Henning Solberg přesedne na asfaltové soutěže šampionátu WRC z Fordu Focus WRC do Fordu Fiesta Super 2000. I Fiesta bude vyvedena v barvách sponzora Expert, debut čeká na Nora za volantem tohoto vozu příští měsíc v Bulharsku.
Do jihoevropské soutěže nastoupí sice Henning s podporou týmu Stobart, ale nebude nominovaný na body. Mimo startu v Bulharsku čekají na Henninga ještě další tři asfaltové starty s vozem S2000, bude se jednat o zbývající asfalty (Španělsko, Německo a Francie). Henninga bude jako obvykle navigovat jeho spolujezdkyně Ilka Minorová, čímž se vyvracejí spekulace o snaze Pettera přebrat bratrovi spolujezdce. Solberg pojede za Stobart s Focusem WRC na zbývajících šotolinových podnicích seriálu.„Zatím jsem na Fiestu slyšel pouze chválu. Jsem rád, že si budu moct nový vůz vyzkoušet a porovnat jeho chování s Focusem WRC. Bulharsko bude pro každého nová soutěž, což dává všem stejné šance. Jsem rád, že pojedu s novým vozem právě zde. Je to velká výzva a myslím, že si zdejší start užiji,“ říká Henning.
Henning Solberg vloni na asfaltu vybojoval dokonce 4. místo
„Je to skvělá zpráva, že se Henning zúčastní zbývajících asfaltových podniků s Fiestou. Z Fiesty vzejde nový WRC vůz a to dává Henningovi šanci, aby se zapojil do vývoje tohoto vozu. Doufám, že na základě jeho poznatků, se nám podaří nové WRC pořádně vylepšit,“ poodhaluje Wilson Henningův úkol.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.