Úřadující juniorský mistr světa rally a účastník světového šampionátu vozů S2000 Martin Prokop se s navigátorem Janem Tománkem v rámci přípravy na Finskou rally zúčastní estonského podniku Mad-Croc Rally Estonia (16.-18.7.).
Martin Prokop, jezdec Czech Ford National Teamu: „Rally Estonia je perfektní přípravou na Finskou rally. Její rychlostní zkoušky jsou v tomto směru fantastické, jsou rychlé i zrádné. V této soutěži jsem startoval už před dvěma lety a musím říct, že jsem si to užíval. Nejen proto, že jsem se rozjel před Finskou rally a připravil se na ni, ale i proto, že Estonsko je krásná země s velmi přátelskými lidmi. Na další start se tak velice těším.Jakmile jsem se dozvěděl, že se Rally Estonia jede dva týdny před Finskem, bylo jasné, že tu pojedu. Pak byla zveřejněna startovní listina a zjistil jsem, že se tu sejde i velmi slušná konkurence. Cílem našeho startu v Rally Estonia je připravit se na Finskou rally a najít vhodný set-up; uvědomujeme si totiž, jak těžké bude bojovat proti místním borcům. Zároveň se moc těším i na samotnou estonskou soutěž.“Martin Prokop se na start Rally Estonia postaví s vozem, s nímž se pravidelně objevuje v S-WRC, tedy s Fordem Fiesta S2000. Jeho dalším vystoupením v rámci mistrovství světa rally (WRC) bude účast ve Finské rally (29. – 31. července).Více informací k Rally Estonia naleznete na webových stránkách www.rallyestonia.ee.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?