Mitsubishi Lancer Evo IX a získal tak nejvíc bodů do hodnocení bulharského šampionátu. Třetí byl Ital, Marco Tempestini, s Peugeotem 207 S2000. Na čtvrtém místě je český speciál, Škoda Fabia S2000, který pilotoval Dimitar Iliev, ten během prvního dne ztratil několik minut výletem mimo trať.
Výsledky 2010 SERBIA RALLY:1. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN) Ford Focus RS WRC 09 2:00.27,8 (1. A8)2. Petar Gioszev/Dimitar Spasov (BG) Mitsubishi Lancer Evo IX +7.39,03. Marco Tempestini/Dorin Pulpea (I/RO) Peugeot 207 S2000 +9.34,54. Dimitar Iliev/Janaki Janakijev (BG) Skoda Fabia S2000 +9.48,85. Vladan Petrović/Srdjan Kondić (SRB) Subaru Impreza WRX STI N11 +10.56,46. Krum Donchev/Petar Jordanov (BG) Peugeot 207 S2000 +17.30,77. Tihomir Stratiev/Dorin Borisov (BG) Citroen C2 R2 Max +18.46,4 (1. A6)8. Vladica Rabrenović/Radmil Radivojević (SRB) Renault Clio RS +21.05,9 (1. N3)9. Tural Metkov/Wasko Christov (BG) Peugeot 206 RC +23.20,7 (2. N3)10. Emil Denev/Bogomił Nenov (BG) Renault Clio RS +23.58,3 (3. N3)
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?