Vzpomínáte si, kdy naposled Ford vyhrál asfaltovou soutěž? Loeb od nástupu k továrnímu Citroenu jasně ukazuje, kdo má na asfaltech navrch. Hirvonen by to rád změnil a i pro to se vydal do Srbska na rally.
Od roku 2004 vyhrál Loeb pro Citroen prakticky každou safaltovou soutěž. Jedinou výjimku tvoří úspěch Marcuse Gönholma na Monte Carlo v roce 2006 - až dosud jediné vítězství současné generace Focusu na asfaltu! Nyní má celý kolotoč šampionátu WRC pauzu, 9. až 11. července je však na programu asfaltová soutěž v Bulharsku. Tovární tým Fordu pojal přípravu na tento podnik velmi svědomitě - poslal Hirvonena na Srbskou rally.
"Doufáme, že nám to usnadní práci," říká Malcom Wilson, vedoucí muž M-Sportu. "Stále jsme měli pocit, že na šotolině jsme konkurenceschopní. Tak jsme si řekli: Dobře. Nyní najděme to poslední, co nám chybí na asfaltu! To je to, co zde děláme."
Srbská rally se velmi hodí jako příprava na Bulharsko. "Slyšeli jsme, že v Bulharsku má být velmi různorodý povrch tratí. Jeden den by měl být velmi rozlámaný, plný výmolů, ale další dny poměrně hladký. To je přesně ten typ, na kterém bude Mikko v Srbsku jezdit," dodává Wilson.
Oslovený Hirvonen sice má od cesty na Balkán svoje očekávání, ale kvůli současné převaze Citroenu na vítězství v Bulharsku nemyslí. "Doufám, že se nám podaří najít takovou rychlost, abychom mohli bojovat o stupně vítězů. Vítězství je samozřejmě náš sen, ale neví, zda ne příliš optimostický."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.