Vzpomínáte si, kdy naposled Ford vyhrál asfaltovou soutěž? Loeb od nástupu k továrnímu Citroenu jasně ukazuje, kdo má na asfaltech navrch. Hirvonen by to rád změnil a i pro to se vydal do Srbska na rally.
Od roku 2004 vyhrál Loeb pro Citroen prakticky každou safaltovou soutěž. Jedinou výjimku tvoří úspěch Marcuse Gönholma na Monte Carlo v roce 2006 - až dosud jediné vítězství současné generace Focusu na asfaltu! Nyní má celý kolotoč šampionátu WRC pauzu, 9. až 11. července je však na programu asfaltová soutěž v Bulharsku. Tovární tým Fordu pojal přípravu na tento podnik velmi svědomitě - poslal Hirvonena na Srbskou rally.
"Doufáme, že nám to usnadní práci," říká Malcom Wilson, vedoucí muž M-Sportu. "Stále jsme měli pocit, že na šotolině jsme konkurenceschopní. Tak jsme si řekli: Dobře. Nyní najděme to poslední, co nám chybí na asfaltu! To je to, co zde děláme."
Srbská rally se velmi hodí jako příprava na Bulharsko. "Slyšeli jsme, že v Bulharsku má být velmi různorodý povrch tratí. Jeden den by měl být velmi rozlámaný, plný výmolů, ale další dny poměrně hladký. To je přesně ten typ, na kterém bude Mikko v Srbsku jezdit," dodává Wilson.
Oslovený Hirvonen sice má od cesty na Balkán svoje očekávání, ale kvůli současné převaze Citroenu na vítězství v Bulharsku nemyslí. "Doufám, že se nám podaří najít takovou rychlost, abychom mohli bojovat o stupně vítězů. Vítězství je samozřejmě náš sen, ale neví, zda ne příliš optimostický."
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.