Juha Kankkunen bude v letošním roce startovat na Finské rally. Finský soutěžní jezdec usedne do vozu specifikace WRC!
Ten, kdo viděl vloni na Rally Legend bývalého soutěžního mistra světa, Juhu Kankkunena v akci, ví, že 51letý jezdec rozhodně ještě nepatří do starého železa. Teď navíc Fin dostal pro domácí soutěž nabídku, která se neodmítá. Konkrétně se jedná o start s vozem Ford Focus WRC při domácí Finské rally, vůz bude servisován M-Sportem.
"Před domácím podnikem si nedávám žádné cíle. Před startem bych měl absolvovat alespoň jednodenní test, abych se s novým WRC seznámil. V průběhu soutěže budu moct posoudit, jeslti jsou současné vozy opravdu lehčí na ovládání, než byly jejich předchůdci," říká Juho.
Poslední starty Kankkunena v MS s vozem WRC se datují do roku 2002, kdy se na vybraných soutěžích objevoval jako třetí jezdec továrho týmu Huindai WRT.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?